Gå til innhold

Hjelp til Prahatur!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten har tenkt å ta oss en tur til Praha i påskeferien (mellom 25.mars og 3.april, dvs må være hjemme 2.april). Tanken er at vi får 5 netter og 4 hele dager i byen. Sliter litt med å finne billigst mulig variant, både fly og hotellmessig, så håper noen her kan bidra litt.

Hotellet trenger ikke allverdens standard, men bør helst ha gode reviews. Ellers er som sagt datoene veldig åpne så lenge det blir billigst mulig, og maksimumspris på 6000 per pers. Reisen starter fra Evenes (Narvik), men dere kan eventuelt finne fra Oslo om det er enklere, skal vel klare å finne billigst mulig vei til hovedstaden selv :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se for meg at man kan dra til noen storby i europa å ende opp uten sted å bo.

Det florer jo av hosteller som har to roms også. Jeg bor alltid på hostel da man møter folk mye lettere.

Blir det helt krise er det bare å dra på togstasjonen så er det masse folk som vil leie ut rom.

Det ble en fin opplevelse det, kanskje ikke like kult å dele leilighet med en gammel mann når man er et kjærestepar men funket for en kompisgjeng!

Lenke til kommentar

Her har du en reise, som burde være innenfor budsjettet deres:

Flyreise:

Avreise 25. mars fra Oslo med Lufthansa

Hjemreise 30. mars fra Praha med Lufthansa

Pris: NOK 1611,- per person

Hotell:

Corinthia Hotel Prague

Pris: NOK 3 534,- for begge

Dette femstjernes hotellet lå jeg på sist jeg var i Praha, og det ligger veldig sentralt til, med kun noen få meter til undergrunnen. Hotellet i seg selv er også veldig bra, med veldig fine rom.

Tilsammen: 6756,-

Per person: 3378,-

Dere har altså da rundt 5000 kroner for å komme dere ned til Oslo med, noe som burde holde ;)

Obs: hjemreisen tar nesten 13 timer. Hvis du legger på 200 kroner per billett så kan dere reise med KLM, som flyr dere hjem på halvparten av tiden.

Hvis du ønsker mer informasjon om Praha, så kan du sjekke ut guiden her: http://www.reisepuls.../tsjekkia/praha

Spør gjerne om du lurer på noe annet :) God tur!

Lenke til kommentar

Fantastisk service sargox, virkelig creds!

Men inget menneske gidder å bruke 13 timer på å komme seg hjem fra Praha med fly. Ihvertfall ikke for å spare 200 kroner, hehe.

Hvis man liker Praha, hvilke andre byer i europa burde man dra til for å få det samme men noe nytt? :)

Lenke til kommentar

Fantastisk service sargox, virkelig creds!

Men inget menneske gidder å bruke 13 timer på å komme seg hjem fra Praha med fly. Ihvertfall ikke for å spare 200 kroner, hehe.

Hvis man liker Praha, hvilke andre byer i europa burde man dra til for å få det samme men noe nytt? :)

Når man ikke har tid til å reise selv, så er det greit å drømme seg bort, å finne reiser for andre :p

Noen andre byer som ser spennende ut, men som jeg ikke selv har vært i er Dubrovnik, Beograd, Budapest og Lisboa.

Beograd

Belgrade_iz_balona.jpg

Dubrovnik

dubrovnik.jpg

Lenke til kommentar

Kan også anbefale:

-Krakow har en god del likheter med Praha og spennende utflukter til Auswich og saltgruvene.

-Wien og Bratislava, kan kombineres med tur på Dunau mellom dem.

-Dezenzano del Garda med byhopping rundt Gardasjøen. Jeg fløy billig til Bergamo og tok tog derifra. Bergamo med gamlebyen er også verdt et besøk.

-Talliin som har middelaldersk sentrum og mye spa.

Lenke til kommentar

Obs: hjemreisen tar nesten 13 timer. Hvis du legger på 200 kroner per billett så kan dere reise med KLM, som flyr dere hjem på halvparten av tiden.

På begge disse valgene er det stor sjanse for at dere selv må ta ansvaret for å nå flyet ut og deretter flyet til Evenes. Det kan være en billig forsikring med gjennomgående billetter.

I tillegg spytter Lufthansa ut helt andre priser når jeg søker.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...