Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Det betyr enkelt og greit at høyere billettinntekter og større stadion gir mer penger som kan brukes på lønninger. For klubber som sliter med å skaffe andre sponsorinntekter vil økte billettpriser være en løsning for å kunne gi mer lønn til spillere.

Endret av Payung
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Her kommer FFP.

 

"Queens Park Rangers are on course to be hit with the biggest fine in British football history, which, in a worse-case scenario, could top £60 million"

 

"The Mail on Sunday can reveal that the Football League plan to donate fines levied under their FFP rules to charity. It had previously been expected that fines paid by overspending clubs would be shared among clubs who stayed within the rules and did not lose huge amounts while trying to ‘buy’ success. But a senior FL source says giving the fines to charity is now the preferred option ‘for a number of political reasons" - http://www.mailonsunday.co.uk/sport/football/article-2508505/QPR-face-record-fine-losing-80million.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skummelt å lese hva de spillerne tjener.

 

Spillere som Varane i Real Madrid tjener mindre enn en fyr som Jenas. Og Cesar får ikke spille, men tjener 100 000 pund i uka. HJELP! Er ikke også han førstekeeperen til Brasil?

 

Blir vel fort den andre klubben til Harry som går konk, selv om han selvsagt ikke skal ha alt av skylda.

Lenke til kommentar

Forsvarsposisjon allerede Emils?

 

 

Edit:

Jeg vet ihvertfall om flere, ikke Liverpool-supportere også, som kunne tenkt seg et engelsk ligasystem og regler mer likt det tyske.

 

Man kan ihvertfall ikke påstå at klubbene som har supportere som medeiere har lidd noen nød sportslig sett, og så lenge klubbene også klarer seg økonomisk og tyske talenter blomstrer, så er argumentene mange for at en tysk modell er mer attraktiv enn den engelske.

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vært fint det, men det er ikke poenget. Klubber må drives ansvarlig, slik at de klarer å stå på egne ben. De klarer det helt fint i Tyskland, men de måtte gjennom en vond periode for å komme dit. Resultat? Stappfulle tribuner, billige billetter, haugevis av unge, tyske spillere og nå to klubber som kjemper i europatoppen.

Lenke til kommentar

Forsvarsposisjon allerede Emils?

 

 

Edit:

Jeg vet ihvertfall om flere, ikke Liverpool-supportere også, som kunne tenkt seg et engelsk ligasystem og regler mer likt det tyske.

 

Man kan ihvertfall ikke påstå at klubbene som har supportere som medeiere har lidd noen nød sportslig sett, og så lenge klubbene også klarer seg økonomisk og tyske talenter blomstrer, så er argumentene mange for at en tysk modell er mer attraktiv enn den engelske.

 

Jeg ser bare ikke hvordan Engelsk fotball skal klare å konkurrere med Tyskland og Spania om vi får et tilbakesalg på økonomien hos klubbene i England. Da vil Tyskland og Spania (til dels Frankrike også) ha nesten usaklig mye mer penger å bruke på spillere. Selvfølgelig er det kjedelig at det har blitt mer konkurranse i PL, men om vi skal ødelegge hele ligaen ved å straffe klubbene nå så klarer jeg ikke å se en løsning på hvordan BPL skal komme opp igjen.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser bare ikke hvordan Engelsk fotball skal klare å konkurrere med Tyskland og Spania om vi får et tilbakesalg på økonomien hos klubbene i England. Da vil Tyskland og Spania (til dels Frankrike også) ha nesten usaklig mye mer penger å bruke på spillere. Selvfølgelig er det kjedelig at det har blitt mer konkurranse i PL, men om vi skal ødelegge hele ligaen ved å straffe klubbene nå så klarer jeg ikke å se en løsning på hvordan BPL skal komme opp igjen.

 

Jeg synes dette er en trangsynt måte å tenke på. Alle land har opp og ned perioder, se på feks Tyskland, som ikke har hatt så mye å stille opp med i feks. Champions League siden Bayern slo Valencia i 2001(??). Men nå er tyske lag, og landslaget gode nok for å vinne mesterskap! Dette gjelder alle land, Spania, Italia, Tyskland, Frankrike osv.

 

Alt går i perioder, og jeg er 100% sikker på at BPL vil komme seg framover, dette pga posisjonen BPL har blant fansen i verden.

 

Jeg personlig er ihvertfall ikke redd for en slik forandring i det lange løp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal tyske klubber ha mer å rutte med enn engelske? De er der de er fordi de har bygget seg opp dit med sunne budsjetter. Alle klubbene i England vil få et tilbakeslag, men det er ikke slik at toppklubbene plutselig mister alt av historie og kultur. Det kan gå noen mørke år før England igjen hevder seg, men forhåpentligvis vil konsekvensen være større satsning på egne talenter, noe som vil være positivt for Three Lions på sikt.

 

Men det er vel ikke unaturlig at klubber som City og Chelsea skjelver i buksene ved tanken på innstramming av reglene.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal tyske klubber ha mer å rutte med enn engelske? De er der de er fordi de har bygget seg opp dit med sunne budsjetter. Alle klubbene i England vil få et tilbakeslag, men det er ikke slik at toppklubbene plutselig mister alt av historie og kultur. Det kan gå noen mørke år før England igjen hevder seg, men forhåpentligvis vil konsekvensen være større satsning på egne talenter, noe som vil være positivt for Three Lions på sikt.

 

Men det er vel ikke unaturlig at klubber som City og Chelsea skjelver i buksene ved tanken på innstramming av reglene.

Derfor vi stemte for dem, ja. Reglene jobber bare til vår fordel siden vi får inn lovlige penger via premier og sponsorer på linje med andre toppklubber i pl. Hadde FFP blitt innført for noen år tilbake hadde blitt noe annet.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2550222/Rivals-ganging-ban-City-Liverpool-Chelsea-Arsenal-test-Champions-League-ruling-Financial-Fair-Play.html

 

  • Small print in UEFA FFP rule could affect Manchester City's eligibility for the Champions League
  • Jose Mourinho accuses unnamed clubs of 'dodgy FFP'
  • 'Major clubs' away of potential rights to appeal against those considered to have cheated their way to passing FFP test

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg inn i FFP noe særlig, men hadde vært deilig om klubber som City fikk en smekk på pungen.

Lenke til kommentar

i 2012 var forresten første gang Chelsea gikk i pluss siden Abramo kom til klubben.

1,2 millioner pund i pluss,så det begynner å bedre seg :)

 

Synes bare det er litt rart at folk klager på f.eks City, når klubber som f.eks Chelsea har gjort det samme i ti år. Forskjellen er bare at det er ikke så lenge siden kamelfolket kom til City :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...