Gå til innhold

[Løst] Canon til video 5d mark ii eller Mark iii

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

Er rimelig forvirret etter å ha saumfart nettet etter info og råd. Det går i alle retninger.

Saken er at jeg har et canon 650d som jeg kjøpte i fjor sommer. Flott kamera men det blir for mye "noise" når jeg skal filme innendørs i normalt til dårlig lys. Er veldig lei av å dra rundt på masse lys.

Hadde egentlig bestemt meg for Canon 5dmark iii, men det koster jo skjorta. Har sett masse sammenligninger på youtube osv. Noen sier mark iii fordi det er et mer moderne kamera, fler fokuspunkter, bedre layout på knappene, RÅ på iso...

Andre sier mark ii fordi du får så mye for pengene, og at det tar like gode bilder / film opp til 3200 iso.

Nå klarer jeg ikke å bestemme meg. Hjelp. Bør jeg tenke framover og kjøpe mkiii , et kamera jeg har i 10-15 år. Eller bruke hodet isteden for hjertet og kjøpe mkii.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du trenger at kamera som gir gode resultater ved lite lys, så burde 6d'n være et godt kamera for deg.

Danner vesentlig mindre støy enn mark 3 etter 3200 iso hvis jeg husker rett, hvor mark 2 nesten ikke kan sammenlignes med disse kameraene på dette området.

edit:

glemte å nevne at magic latern er under utvikling til 6d'n

Endret av Mmein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...