mad-dawg Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 skal bygge meg en pc så lurte jeg på om jeg kunne få noe hjelp av dere til å finne deler som er bra skal ha 16 GB RAM å den skal tåle de fleste spill budsjette mitt ligger på mellom 7000-8000 kr prøv å lage en så billig som mulig build på forhånd takk! Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 kanskje du kunne ha skrevet noe om bruksområde? 16GB RAM er kun nødvendig for videoredigering og andre tyngre oppgaver, og for 7-8 tusen så må noen kompromiss inngås, alt etter bruksområde. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg hadde ikke prioritert 16GB RAM om jeg var deg, dette er det siste jeg ville sett på når du kun har 7-8k I tillegg så skriver du at den skal tåle de fleste spill? Skal PCen bruker primært til spilling? Er du kresen når det gjelder fps? (120hz skjerm?) Jeg hadde gått for 8GB RAM, en 3570k og et godt skjermkort som utgangspunkt. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Badabing: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=751604 1 Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 den skal primært brukes for spilling så bare finn deler kan åsså oppgradere den når jeg får råd Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 så du på det som ble linket til her? en veldig god maskin, mye for pengene. Brude kanskje ha en bedre CPU kjøler for ekstra stillhet/overklokking Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 ja jeg så den men har funnet et kabinett jeg vil ha håpet dere kunne finne deler som passet bra i dette http://www.dustinhome.no/product/5010641229/nzxt-miditower-guardian-921rb-blue-led-atx/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 aha. I see. Da må det jo se bra ut i tillegg da... Lager liste på mpx/komplett fordi det er enklere, blir kanskje billigere andre steder: Værsågod, en stykk BLÅ PC husk å gjøre deg flid med kabeltrekking 2 Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 aha. I see. Da må det jo se bra ut i tillegg da... Lager liste på mpx/komplett fordi det er enklere, blir kanskje billigere andre steder: Værsågod, en stykk BLÅ PC husk å gjøre deg flid med kabeltrekking kan du lage en til liste med alle delene inkludert disk drive og en harddisk på 1, 2 eller 3 TB Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 bare sleng inn en sånn og en sånn. 1 Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 jeg har revurdert en del ting å tenkte at siden dette er første gang jeg skal bygge en pc så tenker jeg å ikke bruke så mye mer enn 5000 kr så kan jeg heller oppgradere pcen etterhvert men så er det to ting jeg lurte på. trenger jeg å kjøpe en ny harddisk eller kan jeg bruke den jeg har? kan dere lage en ny handleliste helst med et ganske fint kabinett muligens et kabinett med sånn type dør/vindu som man kan åpne ganske lett. på forhånd takk! Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 7-8000 er en sweetspot her. Går du ned, gir du opp kvalitet og ytelse på de fleste komponentene, og går du opp, vinner du ikke mye mer. Det originale forslaget til Stagga er bunnsolid, og vil fungere flott til alt du vil bruke den til. I forhold til kabinett ville jeg revurdert. Jeg skal ikke anta noe om alder, men jeg var i alle fall veldig glad for å gå fra et Antec 900 (svart, sidevindu, blålys, ...) til et R4 (samme som er i det første forslaget til Stagga). Dette er såklart noe du må vurdere selv, men det skader ikke å se litt framover! Sier dette ikke for å ødelegge moroa, men noen bør si det Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 men jeg har tenkt at jeg kan kjøpe en pc som ikke er så veldig dyr å heller oppgradere den fordi jeg har ikke så mye penger å jeg har ikke noe jobb før i sommer så får ikke kjøpt en pc som koster 8000 pluss at jeg spiller egentlig ikke så mye på pc sånn egentlig Lenke til kommentar
jonny Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Her er et forslag. Hvis du spiller lite, kan du klare deg med den integrerte grafikkløsningen en stund, og heller kjøpe et skjermkort senere når du har penger til det. Evt. kan du kjøpe et billig skjermkort som f.eks. Radeon HD 7770 eller HD 7850 (med det sistnevnte kan du få med et par spill på kjøpet). Eller bare kjøp delene fra Stagga89 sitt opprinnelige forslag bortsett fra skjermkortet :-) Endret 19. mars 2013 av jonny Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Her har du mitt forslag til under 5000kr, hvis du handler alt hos proshop.no. Her må du bruke IGPU til du får råd til å kjøpe deg ett skjermkort. Det er ett bra oppsett. Kabinettet er med sidevindu. http://www.prisjakt....?l=43450&view=o Syns det hovedkortet gjør seg bedre i ett kabinett med sidevindu enn både Gigabyte og Asus. Ser mye bedre ut pga. fargen Endret 19. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Ikke dum pakke til under 5000 det...ser selv etter en rimelig pc for litt gaming. Et gfx 660 grafikkort til rundt 1500 og man får seg en fin gaming pc? Har du et godt tips på rimelig hovedkort med integrert Wlan? Eller blir det fordyrende kontra kjøpe USB eller pci trådløsadapter? Edit; jeg fant i prisguiden kort med wlan fra rundt 1.000, og trådløsadaptere fra rundt 300 så prismessig blir det vel ett fedd Endret 19. mars 2013 av QHamp Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Selv har jeg Z77 v pro hovedkortet, med trådløst wifi. Jeg er ikke fornøyd med det og har egen usb adapter til det formålet. Har 3 trådløse løsninger som jeg har muligheten til å benytte meg av. Den ene er det som følger med HK, som mister kontakt med nettet når det finner det for godt. Denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336044 som er stabil der pc'n står i huset nå, flytter jeg den i ett annet rom har jeg intet nett. Siste er denne http://www.ebay.com/itm/ALFA-AWUS036NHR-2000mW-802-11n-Wireless-N-USB-RTL8188RU-/110720613064?pt=US_USB_Wi_Fi_Adapters_Dongles&hash=item19c7767ac8 som dekker hele huset, pluss halve nabolaget. Endret 19. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
mad-dawg Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 kan jeg bruke harddisken jeg har når så jeg slipper å kjøpe windows 7 på nytt Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hdd'n kan du bruke. Men du må installere Windows på nytt. Har du ikke cd platen og serienummeret til Windows'en? Endret 19. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå