Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt noe om reglene.

Jeg bare sier det er toskete å klage på City når man ikke klager på Chelsea.

Forskjellen mellom de to er at i Chelsea begynte de å tømme milliardene inn i 2001.

 

I City er det ikke så lenge siden.

Mao "økonomisk doping" i fortiden er ikke så farlig.

 

Jeg sier ikke noe på at City eventuelt får en smekk på pungen, bare positivt for mitt lag.

Bare hyklerisk å sutre over City :)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt enig i det Aleks sier. Ja, det er litt latterlig at en klubb som pøser inn så mye penger som Chelsea klager på Manchester City.

 

Nå har jeg ingen oversikt for sommervinduet, men i januarvinduet ble ihvertfall kjøpene til Chelsea utrolig nok finansiert kun gjennom salg av spillere.

 

Men Aleks har et poeng. City har vel en særdeles dodgy sponsoravtale som delevis lar dem omgå FFP.

Lenke til kommentar

Vi har forresten ikke hatt 10 år på å snu. Vi begynte å handle yngre rundt 2011 tror jeg siden det var da det ble aktuelt med FFP.

Målet fra russern når han tok over var vel å ekspandere og til slutt få en sunn klubb med profitt? Hvis svaret er ja, så har dere hatt over 10 år på å snu pengetrenden :)

Lenke til kommentar

Chelsea har dratt nytte av goder de etter alle solemerker ikke skulle hatt tilgang til, som store CL-inntekter, gode sponsoravtaler osv osv. Alt dette har Chelsea nå tilgang til fordi de la grunnmuren med økonomisk doping, og selv om de nå prøver å rette opp inntrykket, så vil de alltid assosieres med doping, og de første i England som startet hele bajasen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Chelsea har dratt nytte av goder de etter alle solemerker ikke skulle hatt tilgang til, som store CL-inntekter, gode sponsoravtaler osv osv. Alt dette har Chelsea nå tilgang til fordi de la grunnmuren med økonomisk doping, og selv om de nå prøver å rette opp inntrykket, så vil de alltid assosieres med doping, og de første i England som startet hele bajasen.

Du traff spikeren på hodet der.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Chelsea har dratt nytte av goder de etter alle solemerker ikke skulle hatt tilgang til, som store CL-inntekter, gode sponsoravtaler osv osv. Alt dette har Chelsea nå tilgang til fordi de la grunnmuren med økonomisk doping, og selv om de nå prøver å rette opp inntrykket, så vil de alltid assosieres med doping, og de første i England som startet hele bajasen.

Skal ikke nekte for det, men hva har det med FFP å gjøre? Det var ingen lover mot å ha en rik eier da Roman kom inn.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

UEFA has revealed that 76 clubs in European competition this season - about one third of the total - are being investigated for possible breaches of its financial fair play (FFP) rules.

 

The 76 clubs all failed UEFA's break-even calculations for 2012 and have been asked to provide financial information for 2013. Manchester City and French club Paris Saint-Germain are believed to be among the 76 clubs involved. - http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2570344/Manchester-City-Chelsea-76-European-clubs-investigated-FFP-breaches.html#ixzz2udWcrMal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...