Madammerock Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Bestillte i desember noe kosttilskudd med en kampanje der man rentefritt kunne betale i februar. Nå er vi langt inn i februar, men jeg har enda ikke fått noen regninger?? kan de ha glemt det? Risikerer jeg å plutselig få purring og renter og drit pga de har gjort en feil? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Tipper den kommer i løpet av måneden. Hvis ikke tror jeg de har X antall måneder på å kreve summen. Tror det er 12. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fakturaene fra Klarna på sånn "betal i XXXX"-løsning pleier ikke å komme før 10-12-15. i samme måned. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Bestillte i desember noe kosttilskudd med en kampanje der man rentefritt kunne betale i februar. Nå er vi langt inn i februar, men jeg har enda ikke fått noen regninger?? kan de ha glemt det? Risikerer jeg å plutselig få purring og renter og drit pga de har gjort en feil? Enkelt forklart, om du savner en faktura er det din jobb å etterlyse den hos Klarna. Klarna har ingen kontroll på om Posten surrer vekk fakturaer, og de kan heller ikke ringe 100 000 mennesker hver måned for å sjekke at de har mottatt fakturaen. Ring og etterlys så slipper du eventuell purring hvis du er i tvil Et tips: En faktura forsvinner ALDRI av seg selv. I større bedrifter har man alltid avanserte fakturasystemer som er direkte linket opp mot banker live, og hver dag scannes betalinger mot kidnummere og ubetalte fakturaer kan man få opp i listevis. Det er derfor så å si umulig at en bedrift glemmer en faktura. Den vil ligge i systemet over listen over ubetalte fakturaer hele tiden frem til dagen den blir betalt. I en av mine tidligere jobber hadde vi 100 000 kunder og hver måned sendte vi ut 10 000 inkassovarsler. Ingen mennesker sendte ut disse, systemet gjør det av seg selv, og sjekker alt av seg selv. Om det ikke blir betalt sender systemet det videre til inkasso automatisk også. Og når det er gjort vil ting aldri forsvinne Mener ikke i det hele tatt at du er en type som ikke betaler eller noe som helst. Det har jeg ikke grunnlag for, bare et tips sånn at du vet det fremover 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Er det ikke kreditors ansvar å sende regning? Det er jo ikke lov å sende inkasso f.eks uten betalingsvarsel. Og etter 12-24 måneder er private krav foreldet så vidt jeg har forstått. Endret 8. februar 2013 av omnomnomnivore Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Selvfølgelig er det kreditors ansvar å sende regning. Det er jo ganske selvforklarende Stemmer at man ikke kan få inkasso før inkassovarsel. Og som jeg sier er det kundens ansvar å etterlyse FAKTURA dersom man ikke får den. Ellers får man inkassovarsel uansett Som er det jeg prøver å gi et tips for Grensen for innkreving av gamle krav er 36 måneder Lenke til kommentar
Madammerock Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Takk for svar alle sammen Da får jeg bare vente å se om den kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå