Fizzle Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har lenge hatt en stor drøm om å bo i USA, men jeg har fått inntrykk av at dette er utrolig vanskelig. Hva vil være min beste sjanse til å få oppholdstillatelse (green card) i USA som 20 åring med fagbrev? Jeg har ingen venner eller familie i utlandet dessverre. Dette har vært min drøm så lenge at jeg kan nesten ikke gi slipp på den. Det må være en eller annen måte å få green card på uten å ha en doktorgrad? Hvis det ikke finnes en annen mulighet så kan jeg kanskje ta et år på high school (påbygging til studiekompetanse) selv om jeg egentlig ikke har noen planer om å ta ekstra utdannelse i utlandet. Drømmen er egentlig bare å ha en vanlig deltidsjobb mens jeg prøver å få meg noen små jobber som skuespiller. Er det noen der ute som har green card eller som har tips til hvordan jeg kan få oppfylt denne drømmen? Takk! Lenke til kommentar
Aces Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fra sidene til USCIS fant jeg dette: Green Card Through a Job Offer You may be eligible to become a permanent resident based on an offer of permanent employment in the United States. Most categories require an employer to get a labor certification and then file a Form I-140, Immigrant Petition for Alien Worker, for you. Så det virker som om du må få deg en jobb før du kan søke. Står ikke noen om graden av utdannelse du må ha Men gå inn på sidene deres og titt litt. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg har lenge hatt en stor drøm om å bo i USA, men jeg har fått inntrykk av at dette er utrolig vanskelig. Hva vil være min beste sjanse til å få oppholdstillatelse (green card) i USA som 20 åring med fagbrev? Jeg har ingen venner eller familie i utlandet dessverre. Dette har vært min drøm så lenge at jeg kan nesten ikke gi slipp på den. Det må være en eller annen måte å få green card på uten å ha en doktorgrad? Hvis det ikke finnes en annen mulighet så kan jeg kanskje ta et år på high school (påbygging til studiekompetanse) selv om jeg egentlig ikke har noen planer om å ta ekstra utdannelse i utlandet. Drømmen er egentlig bare å ha en vanlig deltidsjobb mens jeg prøver å få meg noen små jobber som skuespiller. Er det noen der ute som har green card eller som har tips til hvordan jeg kan få oppfylt denne drømmen? Takk! Det blir lett for deg ¨å ¨få studentvisa antar jeg mens du går på et eller annet community college. Hva slags jobb har du i Norge? Jeg anbefale du bor her en stund før du prøver å bli en amerikaner som meg. Fantasi og virkelighet kan bli litt forskjellig og du kan få hva som helst utdannelse i et år, og da har du bedre anledning å søke jobb eller den letteste måten, å gifte seg med en amerikaner samtidig som du får et bedre karriere. Lykke til min venn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Jobbmarkedet i USA er mye vanskeligere enn her, og enkelte yrkesutdannelser i Norge er så langt unna amerikanske regler og metoder at de er lite verdt der. Jeg ville heller satset på å jobbe i Norge og spare opp penger, og dra dit på lange ferier. Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Det blir lett for deg ¨å ¨få studentvisa antar jeg mens du går på et eller annet community college. Hva slags jobb har du i Norge? Jeg anbefale du bor her en stund før du prøver å bli en amerikaner som meg. Fantasi og virkelighet kan bli litt forskjellig og du kan få hva som helst utdannelse i et år, og da har du bedre anledning å søke jobb eller den letteste måten, å gifte seg med en amerikaner samtidig som du får et bedre karriere. Lykke til min venn Jobber som matros m / fagbrev på et ankerhåndteringsfartøy her i Norge. Jeg vil egentlig bare reise ned til USA for å oppleve hvordan det er der nede. Det spiller ikke noen stor rolle om jeg må bruke studentvisa og søke meg inn på community college, eller om jeg må jobbe i ei kaffesjappe. Det å gifte seg med en amerikansk statsborger er litt vanskelig når man ikke kjenner en eneste amerikaner. Jeg må i så fall gå på skole eller få meg en jobb der nede, for så å kanskje finne kjærleiken. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jobber som matros m / fagbrev på et ankerhåndteringsfartøy her i Norge. Jeg vil egentlig bare reise ned til USA for å oppleve hvordan det er der nede. Det spiller ikke noen stor rolle om jeg må bruke studentvisa og søke meg inn på community college, eller om jeg må jobbe i ei kaffesjappe. Det å gifte seg med en amerikansk statsborger er litt vanskelig når man ikke kjenner en eneste amerikaner. Jeg må i så fall gå på skole eller få meg en jobb der nede, for så å kanskje finne kjærleiken. Da har du to valg antar jeg- student visa, eller dette http://www.h2bjobs.net/ Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Noen datingsider hvor amerikanske kvinner søker utenlandske menn ? Vet ikke om noen da, kanskje noen andre her vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå