Mof Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 jeg har MSI KT3Ultra2 HK, med 2x256 ddr-dimm pc2700. En kamerat hadde litt problemer med en rambrikke så jeg skulle sjekke den hos meg for å se om den virka.. jeg satt da den 512mb brikka med samme hastighet i den tredje minneslotten ... starta opp maskina, men den fant bare 256 RAM... ok, så prøvde jeg kun den ene 512 brikka, og det gikk fint. da jeg putta tilbake som det var med 2x256 begynte det å pipe! slo av dataen igjen, og prøvde å begge 256 brikkene hver for seg alene.. det gikk jo flott. Jeg prøvde å bytte om 256 brikkene i slottene, og da peip det ikke men den fant bare 256 ram... Prøvde også å sette en brikke i slot1 og en i slot3, men fortsatt det samme. er det HK som plutselig er litt rar? Er det samme hvilke slotter ramma sitter i eller må det fylles opp fra 1 og bygge videre i 2 og 3?? håper noen har noe forslag.. i verste fall kjøper jeg nytt HK. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Når det gjelder hvilken RAM og hvor de skal stå står nøye forklar i din håndbok for ditt HK. Dersom du ikke har denne boken så ligger den på MSI sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vanlig MSI mobo feil , de støtter oftest ikke 3 like brikker da den tredje må være "single-sided" .... Da får man slike opplevelser . Lenke til kommentar
Mof Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har nå modifisert tittel og den påståtte upassende ordbruken! Men er det noen som har forslag på hvorfor jeg nå ikke får begge ram til å fungere samtidig når det fungerte før?? I MSI manualen står det egentlig at det er samme hvilken rekkefølge brikkene står i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå