Gå til innhold

Sniktitt: Crysis 3 (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Ser fram til å få tynt godsakene i Crysis 3. Men tipper MP betaen kommer godt med for dem, for etter den å dømme så trengs det betydelig mer optimalisering og bedre drivere. Så håper Nvidia er tidlig ute med nye drivere her.

 

Vil man se hva CryEngine 3 virkelig er godt for, bør man følge med på Star Citizen.

Et av målene med spillet, er å lage et spill som PC-er må jobbe litt for å kjøre, og det lages kun for PC.

http://www.robertsspaceindustries.com/

 

Ja, backa det selv. Følger med på utviklingen og ser virkelig fram til det. Er redd jeg kommer til å få usunt høye forventninger til det etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fram til å få tynt godsakene i Crysis 3. Men tipper MP betaen kommer godt med for dem, for etter den å dømme så trengs det betydelig mer optimalisering og bedre drivere. Så håper Nvidia er tidlig ute med nye drivere her.

Etter all hypen om at Crysis 3 skal smelte dagens rigger syns jeg BETAen kjørte overraskende bra, alt på Very High på 1920x1080@2xMSAA var jo kjørbart med et enkelt 7970, om det hadde vært like tungkjørt relativt som originalen hadde vi sett 20 fps på High med FXAA i 1920x1080 med samme maskinvare.

 

Nvidia hadde jo også driveroptimaliseringene på plass før BETaen kom ut, mens AMD fikk lagt ut en oppdatering som fikset MSAA-ytelsen. Hva var det som var så uoptimalisert med BETAen egentlig?

Lenke til kommentar

Mer kinetisk energi enn en moderat kraftig rifle? Det skal du få lov til å underbygge med kalkulasjon, for det høres rart ut. En riflekule går vel forøvrig også igjennom ren kevlar uten problemer? De skuddsikre vestene jeg har prøvd i forsvaret besto ikke bare av ren kevlar. Kinteisk energi gir vel heller ikke hele bildet? Energien som skytteren blir utsatt for er jo den samme som den som blir skutt blir utsatt for?

 

AtW

Det er en grunn til at vestene du har prøvd kalles skuddsikre vester og ikke pilsikre vester. En av grunnene er selvsagt at bue sjelden brukes i kamphandlinger i disse tider. En pil har som kjent større masse og er skarp i motsetning til ordinære kuler. Mindre tverrsnitt = større kraft per områdeenhet = større gjennomslagskraft.

 

Litt Google-Fu skal nok hjelpe deg på vei.

Lenke til kommentar

arni90: Jada. Jeg klager ikke og en beta er en beta. Sier ikke at det var elendig, men tydelig rom for forbedring. Med et GTX 680 (overklokket) og en mer enn god nok PC ellers så var førsteintrykket mitt rimelig "sirup" med alt på very high.

 

Ja, beta driverne hjalp en hel del. Merket forskjell med en gang, så ser fram til enda bedre drivere. Post processing trekker typisk også ned uhorvelig mye.

Lenke til kommentar

Crysis 2 har fint lite til felles med Modern Warfare, Medal of Honor og Battlefield 3 gameplaymessig, så jeg forstår ikke helt hvor du kommer fra her?

 

Jaha? Kliss like FPS i mine øyne alle sammen. Crysis 1 på PC derimot ga meg en følelse jeg ikke ofte får når jeg spiller. Ikke ofte jeg faktisk stopper å spille bare for å se på omgivelsene i et spill.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at vestene du har prøvd kalles skuddsikre vester og ikke pilsikre vester. En av grunnene er selvsagt at bue sjelden brukes i kamphandlinger i disse tider. En pil har som kjent større masse og er skarp i motsetning til ordinære kuler. Mindre tverrsnitt = større kraft per områdeenhet = større gjennomslagskraft.

 

Litt Google-Fu skal nok hjelpe deg på vei.

 

Jaha? Er det farlig om noen kaster en pølse på de også, fordi de ikke kalles pølsesikre vester? Jeg sier ikke at du ikke har rett, men det argumentet sier lite, man blir ikke beskutt av piler i forsvaret, så det hadde vært ett meningsløst navn. Vestene jeg prøvde hadde en hard tung plate i seg i tillegg til kevlar, uttalsene i lenkene jeg så virker til å mene at en slik vest stopper piler også, enkle "lette" vester uten noe slikt tviler jeg på gjør mye nytte for seg mot en rifle heller. En litt ok rifle har kanskje 2000 Joule i kinetisk energi, hva har en pil? Jeg vil gjett en tiendepart eller mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og med en super-bue tilsvarende den man har i Crysis 3, pluss den overmenneskelige styrken en nanodrakt har, kan man ikke sammenligne med vanlige buer som finnes i dag. Det er ikke uten grunn at piler kan gå rett gjennom rustning som stanser vanlige riflekuler.

Lenke til kommentar

m * (v^2) / 2

 

EDIT:

 

Ikke bare er masse og hastighet et problem, men motstanden en kevlarvest yter mot en pil vil ikke være lik det den yter mot en kule.

 

Nei, en pil har nok en mer gunstig form i så måte. Likefullt er jeg ekstremt skeptisk til påstanden om at en pil innenfor rimelighetens grenser har mere kinteisk energi enn en kule fr en moderat kraftig rifle, Og jeg er også skeptisk, men ihvertfall mer åpen for at det er tilfellet, til at en skuddsikker vest som militært personell bruker lar seg så lett penetrere av en pil. De er ikke lagd av kevlar alene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, en pil har nok en mer gunstig form i så måte. Likefullt er jeg ekstremt skeptisk til påstanden om at en pil innenfor rimelighetens grenser har mere kinteisk energi enn en kule fr en moderat kraftig rifle, Og jeg er også skeptisk, men ihvertfall mer åpen for at det er tilfellet, til at en skuddsikker vest som militært personell bruker lar seg så lett penetrere av en pil. De er ikke lagd av kevlar alene.

 

AtW

Jeg ble nysgjerrig på hvor mye styrke nanodrakten gir et menneske, og dette er hva jeg fant: http://forums.spaceb...osuit-2.247684/

 

Hvis Alcatraz kan behandle voksne menn som baseballkøller har jeg ingen problemer med å se han skyte en pil med mer kinetisk energi enn et vanlig våpen har, det eneste problemet må være å få tak i piler som tåler slike krefter.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg synes at Cryis 3 Beta er forsåvidt greit spill, men som vanlig bedre på pc. testet det på pc og xbox 360 og vil si det er ikke let å spille competetivt på xbox.

 

Xbox:

Betaen sliter litt med framdrops og 30 fps synes jeg blir litt litte, og er ikke spillbart (ikke at jeg er overasket siden xbox begynner å bli 7 år gammel snart). men grafikk sett så er xbox versjon greit nok og vil nok si at det er haket andreledes på grafikk men gamplayet er der som i Crysis 2.

 

Pc:

 

Satt alt på max med mitt 660 og spillet lå på mellom 27-35 fps så jeg skrudde ned til High og da satt den på 30-64 fps. Jeg savner Vsync men dette er jo betaen så det kan godt hende det kommer i den fulle versjonen Selv fps var ustabil så gikk det an å spille forhold til xbox versjonen grafikken er på topp og gameplayet som igjen er likt Crysis 2 men det bry jeg egentlig litt om det er likt det forgje. Håper på at fullversjonen har en mere stabil fps, egentlig merkelig når jeg får Crysis 2 på alt på max med rund 50-90 fps og så ligger 3 ern på 28-34 fps. Men der jo bare en beta afterall!

Lenke til kommentar

Satt alt på max med mitt 660 og spillet lå på mellom 27-35 fps så jeg skrudde ned til High og da satt den på 30-64 fps. Jeg savner Vsync men dette er jo betaen så det kan godt hende det kommer i den fulle versjonen Selv fps var ustabil så gikk det an å spille forhold til xbox versjonen grafikken er på topp og gameplayet som igjen er likt Crysis 2 men det bry jeg egentlig litt om det er likt det forgje. Håper på at fullversjonen har en mere stabil fps, egentlig merkelig når jeg får Crysis 2 på alt på max med rund 50-90 fps og så ligger 3 ern på 28-34 fps. Men der jo bare en beta afterall!

Med Radeon-kort var det nesten ikke endring i framerate, stort sett mellom 55 og 65 fps på Very High med 2xMSAA.

 

Har du installert dx11-pakken i Crysis 2? Jeg tviler liksom på at et GTX 660 takler Crysis 2 i dx11 på 50-90 fps :p

Lenke til kommentar

Nei, en pil har nok en mer gunstig form i så måte. Likefullt er jeg ekstremt skeptisk til påstanden om at en pil innenfor rimelighetens grenser har mere kinteisk energi enn en kule fr en moderat kraftig rifle, Og jeg er også skeptisk, men ihvertfall mer åpen for at det er tilfellet, til at en skuddsikker vest som militært personell bruker lar seg så lett penetrere av en pil. De er ikke lagd av kevlar alene.

 

AtW

La oss ta en liten utregning på det med konservative estimat, da en nanodrakt vil gi overmenneskelig styrke La oss anta at den super-avanserte buen i Crysis 3 tillater å skyte kamp-piler (metall + nyttelast/eksplosiver) med masse på 0,5 kilo med en fart på 133 meter per sekund (ca dobbelt av normalt). 0.5 * 0.5 kg * 133 m/s * 133 m/s = 4422,25 joule kinetisk energi.

 

La oss deretter se på hvordan en standard 7.62*51mm NATO kule klarer seg (http://en.wikipedia.org/wiki/7.62%C3%9751mm_NATO): 0.5 * 0.0098kg * 850 m/s * 850 m/s = 3504,125 joule kinetisk energi.

 

4422,25 > 3504.125.

 

QED.

Lenke til kommentar

La oss ta en liten utregning på det med konservative estimat, da en nanodrakt vil gi overmenneskelig styrke La oss anta at den super-avanserte buen i Crysis 3 tillater å skyte kamp-piler (metall + nyttelast/eksplosiver) med masse på 0,5 kilo med en fart på 133 meter per sekund (ca dobbelt av normalt). 0.5 * 0.5 kg * 133 m/s * 133 m/s = 4422,25 joule kinetisk energi.

 

La oss deretter se på hvordan en standard 7.62*51mm NATO kule klarer seg (http://en.wikipedia....%C3%9751mm_NATO): 0.5 * 0.0098kg * 850 m/s * 850 m/s = 3504,125 joule kinetisk energi.

 

4422,25 > 3504.125.

 

QED.

 

Halv kilo? De største pilene jeg klarte å søke meg fram til, for bruk på store dyr veide i underkant av 100 gram. Og i tillegg regner du med overmenneskelig styrke (som ikke var noen forutsetning i den orginale påstanden din), samt kanskje det svakeste kaliberet man kan regne med å ha en en militær rifle (med dagens teknologi i tillegg). Og under de forutsetningene klarer du såvidt å karre deg over i kinetisk energi. Synes ikke akkurat saken er så klar som du framstiller den.

 

AtW

Lenke til kommentar

I en tråd som omhandler Crysis 3 må man kanskje regne med at det er buen i Crysis 3 som gjelder i diskusjonen? En nanodrakt vil i tillegg lett gi mer styrke enn det jeg har regnet med over, ref. 'konservativt estimat'. Ditto med piler som er av metall og inneholder nyttelast som legger til vekt.

 

Hvis du mener 7.62mm er det svakeste kaliberet for kampvåpen type riifle må jeg nok introdusere deg for kaliber 5.56mm som er ganske standard i blant annet NATO og brukt verden over i dag. Slå det kaliberet opp i Google hvis du føler behov for det.

 

Du kan gjerne trekke dine egne konklusjoner mht mine fremlagte data og krangle videre på det om du vil, for min del avslutter jeg diskusjonen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Half life 2 er det evige eksemplet på et spill som egentlig er en veldig lineær korridor-skyter, som samtidig er så genialt designet at du alltid føler at det er en mye større verden like utenfor rekkevidde. Jeg likte også Crysis 2 for det det prøvde på - og lyktes med å gjøre, selv om jeg for såvidt likte 1eren hakket bedre. Men det var vel mest fordi det lignet (men ikke var like bra) som første gang jeg opplevde Far cry... Ahhh. Den dag i dag spiller jeg nok mer Far cry enn Crysis, må innrømmes.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Med Radeon-kort var det nesten ikke endring i framerate, stort sett mellom 55 og 65 fps på Very High med 2xMSAA.

 

Har du installert dx11-pakken i Crysis 2? Jeg tviler liksom på at et GTX 660 takler Crysis 2 i dx11 på 50-90 fps :p

Ja jeg har installert dx11, og crysis 3 kjører ganske smoot med 50-60 fps nå vis jeg setter ned til high istedenfor very high på system spec innenfor grafikk instilingene. Når det gjelder Crysis 2 ser jeg heller ikke hva jeg har installert galt for fraps sier at Crysis 2 er på 50-90 fps i Hardcore og dx11 installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...