Tollari Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 ok, da får vi forby revolusjon i Norges Lover (sånn for sikkerhets skyld) Da vil Siv bli skuffet siden hun bablet om revolusjon i 2009. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Er de? Geir Ja så lenge de er forbudte og jeg vil ikke arbeide for at de får lov til å danne nye nasjonale samlinger, inviterere diktatorer som Hitler til samarbeide og kuppe makten. Du har vel selv sett hvordan noen av dem på dette forumet hyller Hitler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Da vil Siv bli skuffet siden hun bablet om revolusjon i 2009. Nå vil hun og Hagen avsette forsvarssjefen. De blir dummere og dummere. Beredskap alfa, er det noe å hisse seg opp over? For noen år tilbake ville det ikke vært en nyhet. Beredskapen ble sikker høynet og holdt en stund på grunna av tråder som denne Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Nå vil hun og Hagen avsette forsvarssjefen. De blir dummere og dummere. Beredskap alfa, er det noe å hisse seg opp over? For noen år tilbake ville det ikke vært en nyhet. Beredskapen ble sikker høynet og holdt en stund på grunna av tråder som denne Med denne beredskapen som Norge har kunne til og med lille Sveits invadert oss uten problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Ja, det er bevist. De er dømt, og dommen er rettskraftig. http://www.dagbladet...sjuks/24267425/ Ok, da får de vel en tilsvarende men litt mildere straff enn AUF i sin tid fikk. Beløpet er mye mindre og det er et nytt parti med liten oppdragelse av et moderparti. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 De som sitter ved makten støtter naturlig nok de som mener det samme som dem selv. Det ser jeg som den største selvfølgelighet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Og nå støtter nok kasker som Kjell Inge Røkke de borgerlige enten åpenlyst eller i det skjulte. Tenke seg å få alle fiskekvoter i nord med en ny fiskeriminister fra Høyre som endret leveringsplikt til tilbudsplikt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hva i all verden har det med trådens tema å gjøre? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Svaret mitt er å fjerne parti- og organisasjonsstøtten, i likhet med statsstøtten til religiøse samfunn. Det er ingen grunn til å la mine penger gå omveien om et eller annet departement på veien til for eksempel Venstres partikasse. La de som ønsker en politikk finansiere den selv. Virker fornuftig, men jeg er litt usikker, da det vil favorisere partiene med rike onkler i ryggen - amerikansk løsning. Hva i all verden har det med trådens tema å gjøre? Stikkord: Pengestøtte til ulike politiske partier og organisasjoner. Hvem er kildene. Pengestøtte å lobbyvirksomhet. Åpenhet på tilsvarende måte som regnskapene til AS er tilgjengelig for offentligheten. Transparens - gjennomsiktighet - åpenhet bør lovfestes slik at kildene kan identifiseres ned til alle bilag. Endret 9. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Denne tråden handler om statsstøtte. Privat støtte er vesensforskjellig. Jeg forstår at det er litt vanskelig å skjønne for en sosialist, men gjør et forsøk. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg er ikke sosialist. Jeg er liberal sosialdemokrat. Det er høyst merkverdig at en forumveileder foretar slik stempling. Derfor rapporteres posten til Administratorene. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Ja så lenge de er forbudte og jeg vil ikke arbeide for at de får lov til å danne nye nasjonale samlinger, inviterere diktatorer som Hitler til samarbeide og kuppe makten. Du har vel selv sett hvordan noen av dem på dette forumet hyller Hitler. Jeg spør igjen, jeg. Er nazistiske partier forbudt i Norge? I så fall, i følge hvilken lov? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Virker fornuftig, men jeg er litt usikker, da det vil favorisere partiene med rike onkler i ryggen - amerikansk løsning. Poenget mitt er at de allerede er favorisert idag, Arbeiderpartiet får som største parti mest i statsstøtte og mest i bidrag fra andre. Geir Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Siden du har startet denne tråden, burde du ta et dypdykk. Relevante søk: misbruker statlig pengestøtte Der er første treffet er Wikipedia siten til SOS Rasismen Med andre søk finner du også Vi brukte svarte lønninger og AUF-metoden så det ser ut for at de inrømmer misbruk. De bør vel ikke behandles strengere enn AUF i sin tid gjorde. Misbruk er misbruk og pengene skal vel leveres tilbake. Temaet for tråden er ikke pengestøtte til AUF. Forstod du ikke det jeg skrev? Jeg forstod ordene du skrev ja. Hvordan kommunistenes deltagelse under krigen er relevant til dette skal du få lov til å utdype. Jeg ser av hjemmesiden deres at de er revolusjonære, men det var også AKP ml i sin tid. I dag er flere av dets ledere professorer og nyttige samfunnsborgere. Jeg tviler på at partet får noen større oppslutning her i landet. Det finnes masse mennesker som forherliger vold og ekstremisme i løpet av ungdommen men som senere vokser det av seg. Det betyr ikke at vi skal sponse ekstremistiske organisasjoner som prøver å verve ungdom. Ja vel. Det passer deg vel. Jeg er mye mer redd Civita, da sterke pengekrefter støtter dem. Nå ser det også ut for at KrF, Høyre og Venstre tar avstand fra Civita og Kristin Clemet. Dersom du har fulgt debattene på NrK 2 18.00 denne uken observerte du vel som andre at de tre nevnte partiene ikke ville møte Clemet til debatt. Som nevnt, Civita er mye farligere, da deres idelogi som regel fører til markedssammenbrudd og økonomisk kaos som nettopp gir grobunn for kommunistiske, facistiske og nazistiske organisasjoner. Dette har jeg skrevet om andre steder på forumet og som et fast medlem burde du kjenne til det. Ja som sagt vet jeg godt hva du mener, det tror jeg de fleste gjør, og jeg er derfor ikke interessert i at du skal bruke også denne tråden til å rante om alt du ikke liker når det har lite med temaet å gjøre. Ja hvorfor stiller du det spørsmålet når nazistiske partier og organisasjoner er forbudt i Norge? Vil du arbeide for at de blir tillatt? Begrenset hvor mye jeg vil arbeide for det, men jeg synes nazister har like stor rett til å mene det de vil som kommunister. Det er rart at man på den ene siden jobber sterkt mot "høyreekstreme" samtidig som man sponser "venstreekstreme". Les det om igjen og si hva det er du lurer på. Du drar inn Breivik, da skulle det bare mangle at du faktisk forklarer hva du mener dette. Hva har norske kommunister gjort av negative ting i Norge? Som nevnt i mitt første innlegg, historien viser at kommunistiske organisasjoner har vært nyttige i krig mot nettopp nazisme og facisme. Rart at du vil øke denne polariseringen. Om du ser bort fra all volden fra venstreekstreme, bla. Blitz så er det ikke så mye snakk om hva de gjør som hva de står for og hvorfor vi skal sponse dette. Ekstreme islamister har ikke gjort så voldsomt mye enda de heller, men jeg ser ingen grunn til at vi skulle putte penger inn i en "Jihadistisk islamistforening for ungdom" slik vi i dag gjør hos revolusjonære kommunistungdommer. Nå begynner jeg bedre å forstå flere av dine andre innlegg på dette forumet. Det tviler jeg veldig sterkt på. Du har kalt meg både liberalist, ekstremist og påstått at jeg har en klar agenda uten at du har turt å begrunne dette, så at du plutselig nå skulle ha hatt ett "lyspæreøyeblikk" har jeg ingen tro på. Om du plutselig skulle begynne å "walk the walk" kan du jo fortelle meg hvilken agenda jeg har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Jeg spør igjen, jeg. Er nazistiske partier forbudt i Norge? I så fall, i følge hvilken lov? Geir Bygger kun på muntlige kilder, og jeg tenkte på Erik Blücher og Norsk front som jeg feilaktig trodde ble forbudt, men det ble nedlagt. Endret 10. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Poenget mitt er at de allerede er favorisert idag, Arbeiderpartiet får som største parti mest i statsstøtte og mest i bidrag fra andre. Geir Mest absolutt men ikke relativt i følge det du selv skriver: Noen partier vil slite om partistøtten forsvinner, spesielt FrP som lever av offentlig støtte. Hele 90% av deres inntekter er slik støtte. Høyre og Venstre til sammenligning har rundt 68% av sine inntekter fra offentlig støtte. I motsatt ende av spekteret finner vi DLF, som bare har 10% av inntektene fra offentlig støtte. Kilde: SSB Støtte til ulike ideologier får være opp til vår individuelle overbevisning og samvittighet. Og ja, da blir det også opp til vår høyst individuelle lommebok, men slik må det nesten være. Ved valgurnene er alle stemmer likeverdige (sett bort fra åpenbare og tilsiktede skjevheter i valgordningen, det er en annen diskusjon), og det er det som teller. Geir Jeg mener den norske løsningen er bedre enn den amerikanske. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Temaet for tråden er ikke pengestøtte til AUF. Men kanskje den straffen den aktuelle organisasjonen bør få. Les de første postene om maksimal straff uten at det presiseres ytterligere. Rart at sammenlignbare tilfeller ikke skal kunne sammenlignes. Jeg forstod ordene du skrev ja. Hvordan kommunistenes deltagelse under krigen er relevant til dette skal du få lov til å utdype. Legg ikke mer i det enn det jeg skrev. Det var da svært så snever du vil ha denne tråden. Den beste måten å unngå videre diskusjon om det på er å be en moderator fjerne det jeg skriver eller overse det. Det finnes masse mennesker som forherliger vold og ekstremisme i løpet av ungdommen men som senere vokser det av seg. Det betyr ikke at vi skal sponse ekstremistiske organisasjoner som prøver å verve ungdom. Mitt personlige syn er at et ikke burde ytes støtte til partier som truer med vold eller er reolusjonære. Regjeringen mener tydeligvis noe annet siden støtten er gitt. Du for be dem om begrunnelsen. Ja som sagt vet jeg godt hva du mener, det tror jeg de fleste gjør, og jeg er derfor ikke interessert i at du skal bruke også denne tråden til å rante om alt du ikke liker når det har lite med temaet å gjøre. Be moderatorer fjerner det du ikke liker, eller overse det. Det er for øvrig svært så mye du vil snevre inn diskusjonen i denne tråden. Begrenset hvor mye jeg vil arbeide for det, men jeg synes nazister har like stor rett til å mene det de vil som kommunister. Det er rart at man på den ene siden jobber sterkt mot "høyreekstreme" samtidig som man sponser "venstreekstreme". Ikke desto mindre er det du som har startet denne tråden på et av Norges største politiske foum. Du drar inn Breivik, da skulle det bare mangle at du faktisk forklarer hva du mener dette. Siden jeg mener den omtalte organisasjonen er et svar på økende høyreekstremisme man ser ute i Europa og også her i landet, ikke minst på dette forumet. Mener du at Breivik ikke springer ut at høyreekstremistisk ideologi? Om du ser bort fra all volden fra venstreekstreme, bla. Blitz så er det ikke så mye snakk om hva de gjør som hva de står for og hvorfor vi skal sponse dette. Ekstreme islamister har ikke gjort så voldsomt mye enda de heller, men jeg ser ingen grunn til at vi skulle putte penger inn i en "Jihadistisk islamistforening for ungdom" slik vi i dag gjør hos revolusjonære kommunistungdommer. Så du har også dine ranter? Det tviler jeg veldig sterkt på. Du har kalt meg både liberalist, ekstremist og påstått at jeg har en klar agenda uten at du har turt å begrunne dette, Kilde? så at du plutselig nå skulle ha hatt ett "lyspæreøyeblikk" har jeg ingen tro på. Om du plutselig skulle begynne å "walk the walk" kan du jo fortelle meg hvilken agenda jeg har. Poeng? Endret 9. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Mitt personlige syn er at et ikke burde ytes støtte til partier som truer med vold eller er reolusjonære. Regjeringen mener tydeligvis noe annet siden støtten er gitt. Du for be dem om begrunnelsen. Men da kan jeg ikke forstå annet enn at vi er enige? Be moderatorer fjerner det du ikke liker, eller overse det. Det er for øvrig svært så mye du vil snevre inn diskusjonen i denne tråden. Nei ikke egentlig, er bare ikke interessert i en lang rant om civita som jeg regner med kommer til å ende med en salig blanding av Frp, aftenposten og Siv Jensen. Da er det like greit å avverge den allerede nå. Ikke desto mindre er det du som har startet denne tråden på et av Norges største politiske foum. Det har du helt rett i. Siden jeg mener den omtalte organisasjonen er et svar på økende høyreekstremisme man ser ute i Europa og også her i landet, ikke minst på dette forumet. Mener du at Breivik ikke springer ut at høyreekstremistisk ideologi? Venstreekstremismen som har gått kraftig tilbake siden sin storhetstid for flere tiår siden? Jo, Breivik er ett eksempel på ekstremisme, så hvorfor sponse dette på noen fløy? Hvor kommer denne fascinasjonen for å trekke Breivik inn i en hver annlegning fra? Så du har også dine ranter? Har jeg? Kilde? Værsgod: ...deg og andre liberalister...</p><p>https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468722&st=0</p> </p><p>...du blir mer og mer lik andre markedsliberalister som vil ha meg bort herfra. Du er nok enb mørkeblå høyre mann som prøver så godt du kan å gjøre Høyres potensielle regjeringspartner FrP spiselig.</p><p>https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468722&st=0</p> </p><p>...din ekstremist...eg kan vise deg vel formulerte utsagn fra personer fra beste Oslo vetkant, Røen, som drikker "Coken Colen" og sier De til seg selv. Hold deg borte fra mine tråder, så skal jeg holde meg borte fra ditt vås din veltalende ekstremist som opphever deg selv til forum moderator.</p><p>https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468722&st=0 </p><p>Din angenda blir mer og mer forutsigbar og åpenbar for meg.<p>https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468722&st=0></p> Poeng? Poenget er at når du nå enda en gang hevder å "...forstå flere av dine andre innlegg på dette forumet..." så famler du antagelig i blinde enda en gang. Endret 9. februar 2013 av herzeleid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Men da kan jeg ikke forstå annet enn at vi er enige? Nei jeg har aldri direkte eller indirekte foreslått at det opprettes revolusjonære partier eller organisasjoner her i landet. De sitatene står jeg ved: Går, kvekker og oppfører man seg som en and, så er man en and eller en god venn av en and. Tråden du starter tyder også på at du støtter høyreekstremister. Endret 9. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Nei jeg har aldri direkte eller indirekte foreslått at det opprettes revolusjonære partier eller organisasjoner her i landet? Så bra, har jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå