Oddey86 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har et stort problem med mitt nettverk, jeg bor i i en student kompleks med totalt 12 andre personer. Problemet er når jeg spiller / laster ned oppdateringer til spill osv så hender seg jeg detter ut, spillet låser seg i loading screen på dota 2. steam oppdateringer må avbrytes og startes på nytt. ja, masse annet også, men dette er da hovedproblemene som bare oppstår når jeg er på dette nettverket. Det er en 60 mbits linje fordelt på alle. Alt er koblet sammen til ca 3 andre aksespunkt gjennom leilighetene. 2 av dem har trådløs tilkobling og begge detter ut på samme måte. Leverandøren sier at det ikke er noe feil på dems utstyr, jeg sitter jo på tanken at det er den første boksen som mottar utstyret som er porblemet Noen som har noen forklaring på saken hadde dette hvert supert! Mvh Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det kan skyldes at det er veldig mange som sender trådløst på samme kanal. Du kan bruke inSSIDer for å sjekke hvilken kanal nettene sender på og om det er mange andre på samme kanal. Isåfall så bør dere bytte til den kanalen med minst trafikk. Det kan også skyldes trådløse forstyrrelser fra kilder som trådløse telefoner og lignende. Eller ustabil firmware på routeren/e. Lenke til kommentar
Oddey86 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Det samme gjelder dem som ikke er tilkoblet med trådløst også da. Vet ikke om det minsker problemene det kan komme av eller gjøre alt uvist ? =P Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det kan være porter som må åpnes for Steam i router, eller router som har problemer med mange forbindelser (hver PC kan ha hundrevis av forbindelser mot internett). Du kan sette opp Pingplotter og se hvordan nettverk & internett fungerer hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå