Gjest medlem-207017 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hei, (scroll ned over alt dette i parentes - er bare bakgrunnen for spørsmålet) (håper noen orker å hjelpe meg.. har seg slik at jeg har gått igjennom en traume.. Legen min ordnet meg en psykolog hos DPS... Men dette var alt annet enn en positiv opplevelse. Jeg følte at hu ikke brydde seg, og egentlig bare ville at timen skulle bli ferdig... Dette er min opplevelse, kortfattet. Jeg hadde ingen aning om at det skulle koste meg å gå til psykolog (hadde gjennom helsesøster og legen fått inntrykk av at jeg hadde krav på en psykolog, og da trodde jeg at jeg skulle få denne behandlingen gratis...da de tenkte på å kontakte kriseteamet osv til meg) men nei... "Da blir det 307 kr", sa damen i skranken etter den veldig ubehagelige timen... Ikke nok med det fikk jeg to nye regninger senere (den ene fordi jeg hadde avbestilt senere enn 24 timer før, den andre var min opprinnelige første time som jeg ringte og fikk tatt senere - men måtte visst betale for denne og).. Så nå har jeg regninger på ca 1000 kroner, og jeg må betale for noe som har vært alt annet enn hjelp for meg. Dette har gjort at jeg har fått det værre.. Foreldrene mine vet ikke at jeg går til psykolog, jeg går fortsatt på vgs, og har ingen jobb... Jeg var ærlig med dem og spurte om jeg kunne få utsette forfallsdato, da jeg rett og slett ikke har råd til å betale regningene. De anbefalte meg å kontakte sosialkontoret... ) Og nå kommer det egentlige spørsmålet mitt.. Hvis jeg får støtte fra sosialkontoret - vil det påvirke meg senere iforhold til at jeg f.eks får mindre/ingen støtte senere i en annen situasjon? Vet ikke helt åssen sosialkontoret funker. Synes bare det er trist å bruke penger på noe som har tæret meg enda mer, enn det har hjulpet meg... Håper på hjelp! Victoria Endret 7. februar 2013 av medlem-207017 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det er ''gratis'' i den form at når du har betalt nok for å få frikort (grensen er vel på rundt 1900 kr tror jeg) så får du alle slike timer gratis ved senere tid, inkludert legetimer og andre timer hos andre hvor du har fått en henvisning av enten fastlegen eller andre leger. Jeg syns ikke du burde måtte betale for en time du aldri fikk og som du avlyste i god tid (du gjorde det, ikke sant? Den første timen du sier du fikk flyttet?). Denne regningen ville jeg bestridet da dere avtalte å heller ha time ved ett senere tidspunkt. Hvis du føler at det ikke funket mellom deg og psykologen så spør om en ny en. Jeg kan ikke stresse dette nok: psykologer består av mennesker og av og til så kommer man rett og slett ikke overens med psykologen du går til. Istedet for å slutte helt så ville jeg anbefalt deg å prøve en annen en, hvis du virkelig trenger timen, for det finnes mest sannsynlig en psykolog der ute som du vil ''klikke'' med, og som du kan samarbeide mer med. Forresten vil jeg anbefale deg å melde fra om timen du fikk med psykologen, og hvorfor du ikke likte den.. det er viktig at man sier ifra, selv om det kan være vanskelig og hardt. Nå til spørsmålet du faktisk stilte: nei. Det skal ikke ha noe å si videre i ditt liv. Du er i en situasjon hvor du ikke har penger men trenger hjelp, det er det sosialkontoret (NAV) er for. Edit: Hvorfor har du ikke fortalt foreldrene dine om dette? De kan hjelpe deg hvis du ikke orker å ta tak i saken selv! Endret 7. februar 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå