fanboy67 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Sitter i dag med én harddisk og Windows Vista, og i forbindelse med at PSU-en min røyk (både billedlig og bokstavelig talt) bestemte jeg meg for å oppgradere til Windows 7 (fordi føkk W8) på en SSD. Er imidltertid hundre år siden jeg i det hele tatt åpnet kabinettet mitt, så jeg er litt rusten. Er det bare å koble til SSD-en, sette i CD-en, og la herligheten installere? Bør jeg avinstallere Vista før/etter jeg installerer 7? PS: Dette er ikke en W7 vs W8-diskusjon! Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Sett i SSD, sett i disken med Win7 og start installasjonen. Velg å installere på SSD'en når du får opp liste over hvor du vil installere. Om boot rekkefølgen på harddiskene dine er feil, vil maskinen sikkert starte Vista etter en gjenstart. Gå inn i BIOS og bytt om rekkefølgen. Vista kan du fjerne etter at du er ferdig med installasjonen av Win7. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Det ^han^ sa. For minst mulig problemer har jeg kun SSD tilkoblet under installasjon av OS. Du booter fra DVD-plata med Windows 7. Nyere maskiner har egen bootmeny som du aksesserer via tastaturet, f.eks. F8 eller F12 er mye brukt. Alternativt kan du endre bootrekkefølgen i BIOS. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå