Jod-R Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hei folkens Jeg har problemer med at windows sier jeg ikke er tilkoblet til internett, noe jeg er. Alt virker normalt bortsett fra at windows sier at jeg ikke er tilkoblet internett noe som fører til at blant annet Origin sier at jeg ikke er online. Jeg legger ved et bilde som beskriver problemet sikkert noe bedre enn jeg klarer. Jeg har Windows 7 64bit og en Netgear WNDA3100v2 wireless adapter. Hvis det er noe som er dårlig forklart er det bare å spørre. Takker for svar Edit: La til at det er versjon 2 jeg har Endret 7. februar 2013 av Jod-R Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du har kobling mot ditt lokale nett(LAN) men LANet har ikke kobling videre ut mot internett. Det letteste er å restarte alle nettverksboksene dine, modem og evt. router og se om den kobler til internett da. Alternativt så kan du koble opp nettleseren din mot routeren og sjekke om du kan fornye ipadressen den har mot internett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Har du MAC-adressefiltrering eller brannmurregler som hindrer deg å nå ut? Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Du har kobling mot ditt lokale nett(LAN) men LANet har ikke kobling videre ut mot internett. Det letteste er å restarte alle nettverksboksene dine, modem og evt. router og se om den kobler til internett da. Alternativt så kan du koble opp nettleseren din mot routeren og sjekke om du kan fornye ipadressen den har mot internett. Kan det hjelpe da? Som du ser i Netgear vinduet så er jeg koblet til Internett og jeg skriver dette på denne maskinen nå. Men kan sikkert teste det imorgen Har du MAC-adressefiltrering eller brannmurregler som hindrer deg å nå ut? Jeg tror ikke det, men jeg har jo internett så det kan vel ikke være problemet? Men kan hvordan jeg sjekke det anyway. Endret 7. februar 2013 av Jod-R Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det er endel som sliter med den trådløsdonglen du har fra Netgear. Mulig du bør oppdatere driver til den. Det kan jo være at du mistet internettforbindelsen akkurat da windows sjekket den. Hvis du går ned på nettverksikonet nede til høyre på oppgavelinjen, så kan du velge reparer ved å høyreklikke. Endret 7. februar 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du når ikke internett fra din PC, iflg ditt bilde over. Mgmt for router viser at den har kontakt med internett. Jeg ville startet med å sjekke det jeg nevner over, ev. ta en reset to factory default av din router. Siden router-mgmt har kontakt med router, og windows viser det samme, er det neppe adapteret ditt som er problemet. Oppgradering av driver på PC og FW på både router og dongle kan være på sin plass uansett. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Tenkte å bare si at problemet løste av seg selv før jeg fikk gjort/testet forslagene og andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå