VargAamo Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det endelige forslaget til ny piratlov er lagt frem. Nå skal norske nettpirater tas Lenke til kommentar
Populært innlegg MartinGM Skrevet 8. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Jeg har ét ord å si om denne saken.. VPN. Men seriøst.. skal politiet prioritere piratkopiering når voldssaker, voldtekter, ran og innbrud med kjent gjerningsmann blir henlagt pga bevisets stilling? Hvis det skulle være tilfelle vil det jo en gang for alle bevise at Kong Salamo og Jørgen Hattemaker prioriteres forskjellig. Endret 8. februar 2013 av MartinGM 28 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har ét ord å si om denne saken.. VPN. Hvem leverer VPN tjenester som tillater uhemmet høy datatrafikk pr måned for en anseelig pris da ? Lenke til kommentar
Populært innlegg Runar Skrevet 8. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg burde ha tatt opp dette før, men hvorfor har vi hørt så å si ingenting om dette tidligere? Ingen på forumet, meg inkludert, har diskutert det før nå nylig, og det har ikke blitt nevnt i media i den graden det fortjener. 12 Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Noen som har erfaringer med sikre og raske VPN levrandører? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Jaja er bare å sette opp åpne trådløsroutere da folkens. https://openwireless.org/ ---- Når vi snakker om pirater er det ikke lenge igjen til TPB AFK Hvem leverer VPN tjenester som tillater uhemmet høy datatrafikk pr måned for en anseelig pris da ? Noen som har erfaringer med sikre og raske VPN levrandører? https://torrentfreak...riously-111007/ Mullvad.net har servere i swe, ger og nl med gode hastigheter og mulighet for å betale med Bitcoins. De bruker OpenVPN og har i tillegg en properitær klient som bruker OpenVPN med sikring mot DNS leaks. Endret 8. februar 2013 av fenele 1 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 IP =/= identitet. Nuff said. Lykke til med å straffeførfølge eiere av kafeer og andre offentlige steder som har gratis wifi uten noen form for registrering, alle som har åpne wifi nett hjemme, alle som har WEP eller WPS som kan crackes på noen få minutter osv. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 IP =/= identitet. Nuff said.Lykke til med å straffeførfølge eiere av kafeer og andre offentlige steder som har gratis wifi uten noen form for registrering, alle som har åpne wifi nett hjemme, alle som har WEP eller WPS som kan crackes på noen få minutter osv. offentlige steder og cafe'r osv osv., som har public access blir nok ikke primary target for rettighetsinnehaverne tipper jeg. datatrafikken blir rett og slett for lav. om en cafe' har 40 mbit og 50-60 brukere, så får du kjip fart, og du sitter der uansett ikke 24/7 og laster. De begynner selvfølgelig i andre enden, og plukker de store fiskene først. Om det viser seg at folk flykter til public places for å laste ned siden de er redd for å bli tatt hjemme, så kommer alle public places til å blokkere p2p trafikk osv osv. Det er forholdsvis enkelt å finne ut hvilken trafikk som belaster en linje, og ikke veldig mye vanskeligere å blokkere den trafikken, uavhengig om det er ipsec eller smtp Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Så, hvilke partier er det som vil jobbe mot dette? 1 Lenke til kommentar
gisleh Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 @MartinGM, hørte ingen ting om politiet i redegjørelsen fra Tajik. Bakgrunnen for forslaget er vel at politiet *ikke* har hatt kapasitet til å prioritere ulovlig fildeling. Det forslaget innebærer i praksis er å gi rettighetshaverene en del verktøy for å forfølge fildelere privatrettslig, i stedet for å måtte være avhengig av at politiets prioriteringer. 1 Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 "Laster du ned ulovlig, er sjansen nå langt større for at du blir tatt." Er dette vedtatt??? "... legge frem et forslag til endring av åndsverkloven." 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 det her gjelder jo bare torrents, bruker du andre former for ned lastning så ser man ikke hva man laster ned, bare masse datatafikk på din IP Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Synes det her er bare bra jeg, håper dem får tatt mange og sendt et klart budskap ut. Og at dem får til å ta dem som gjør alle mulige ting for å fortsette å stjele. Ingen er så fattige her i Norge at en må stjele for å se filmer,serier osv osv. Bare pga det er 101010101010101010101010101 betyr ikke at det er noen som eier det og at du må betale for å ta det i bruk. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 har ikke noe imot å betale, men det er tilgjenglighet som er problemet i norge Lenke til kommentar
Populært innlegg Occi Skrevet 8. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2013 Ingen er så fattige her i Norge at en må stjele for å se filmer,serier osv osv. Ingen er en ganske sterk påstand. Det er nok endel dette gjelder, spesielt ungdommer uten eget Visa eller jobb. For min del står det derimot ikke på pengene, men tilgjengeligheten, kvalitet på materialet og den tekniske løsningen. Ingen av disse er tilfredsstillende for film/serier, men er ganske bra for musikk (jeg bruker Spotify Premium og har gjort det siden 2007). 32 Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har ét ord å si om denne saken.. VPN. Hvem leverer VPN tjenester som tillater uhemmet høy datatrafikk pr måned for en anseelig pris da ? Eg har kjøpt konto hos strongvpn.com. Veldig solide tilbydere! Enkelt å sette opp og dei logger ikkje trafikken til sine klienter. 1 Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Enig med Occi. I mitt tilfelle er streaming uaktuelt da nettet mitt ikke takler det. Dette gjelder nok en del andre enn meg. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snabel Skrevet 8. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2013 Larzen: Følger du ikke med? Dette gjelder ikke ikke spesifikt Torrentnedlasting , dette betyr en oppmykning av loven - eller en start om du vil . Slik at neste gang noen kommer med en 'lur ide' ang personværn / anonymitet er det mindre motstand å forholde seg til siden man allerede har begynnt i det stille med bla DLD og gjennomsnitts målinger der absolutt alle bilister blir tatt bilde av. FULL KONTROLL PÅ HVA DU GJØR; NÅR DU GJØR DET; HVOR DU GJØR DET!!! At noen er så naive som du Larzen... syns jeg er skremmende. Snabelen 17 Lenke til kommentar
geekay Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Synes det her er bare bra jeg, håper dem får tatt mange og sendt et klart budskap ut. Og at dem får til å ta dem som gjør alle mulige ting for å fortsette å stjele. Ingen er så fattige her i Norge at en må stjele for å se filmer,serier osv osv. Bare pga det er 101010101010101010101010101 betyr ikke at det er noen som eier det og at du må betale for å ta det i bruk. En felles misforståelse - folk laster ned for å spare penger. Flere serier kommer til norsk tv, f.eks. 2-3 år etter å være tilgengelig på nettet. Skal en vente så lenge for å være law abiding citizen? Da blir innholdet ikke aktuelt lenger. 6 Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 "Samlet sett ivaretar regjeringens forslag en god balanse mellom behovet for å beskytte dem som skaper, og hensynene til personvern, rettssikkerhet og ytringsfrihet" For en vits. Dette beskytter dem som sitter på rettighetene, ikke de som skaper. Om de bare hadde brukt like mye penger på å lage gode onlinetjenester og legge prisene på et akseptabelt nivå så hadde de kommet mye lenger. Å sloss mot piratkopiering som fenomen er like teit som krigen mot narkotika eller krigen mot terror. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå