Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hu lå med en annen mens vi styrer, hjelp?

Anbefalte innlegg

Dummeste jeg har hørt. At man holder seg til én av gangen er en selvfølge i alle siviliserte miljøer.

Og la oss ekskludere alle som har en annen mening, det blir så mye enklere da.

Hvorfor er det en selvfølge? Man møter mennesker, man finner på ting med mennesker, man tester vannet for å se om det er noen muligheter for noe mer der. Det betyr ikke at man skal holde seg til en person. Det siviliserte å gjøre er å holde seg til de avtaler man har inngått, og hvis det betyr eksklusivitet så holder man seg det, hvis det ikke er spesifisert noe er det selvfølgelig ingenting galt med å også holde på med noen andre.

Selvfølgelig blir det lettere, for å ta forholdsråd fra umodne guttunger er håpløst.

Greia her er at hun åpenbart foretrekker trådstarter, men siden de ikke har avklart eksklusivitet så var det en åpning som hun kunne gi etter når hun hadde lyst med den andre karen. Sikkert med endel mer alkohol og i en litt mer intim setting, slikt skjer, og kalle jenter "løstøser" fordi de har seg med flere gutter er bare umodent, og lukter uerfarne guttunger med mindreverdighetskomplekser av.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Vi kjører praksisen med at om en ligger med noen andre har den andre rett til å ligge med noen andre også. Synes du kan kreve å ha en slik til gode, om noen dukker opp.

Lenke til kommentar

Vi kjører praksisen med at om en ligger med noen andre har den andre rett til å ligge med noen andre også. Synes du kan kreve å ha en slik til gode, om noen dukker opp.

Hvor lenge er den tilgodelappen gyldig? "Stikker ut i kveld og ser om jeg får brukt det ligget" :p

Endret av Brickwall
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Joda, så slem at jeg tar igjen, er jeg ikke. :) Det blir bare barnslig, men jeg får se hva jeg gjør, og hvordan det går, er jo blitt utrolig glad i jenta, og når jeg har møtt henne i ettertid, har jeg ikke tenkt på den kvelden det skjedde. bare smilt og kost meg. :)

Så det burde vel kanskje gå greit, selvom det var utrolig feil.. og dårlig gjort :)

Lenke til kommentar

Så om dere er ordentlig forelsket i en jente og er i startfasen av å bli kjærester, ingenting som holder dere fra å knulle en annen jente? Virkelig?

Tviler på at svarene du får her er særlig representative for hva folk flest mener. Stort sett wannabe PUAs.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Man har på en MÅTE forpliktelser når vi holder på. men på en annen måte ikke..

Nei altså. Du sier at dere "holder på" og at dere har gjort det i tre uker. Det er ingen ting.

Det er faktisk en fact du bare kan pugge som engelske gloser, og jeg tror 80% av jenter fra 18 - 28 ville ha sagt nøyaktig det samme.

Om dere ikke er kjærester, da har hun _i n g e n_ forpliktelser ovenfor deg når det kommer til andre gutter.

Hun kan ligge med dem hu vil, hu kan gå på kino med dem hun vil, you name it!

Dette fikk jeg selv slengt i trynet av en jente i sommer. Vi og drev også på (med ett eller annet :tease: ) og hadde gjort dette i mange måneder, jeg ville ha hu med meg på kino, hu skulle noe annet... bla bla bla...

Diskusjonen endte ordrett med denne meldingen:

" ******* når vi to ikke er ilag, har jeg faktisk ingen forpliktelser ovenfor deg..."

Og sant er det.

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så om dere er ordentlig forelsket i en jente og er i startfasen av å bli kjærester, ingenting som holder dere fra å knulle en annen jente? Virkelig?

Jeg hadde ikke knullet en annen jente, men jeg hadde ikke blitt sur på henne hvis hun knullet en annen gutt. Individets valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kun jeg som setter meg litt inn i situasjonen her ang. denne situasjonen? Virker som de fleste bare vil få frem sitt synspunkt på det å ligge med andre folk i startfasen av et forhold. Jeg er forøvrig helt enig med de som sier at man ikke har forpliktelser i startfasen osv, men å oppføre seg slik som hun der til TS her er bare barnslig, idiotisk og umodent.

Altså, hvem faen har sex med noen for så å si "men jeg tenkte på deg altså" - og kommer så grinende tilbake til TS. Helt idiotisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvor lenge er den tilgodelappen gyldig? "Stikker ut i kveld og ser om jeg får brukt det ligget" :p

Tenker mer på det som en tilgodelapp. Ikke nødvendigvis for at man MÅ ut og ligge med noen fordi partneren gjorde det først, men fordi partneren ikke kan klage om det går slik fordi partneren gjorde det samme først.

Lenke til kommentar

Om dere ikke er kjærester, da har hun _i n g e n_ forpliktelser ovenfor deg når det kommer til andre gutter.

Hun kan ligge med dem hu vil, hu kan gå på kino med dem hun vil, you name it!

Da kan hun like gjerne gjøre det om man er i et fast forhold også, eller til og med gift. Hun bestemmer fortsatt over sin egen kropp og gjør sine egne valg.

Problemet er bare at dersom man bryter uskrevne regler for forhold eller dating, så får det ofte konsekvenser. Den andre stikker.

Man virker bra tøffel om man godtar dette. Kan ikke tenke meg at denne dama vil respektere TS om han tar henne tilbake. Enten vil hun fortsette med dette, eller så stikker hun etter en stund fordi han er for puslete.

Endret av Brickwall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel visse uskrevne regler når man dater noen og prøver å innlede et forhold. En av dem er vel at man ikke skal ligge rundt. Personlig hadde jeg sendt henne rett på dør.

Det er en grunn til at det kalles å "holde på", "hooke opp", "date" osv. Alle velger vekk de mer spesifikke ordene fordi ingen tør å lage tydelige spilleregler.

I mine øyne er det "av og til OK" å ha sex med en annen mens man "holder på". Men for å være sikker, kan man jo være ærlig med hverandre om hva man vil. Men, hvis dere vil pule litt rundt først, også ender dere opp som kjærester, da kan ting bli mer komplisert. Etisk sett var det jo helt OK å ha sex med en annen mens dere holdt på, hvis man var enig. Men dette kan gnage på en av partene og bidra til at forholdet går i dass. Derfor synes jeg man bør trå noe varsomt i dette terrenget hvis det er noen man liker spesielt godt man "holder på" med.

Når det er sagt, TS: Du er tydeligvis blitt veldig glad i denne jenta. Og det er helt ok, det er ingen som kan klandre deg for det. Det du nå bør finne ut av, er om du er interessert i noe med denne jenta. Det du først og fremst bør finne ut av, er om du kan stole på henne - det virker jo som hun har ganske dårlig dømmekraft. Dessuten tror du jo det er mulig at hun lyver til deg når hun sier at hun angret. Så om du ikke ser potensialet for et godt forhold i henne, så har du to valg: (1) fortsette å holde på, mens du blir stadig mer glad i henne og eventuelt hjerteknust, (2) kutte henne ut og aksepter at du er betatt av henne, og ta deg en tur på byen.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Jeg vil stole på henne, og det som skjedde tenker jeg ikke på, men hun sa til venner osv at vi "holdt på", da er det vel ekslusivt på en måte? og enda så gjør hun dette?

Jeg personlig vil ikke ha sex med noen andre (selvom jeg er gutt), det er enkel "prinsipp" sak spør du meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etisk sett var det jo helt OK å ha sex med en annen mens dere holdt på, hvis man var enig.

Veldig få vil bli enige om at de kan ligge med andre mens de dater hverandre, det vil bli for sært for de aller, aller fleste.

Ikke rart at mange blir usikre på "forholdet" man har til den man dater, man lurer på om man må ta opp eksklusivitet som tema (og når) osv, når det viser seg at mange synes det er helt greit å holde på med flere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...