Gå til innhold

Nettbrett, det vanskelige valget for nybegynner


holar

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Lytt til erfarne fjellfolk, sier en fjellvettregel.

 

Derfor legger jeg opp dette emnet her, for å høre med dere som kan kalles erfarne i diverse nettbrett.

 

Saken er at jeg har blitt påvirket av reklame og venner som bruker nettbrett, og føler nå for å skaffe meg et selv.

 

Dama fikk Ipad 2 til jul, og jeg er jo at den blir brukt flittig, og at jeg merker at jeg heller surfer på min HTC One X enn å ta fram pcen.

 

Saken er at jeg ikke helt har anelse om hva jeg bør se etter.

 

Fra før bruker jeg mye mobiltelefon med Android, og er godt fornøyd med det, og har vært skeptisk til Appelprodukter.

Denne gang ønsker jeg å være åpen og fordomsfri...

 

Det jeg ser etter er egentlig et helt greit og kurrant nettbrett.

Jeg er også en duppedittmann som liker å kjøpe tilbehør av diverse saker, men jeg liker også at programmer er kjent for meg.

 

Jeg kunne tenke meg at størrelsen var omtrent som på damas Ipad, men her er jeg også usikker, da jeg ser at det finnes de som er mindre og billigere. Har størrelsen mye å si her?

 

Hva bør jeg se etter og hva bør jeg tenke på?

 

På forhånd, takk for svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ipad er jo apple på godt og vondt. Bra med utstyr, dockinger, fysisk tastatur osv men apples begrensinger får du jo på kjøpet. Har du apple produkter fra før er det praktisk å fortsette, tenker da på ladere, programvare osv.

 

Galaxy tab og andre android nettbrett er det jeg har brukt mest. Som en større android telefon, og fungerer greit. Mye mer tilpasningsmuligheter, og det går jo også rykter om wine slik at man skal kunne kjøre windows programmer på dem. Sony har sitt vanntette xperia s og z er fine om du er redd for å velte et glass med noe oppi det eller tar det med deg og er redd for a tdet skal bli vått.

 

Windows RT brett er annerledes, men for mange er det veldig fristende. Fliser og lignende er praktisk når du har touch, og win 8 sitt modern ui kommer til sin fulle rett på nettbrett. Mange kjente win programmer kommer etterhvert i RT versjon.

 

Det beste er å prøve alle tre alternativene og se hva du foretrekker.

 

Jeg ser etter standard kontakter, lang batterikapasitet, kapasitet nok til at ting flyter greit og at det kjører det vanligste, byggekvalitet, og brukervennlighet.

 

IPad: Praktisk når dama har lik, enkel, og masse tilbehør

Android: Uendelige muligheter, standard kontakter, kjent miljø om du har android tlf

Win 8 RT: Nytt og annerledes, kjent win miljø med kjente win programmer.

Lenke til kommentar

Ipad er jo apple på godt og vondt. Bra med utstyr, dockinger, fysisk tastatur osv men apples begrensinger får du jo på kjøpet. Har du apple produkter fra før er det praktisk å fortsette, tenker da på ladere, programvare osv.

 

Galaxy tab og andre android nettbrett er det jeg har brukt mest. Som en større android telefon, og fungerer greit. Mye mer tilpasningsmuligheter, og det går jo også rykter om wine slik at man skal kunne kjøre windows programmer på dem. Sony har sitt vanntette xperia s og z er fine om du er redd for å velte et glass med noe oppi det eller tar det med deg og er redd for a tdet skal bli vått.

 

Windows RT brett er annerledes, men for mange er det veldig fristende. Fliser og lignende er praktisk når du har touch, og win 8 sitt modern ui kommer til sin fulle rett på nettbrett. Mange kjente win programmer kommer etterhvert i RT versjon.

 

Det beste er å prøve alle tre alternativene og se hva du foretrekker.

 

Jeg ser etter standard kontakter, lang batterikapasitet, kapasitet nok til at ting flyter greit og at det kjører det vanligste, byggekvalitet, og brukervennlighet.

 

IPad: Praktisk når dama har lik, enkel, og masse tilbehør

Android: Uendelige muligheter, standard kontakter, kjent miljø om du har android tlf

Win 8 RT: Nytt og annerledes, kjent win miljø med kjente win programmer.

Mye bra skriving, men Samsung har ikke standard kontakt!

 

Vil faktisk anbefale Samsung. De er best. Aldri hatt sansen egentlig, men tab2 har imponert meg. Hvertfall min første android-enhet uten store bugs, byggekvaliteten er bra og det er jo populære enheter så rooting og custom roms er svært enkelt! Min tab2 kjører nå knirkefritt jelly bean 4.2:)

 

 

Endret av Deiligeimpy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har ikke noe bedre byggekvalitet en andre og er langt fra best samt oppløsning på skjermene er alt alt for dårlig. Styr unna Windows så sant du ikke bare skal ha et rent surfebrett da de er milevis unna Android og IOS på tilbud det er rett og slett dørg kjedelig. Kjøp enten Nexus 10 eller IPad 4 du vil bli storfornøyd uansett vilket av de du velger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mye bra skriving, men Samsung har ikke standard kontakt!

 

Vil faktisk anbefale Samsung. De er best. Aldri hatt sansen egentlig, men tab2 har imponert meg. Hvertfall min første android-enhet uten store bugs, byggekvaliteten er bra og det er jo populære enheter så rooting og custom roms er svært enkelt! Min tab2 kjører nå knirkefritt jelly bean 4.2:)

 

Selvsagt, du har rett! Blandet sammen med mobilene.

Lenke til kommentar

Gidder ikkje skrive så mye men akkurat no føler eg valget står mellom ett toppspesifisert Android-brett eller å vente på brett med fullversjonen av Windows 8.

 

Google nexus 10 er fantastisk, men for meg er plass for minnekort ett absolutt krav :)

 

For meg er Apple sine produkter uaktuelle pga begrensningene i Apple sine systemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Samsung har ikke noe bedre byggekvalitet en andre og er langt fra best samt oppløsning på skjermene er alt alt for dårlig. Styr unna Windows så sant du ikke bare skal ha et rent surfebrett da de er milevis unna Android og IOS på tilbud det er rett og slett dørg kjedelig. Kjøp enten Nexus 10 eller IPad 4 du vil bli storfornøyd uansett vilket av de du velger.

 

De er vel ikke "milevis unna" å få gjort det meste. Tenker også på at du får med office, og at microsoft eier skype osv. Jeg antar at de lager en tett integrasjon på slike ting. Noen synes win 8 rt er bedre enn ios: http://www.idg.no/pcworld/article257443.ece

 

Win 8 rt nettbrett er vel også mer nyttig om man har win 8 på pcen og en xbox i stua, så ser vel litt på det som om man bygger opp livet rundt apple, google eller microsoft.

Lenke til kommentar

Samsung har ikke noe bedre byggekvalitet en andre og er langt fra best samt oppløsning på skjermene er alt alt for dårlig. Styr unna Windows så sant du ikke bare skal ha et rent surfebrett da de er milevis unna Android og IOS på tilbud det er rett og slett dørg kjedelig. Kjøp enten Nexus 10 eller IPad 4 du vil bli storfornøyd uansett vilket av de du velger.

 

Kanskje ikke på byggekvalitet, men nå har jeg hatt en HTC telefon, en Sony, en lg, en huawei. Alle de er full av lag og krasjer. Samsungen krasjer aldri og Samsung har mye tilbehør!

Endret av Deiligeimpy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan avkrefte at samsung er perfekte. Første galaxy tab ble byttet etter at den hang ofte, galaxy s2 henger flere ganger i uka osv. En servicerunde på et verksted fikser det normalt, men også samsung har endel feil på sine produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...