linaom96 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Har nå en fuktskdet mac som er fult brukelig men det er noe flekker på skjermen. Hvor mye er denne maccen verdt? Det er da en macbook pro på 1,5 år ! Med de nyeste oppdateringene og hele pakka av word.. Evnt: hvor mye koster det å bytte skjerm? Slik ser da ut.. Endret 7. februar 2013 av linaom96 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Mac? Ca. ingenting Men hva var nypris? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Tviler på at noen vil kjøpe en mac som har flekker på skjermen, men du kan prøve å legge den ut for noen tusen og se om noen biter på. Hvis ikke, senk prisen. Lenke til kommentar
linaom96 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Mac? Ca. ingenting Men hva var nypris? Ca 10000 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Tja.. 2000-3000. Elektroniske komponenter og maskiner er kanskje det på markedet som faller raskest i verdi. Når du da i tillegg har en fuktskade blir det ikke mye igjen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) . Endret 31. desember 2014 av Gjest Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fy faen, litt av en håpløs musikksmak du har der. :-) Alt suger bortsett fra Macklemore ja, men må innrømme at jeg ikke liker Thrift Shop. Lenke til kommentar
linaom96 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Fy faen, litt av en håpløs musikksmak du har der. :-) Jeg har min du har din så jævli unødvendig å sitte å skrive dette! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) . Endret 31. desember 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fy faen, litt av en håpløs musikksmak du har der. :-) Nei, det er bare du som er hipster. Ihvertfall, trådstarter, ville lagt den ut på Finn.no for 3000,- Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hvordan blir en mac fuktskadet? Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Og hvordan begrenses dette til at det kun har gått utover skjermen? Ingen som kjøper noe slikt... Beklager dobbelt post'n Endret 7. februar 2013 av otl Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Kompis måtte bytte sjermen, 5000 ,- måtte han ut med på eplehuset. Hvor mye den er verdt nå er en annen sak, ikke mer enn 3000,- Tenker gjerne 2000 jeg, er veldig kjipt å sitte med maskin med flekker på sjermen. Mulighet for at dere som diskuterer musikken hans kan droppe det og ta det videre på musikk forumet? Så kan vi som er interesert i Mac delen av posten fortsette her. Lenke til kommentar
linaom96 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Kompis måtte bytte sjermen, 5000 ,- måtte han ut med på eplehuset. Hvor mye den er verdt nå er en annen sak, ikke mer enn 3000,- Tenker gjerne 2000 jeg, er veldig kjipt å sitte med maskin med flekker på sjermen. Mulighet for at dere som diskuterer musikken hans kan droppe det og ta det videre på musikk forumet? Så kan vi som er interesert i Mac delen av posten fortsette her. Får se hva det blir til nå, fikser kansje skjermen så selger jeg den !: ) skal da fikse skjermen selv, heheh! får håpe dette går bra! Og hvordan begrenses dette til at det kun har gått utover skjermen? Ingen som kjøper noe slikt... Beklager dobbelt post'n Kom litt vann i nedre hjørne så var plutselig skjermen slik.. Huff, den var ikke et halvt år gammel! tror jeg aldri har vert så lei meg før.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Den er ikke verd noe da det koster mer å bytte skjerm enn maskinen er verd i tillegg til at det kan oppstå ytterligere senskader. Ser ikke for meg at fornuftige mennesker er villig til å betale for noe som er fuktskadet, er foreldet og som kanskje slutter å virke innen kort tid. Kanskje noen er villig til å betale en symbolsk sum dersom de er desperate. Siden dette var en forholdsvis rimelig maskin i utgangspunktet så ser det mørkt ut. Det er ikke mye verdi igjen når man trekker fra foreldelse og skade. Endret 9. februar 2013 av BadCat Lenke til kommentar
linaom96 Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Den er ikke verd noe da det koster mer å bytte skjerm enn maskinen er verd i tillegg til at det kan oppstå ytterligere senskader. Ser ikke for meg at fornuftige mennesker er villig til å betale for noe som er fuktskadet, er foreldet og som kanskje slutter å virke innen kort tid. Kanskje noen er villig til å betale en symbolsk sum dersom de er desperate. Siden dette var en forholdsvis rimelig maskin i utgangspunktet så ser det mørkt ut. Det er ikke mye verdi igjen når man trekker fra foreldelse og skade. Den virker fortsatt etter 1 år så senskader tror jeg den ikke får... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hvis Mac'en er ett år gammel og kostet ny 10.000,- og har fuktskader så tror jeg neppe du får 3.000,- for den. Hvis du finner ut hvor mye det koster og reparere skjermen slik at de synlige fuktskadene blir borte og trekker fra den nåværende verdien som kanskje er rundt 4-5.000,- (Ja elektronikk faller kjapt i pris) så får du nok en pekepinn. Personlig ville jeg aldri kjøpt en fuktskadet Mac (Eller mac i det hele tatt for den saks skyld, men det er en annen sak) til 3.000,- som kostet 10.000,- ny for et år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå