Gå til innhold

Hvordan Underklokke

Fire_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veit ikkje om dette hjelper deg!! men hos meg fikk jeg opp etter at jeg reinstallerte OS, og installerte alt av drivere. Alt låste seg, eller fryste seg.. enkelte ganger fikk jeg ikkje ut DVD-rommen. Tok å reinstallerte alt av drivere nå er problemet løst hos meg, men kan skjer ca 1 gang i uka nå... Prøv reinstallering av driverne, hos meg var det skjermkortdriverne som krasjet med systemet, men nå funker det iallefall!!!

Jeg har passet på å ha alle de nyeste drivere til maskinen her, så det er vel ikke det som er problemet hos meg. Skal ta minne feilsøking i dag, se om det dukker opp no der.

MVH

Har alt av nyeste drivere da, men uansett låste alt seg. Tok bare å slettet alle driverne helt og fullstendig, så insatllere de samme på nytt. Alt funka, sjønner jeg satt å krangla me fattern om dettan. Til slutt gav jeg opp og reinstallerte dem, sjøl sa jeg til han at jeg hadde de nyeste driverne og det skulle da funke. Men som sagt jeg hører alltid på oldingsen dem har mye kunnskap vess dem har....

Lenke til kommentar
Veit ikkje om dette hjelper deg!! men hos meg fikk jeg opp etter at jeg reinstallerte OS, og installerte alt av drivere. Alt låste seg, eller fryste seg.. enkelte ganger fikk jeg ikkje ut DVD-rommen. Tok å reinstallerte alt av drivere nå er problemet løst hos meg, men kan skjer ca 1 gang i uka nå... Prøv reinstallering av driverne, hos meg var det skjermkortdriverne som krasjet med systemet, men nå funker det iallefall!!!

Jeg har passet på å ha alle de nyeste drivere til maskinen her, så det er vel ikke det som er problemet hos meg. Skal ta minne feilsøking i dag, se om det dukker opp no der.

MVH

Har alt av nyeste drivere da, men uansett låste alt seg. Tok bare å slettet alle driverne helt og fullstendig, så installere de samme på nytt. Alt funka, sjønner jeg satt å krangla me fattern om dettan. Til slutt gav jeg opp og reinstallerte dem, sjøl sa jeg til han at jeg hadde de nyeste driverne og det skulle da funke. Men som sagt jeg hører alltid på oldingsen dem har mye kunnskap vess dem har....

Lenke til kommentar
Har du lagt inn all software inn på nytt etter at du fikk nytt system?

Hvis du har dette kan det godt være at enten prosessoren din eller hk´et ditt rett og slett er def.

Jobber som teknikker daglig å 5 av 10 maskiner er det Hk som er def.

Så sannsynligheter er på plass for at du har et def HK.

eneste måten man finner det ut på er å eliminere alle andre komponenter.

Ta feks alt utenom hk og sett det inn i en maskin til en kompis feks. så ser man fort om det er ok eller ikke. opplever han samme problemer så er det en av de delene som er def.

Stå på, feilsøk litt så finner du nok ut av det skal du se.

Man har alltid garantien i orden på de fleste deler så lenge man ikke har gjort noen skade selv til delene..

Alt er lagt inn av drivere, sjekker jevnlig på nye drivers og har liveupdate på no også.

Skal prøve med litt feilsøking i rambrikka så se hva som dukker opp, så får vi gå hardere til verks neste gang med cpu og hk.

Hatt problemer med denne maskinen siden jeg fikk den, og det er lite moro synes jeg. Betalt masse lapper for denna kassa.

Tar i mot flere tips, har du ikke no programmer som sjekker hk for feil osv ?

MHV

Få programmer som tar bare ´Hk´et i en test. men det beste programmet for minne testing er memtest86. Dosbasert så du må boot på en dos disk.

3dspill for skjermkort/hovedkort. og disk kan man feks bruke noe som heter Bart´s Disk tool.

Håper du finner ut av det.

-P-

Lenke til kommentar
Jeg ville prøvd med et annet grafikkort og se om det hjalp eller prøvd å øke spenninga til cpuen.

Når maskina henger seg, ser du noe mønster (f.eks. når du kjører et spesielt program eller den henger seg etter 1min)

Det er typisk lyd og bilde programmer den klikker på, nå har jeg fått så mye tips så jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Ganske så villt, men det er vel bare sånn det skal være. Typisk ikke sant, alt elektro stasj hos meg er det no galt med omtrent.

MVH

Lenke til kommentar
Kan være ustabilt skjermkort. Prøvd et annet? Viss ikke ville jeg gjort det.

jeg har kun ett skjermkort, men jeg vet ikke hva jeg skal prøve lengre. føler at jeg har prøvd "alt" selv om det er mye igjen. ganske sykt ikke sant, det er på trynet. temmelig lei hele pc!

MVH

Lenke til kommentar
Har du lagt inn all software inn på nytt etter at du fikk nytt system?

Hvis du har dette kan det godt være at enten prosessoren din eller hk´et ditt rett og slett er def.

Jobber som teknikker daglig å 5 av 10 maskiner er det Hk som er def.

Så sannsynligheter er på plass for at du har et def HK.

eneste måten man finner det ut på er å eliminere alle andre komponenter.

Ta feks alt utenom hk og sett det inn i en maskin til en kompis feks. så ser man fort om det er ok eller ikke. opplever han samme problemer så er det en av de delene som er def.

Stå på, feilsøk litt så finner du nok ut av det skal du se.

Man har alltid garantien i orden på de fleste deler så lenge man ikke har gjort noen skade selv til delene..

Alt er lagt inn av drivere, sjekker jevnlig på nye drivers og har liveupdate på no også.

Skal prøve med litt feilsøking i rambrikka så se hva som dukker opp, så får vi gå hardere til verks neste gang med cpu og hk.

Hatt problemer med denne maskinen siden jeg fikk den, og det er lite moro synes jeg. Betalt masse lapper for denna kassa.

Tar i mot flere tips, har du ikke no programmer som sjekker hk for feil osv ?

MHV

Få programmer som tar bare ´Hk´et i en test. men det beste programmet for minne testing er memtest86. Dosbasert så du må boot på en dos disk.

3dspill for skjermkort/hovedkort. og disk kan man feks bruke noe som heter Bart´s Disk tool.

Håper du finner ut av det.

-P-

jeg skal ta en ram sjekk i morgen så får jeg se om det er no feil der i hvertfall. men det er skikkelig kjedelig med enn sånn pc... huff

mvh

Lenke til kommentar
tenkte at det kanskje kunne være skjermkortet jeg, skjedde det samme her hos meg, og da var det skjermkortet som kokte over, fungerer nå ettersom jeg stappa i et par kabinettvifter ;]

jeg har 4 kabinett vifter gående samt en i døra på kassa så jeg tror den funker greit, men skal aldri si aldri :D

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...