Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

 

 

Husker jeg skrev om det her på diskusjon.no og ble latterliggjort av de samme folka som nå hyller sin egen klubbs vanvittige bruk av "egne" penger.

Hvem?
De samme folka.
Fatter ikke egentlig hvorfor eg svarer deg da du åpenbart har fått huet langt opp i rævva, men siden du spør så kan eg jo spesifisere.

 

Hvem latterliggjorde deg Solaar og nå hyller pengebruken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FFP er intet annet enn et spill for galleriet, dette skjønte man ganske fort hvis man kan litt om historien til kartellvirksomheten som CL og de andre store ligaene er blitt. Husker jeg skrev om det her på diskusjon.no og ble latterliggjort av de samme folka som nå hyller sin egen klubbs vanvittige bruk av "egne" penger.

 

Her er ihvertfall en kar som er enig med meg: http://www.nrk.no/sport/psg-presidenten-misfornoyd-med-ffp-1.11912148

Husker vi diskuterte noe lignende for noen år siden, antar egentlig ikke du sikter til meg her du skriver nå, men fremdeles: Du hadde rett, jeg tok feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke hva han heter nå fordi han bytter navn så ofte men det var flere også. Gidder ikke gå tilbake å lete, jeg vet det var slik og det tror jeg flere husker også :)

Burde da ikke trenge å leite så langt tilbake, siden samme fyren (i sted var det jo en hel gjeng) nå hyller pengebruken..... Det kan han umulig ha gjort for mange ukene siden? DiMaria isåfall....

Lenke til kommentar

Dette har jeg skrevet i en annen tråd for noen uker siden, men jeg vil lime det inn her:

 

 

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente til helvete med FFP fordi det tillater United å bruke så mye penger, mens andre klubber må selge for å kunne kjøpe. Slik ordningen er nå er den ikke fair i det hele tatt. Den bare sementerer posisjonene til klubber slik den er. De største klubbene er de som tjener mest på ha en slik ordning, mens de mindre klubbene tjener minst. Den tillater ingen endringer i "makt" blant klubbene, fordi den fungerer som en falskjerm for de storre klubbene om de skulle drite seg ut slik som United gjorde forrige sesong.

Jeg er sterkt imot FFP slik som det er nå. Om det skal være fair så bør pengene man har lov til å bruke av inntekter, bare være inntekter gjennom foretninger på overgangsmarkedet. Draktsalg, sponsorer o.l. gir de største klubbene for mange fordeler til at man kan kalle det fair.

Det ville ikke minst regulert markedsprisen og ikke gjort at spillere som David Luiz ble hinsides overpriset. Det ville også økt nødvendigheten for talentutvikling og gitt for eksempel mindre klubber en sjanse til å bryte frem. Southampton tjente jo enormt på spillersalg dette vinduet. Det ville vært til stor fordel for de om FFP var slik som jeg nevnte i avsnittet over.

 

Jeg ville heller hatt at det slik som før med at kjøpeklubbene kune bruke så mye penger som de ønsket, enn å ha det slik som det er nå når de største klubbene får alle fordelene. Slik det var før kunne hvertfall de mindre klubbene å bli kjøpt opp og bryte frem. Nå kommer det bare ikke til å skje noen forandringer i "maktfordelingen". Hvor kjedelig er ikke det?

 

Om United blir reddet av nysigneringene sine denne sesongen så skal de være veldig taknemmelig for FFP. Det er tross alt de som gagner mest av en slik avtale.

Endret av Dapper Chap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

United får jo ikke pengene uansett. De er jo ikke i Europa. Enig i at pengene burde gis til klubber i lavere divisjoner eller eventuelt til barn og unge.

 

Helt seriøst, det hadde jeg glemt. Var ikke meningen med et stikk om at United ikke var med i CL/EL. Da hadde United fort blitt en av klubbene som hadde fått penger med mitt forslag. Haha.

 

Nedover i divisjonene/breddefotball og lignende hadde vært det klart beste ja.

 

Noen som vet i farta hvor pengene QPR og andre klubber i England skal betale når de bryter de interne reglene?

Lenke til kommentar

Pengene som betales i bøter har blitt dopet inn i fotballen og ført til de astronomiske summene som nå finnes i fotballen. Det som betales i bøter bør derfor dras ut igjen av toppfotballen kunne brukes til å finansiere veledige prosjekter.

 

Nominerer nytt basseng utenfor Platinis feriehus. Gamle menn burde få daglige svømmeturer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.theguardian.com/football/2014/sep/22/-sp-jorge-mendes-agent-third-party-ownership-players

 

Kanskje ikke direkte relatert til FFP men interessant lesning om tredjeparts eierskap i fotballspillere og hvordan et fåtall agenter står bak de største overgangene samtidig som de eier deler av retttighetene til spillerne. Involverer spesielt Utd og Chelsea i PL.

 

Kanskje interessant for noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...