Rudde Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hei, jeg har 2 SMB monuts koblet til PC'en min og vær gang PC'en starter, problemet er at windows prøver og monute de før nettverk eller legitimasjoner er lastet og den vil faile og de vil stå som ikke mounted, jeg lurer på om det finnes noen måte og remonute de igjen på automatisk, ved hjelp av ett batch script eller noe prøvde og bare bruke cd A: det fungerte ikke, rapportere bare om at drevet ikke hva tilgjengelig. - Takker for svar :-) Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Mulighet 1. gpedit.msc: Computer config>All settings>Always wait for the network at computer startup and logon. Mulighet 2.Lag en .cmd-fil "net use X: \\UNCpath /USER:maskinnavn\brukernavn /persistent:no" Legg den inn i Task Scheduler at den skal kjøres noen sekunder etter login. Endret 9. februar 2013 av Kakeshoma 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Hmm, på nr. 1 der, hva heter de instaillingene på norsk? http://dot.sc/2013/02/09/1360421609.png Det er hva jeg får, og finner den ikke under windows-innstillinger heller. :S Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Administrative maler>Alle innstillinger eller noe... Glemte at den er under Administrative maler Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Finner ikke noe som kunne oversettes til Always wait for the network at computer der, vet du hva det heter på Norsk? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Sorry, aner ikke, skaff deg engelsk Windows Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Fant settingen og aktiverte den uten hell, og hvis jeg bruker den andre metoden vil den vel protistere da det allerede finnes en monut som heter X: fra forrige oppstart? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Nei... "persistent:no" Den vil ikke beholde mappingen etter restart. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Sweet takk, hvordan kan jeg få den til å kjøre i bakgrunn? Vil ikke at det cmd vindu skal poppe opp Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Skriv "@echo off" på den øverste linjen. Endret 10. februar 2013 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå