Cossie Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hei! Har ett problem. Har en XP2100 + abit kd7 hovedkort og 2x512ddr twinmos. Det har vært mye feil på den, har ikke fått installert windows (kommer blåskjerm rett før den er ferdi å installere) (winxp og win2000) Men hin dagen klarte den å kjøre WinME. Men dataen gikk så ufattelig treigt. Da jeg slo den av for kvelden ville den ikke slå seg på dagen etter. det som skjer er at når jeg trykker på på knappen så kommer det en liten strøm som får viften til å få 1/8 rundt. så stopper alt. Det er ikke strømforsyneren.. for i mellomtiden med disse problemene bruker jeg samme kabinett bare med 800mhz + hovedkort. Så det er enten hovedkortet, ram'n eller cpu. Hovedkortet er helt nytt (ca 2 uker gammelt) og rambrikkene er helt nye. Kun cpu som er ca 1 år. Trenger ett enkelt svar - bør eg bytte ut cpu? hvordan reagerer hovedkortet på en kortsluttet cpu? Takk for svarene Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 ingen som vet problemet? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hvis du har muligheten, sjekk alle de tre komponentene indivdiuelt og se om du kommer frem til noe. Hvis ikke, og du ike får svar her, ville jeg levert den inn til reparasjon et sted. Hvis CPU er kortsluttet eller smeltet eller noe vil ikke maskinen starte opp, det du beskriver kan forekomme. Og forresten så er ikke bumping tillatt. Det er i så fall høflig å vente minst 24 timer til etter du har laget topicen før du poster mer i den... Bare fordi det har gått 5 minutter uten svar betyr ikke det at vi ikke ser posten. Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Hvis du har muligheten, sjekk alle de tre komponentene indivdiuelt og se om du kommer frem til noe. Hvis ikke, og du ike får svar her, ville jeg levert den inn til reparasjon et sted. Hvis CPU er kortsluttet eller smeltet eller noe vil ikke maskinen starte opp, det du beskriver kan forekomme. Og forresten så er ikke bumping tillatt. Det er i så fall høflig å vente minst 24 timer til etter du har laget topicen før du poster mer i den... Bare fordi det har gått 5 minutter uten svar betyr ikke det at vi ikke ser posten. greit.. takk for svaret. har isdn.. kan ikke logge meg av og på resten av uken. Får mye oppmerksomhet vist den er på framsiden på hw.no sjeldent folk snoker rundt i alle små topicene i forumet Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Får mye oppmerksomhet vist den er på framsiden på hw.no sjeldent folk snoker rundt i alle små topicene i forumet Jasså? Jeg titter aldri på hw.no for å finne ut hva som skjer i forumet. Jeg liker å snoke rundt i små kriker og kroker for å finne temaer jeg er interressert i. Tviler på at jeg er alene PS - fin måte å bumpe tråden din på ikke sant? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Helt enig med deg der enden, jeg og liker å lete rundt omkring for å finne et interessant emne Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 fikk vite at viftene går selv om cpu'en er kortsluttet? stemmer dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har jo ingenting med hverandre å gjøre. Viftene går når de får strøm, og hvis psu virker så får de strøm når du skrur på maskinen ikke sant? Lenke til kommentar
KvN Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Er du sikker på at PSU ikke har tatt kvelden??? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Pcen pleier å skru seg av hvis den blir for varm. hadde en kompis som hadde samme problem hos seg. Samme prosessor btw. han satte den inn i mitt hovedkort ( epox ... ) da luktet vi en rar lukt. da hadde prosessoren svidd seg på mitt hovedkort..... Vi brukte en Delta vifte på full styrke. Så sendte han inn prosessoren og klagde til komplett. De skreiv at prosessoren hadde svidd seg i kjernen og at de ikke kunne gjøre noe.. Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Pcen pleier å skru seg av hvis den blir for varm.hadde en kompis som hadde samme problem hos seg. Samme prosessor btw. han satte den inn i mitt hovedkort ( epox ... ) da luktet vi en rar lukt. da hadde prosessoren svidd seg på mitt hovedkort..... Vi brukte en Delta vifte på full styrke. Så sendte han inn prosessoren og klagde til komplett. De skreiv at prosessoren hadde svidd seg i kjernen og at de ikke kunne gjøre noe.. den har tullet i den siste tiden. PSU'n bruker jeg nå (har i ett 800mhz hovedkort i samme kab.) Fikk bekreftet at det var mest sannsynlig cpu'n som var gåen. fra flexidata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå