Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dere er fornøyd?

Tror jeg snakker for samtlige når jeg sier at ingen Arsenal-supporter her er fornøyd med 7 år uten et eneste trofe.

 

Det jeg derimot kommer være jævlig fornøyd med er at den dagen vi vinner et trofe så kommer det av godt og hardt arbeid fra klubben, og ikke fra en milliard oljekroner.

Lenke til kommentar

Er det ikke gøy hvordan alle klager over medgangsupportere, men samtidig griner over å "ikke vinne trofeer"?

Mind-Blown-300x200.jpg

 

Seriøst: Jo, det er egentlig ganske rart. Mener på det har veldig mye med at sannsynligvis så ble de aller fleste av oss, meg inkludert, fans av Arsenal når vi virkelig var på toppen. Har alltid stått bak synet av at det blir for dumt om vi skal kaste alt for og vinne trofeer over en eller to sesonger da det er mye viktigere hvordan klubben blir seende ut i det lange løp. Faen, folk venta jo i 18 år på ligaen før 89, den dupen vi har nå er ingenting sett i det lange løp og bekymrer meg ikke så veldig mye. Trofeer generelt sett har ikke så stor betydning så framt jeg føler at spillere og klubben prøver i det minste prøver å forbedre seg. Er vi ikke gode nok er vi ikke gode nok, ikke så vanskelig for meg og svelge i det minste. Det som derimot er vanskelig og svelge er det at det føles ut som om vi har blitt en pengemaskin som melker fans til fordel for styret og amerikaneren. Ikke at vi ikke vinner titler, uansett hvor deilig det kommer til og bli når det endelig skjer igjen.

Lenke til kommentar

Er det ikke gøy hvordan alle klager over medgangsupportere, men samtidig griner over å "ikke vinne trofeer"?

a>

 

Seriøst: Jo, det er egentlig ganske rart. Mener på det har veldig mye med at sannsynligvis så ble de aller fleste av oss, meg inkludert, fans av Arsenal når vi virkelig var på toppen. Har alltid stått bak synet av at det blir for dumt om vi skal kaste alt for og vinne trofeer over en eller to sesonger da det er mye viktigere hvordan klubben blir seende ut i det lange løp. Faen, folk venta jo i 18 år på ligaen før 89, den dupen vi har nå er ingenting sett i det lange løp og bekymrer meg ikke så veldig mye. Trofeer generelt sett har ikke så stor betydning så framt jeg føler at spillere og klubben prøver i det minste prøver å forbedre seg. Er vi ikke gode nok er vi ikke gode nok, ikke så vanskelig for meg og svelge i det minste. Det som derimot er vanskelig og svelge er det at det føles ut som om vi har blitt en pengemaskin som melker fans til fordel for styret og amerikaneren. Ikke at vi ikke vinner titler, uansett hvor deilig det kommer til og bli når det endelig skjer igjen.

 

This. Det er ikke det at vi ikke vinner trofeer, men det at vi år etter år selger våre beste spillere for å generere profitt, samt at det ikke tas tak i områder det vi mangler spillere. Det å ha Giroud som eneste spiss er rett og slett en megatabbe. Spesielt siden han så langt har floppet i tillegg. Vi har ikke en RvP som kan redde oss denne sesongen.

 

Når vi i tillegg spiller som en middels bedriftslag som blir rævkjørt på hjemmebane og har 2 skudd på mål på 2 kamper er det ikke mye å rope hurra for.

 

Og de som sier vi har hatt en mye bedre sesonginnledning så ligger vi 1 plass foran enn på samme tid i fjor og har 2 poeng mer. Etter 9 serierunder i fjor var vi aldri lenger nede enn på 7. plass og klatret hele veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om du har siste blad av Chelsea supportern, men jeg kan lime ved innlegget hvor Chelseas økonomi taes om.

 

Chelseas regnskap.

La oss komme til poenget: Hvordan ligger Chelsea an når det gjelder å holde seg innenfor de fastsatte rammene? Dessverre er ikke regnskapene for 2011/12 blitt offentliggjort enda, men vi kan bruke 2010/11 som et utgangspunkt, selv om den sesongen ikke har har noen direkte betydning for FFP.

 

I regnskapsåret 2010/11 registrerte Chelsea et tap på utrolige 67 millioner pund. Heldigvis kommer størsteparten av dette tapet på utgifter som vi slipper å gjenta i de neste sesongene - blant annet fikk sparkede Ancelotti en fallskjerm på 15 millioner pund, og det kostet 13 millioner å kjøpe AVB fra fra kontrakten hans med Porto (i praksis betyr dette at vi brukte 28 millioner pund på en trener som ikke fikk en sesong i klubben). Summen av alle disse engangsutgiftene er på 41 millioner pund, som vi for enkelhets skyld kan trekke fra de totale utgiftene. Vi kan også trekke fra de 19 millionene som har blitt brukt på talentutvikling og vedlikehold av stadion og treningsfasiliteter. Da står vi igjen med et tap på "bare" 7 millioner pund. Fortsatt er vi et godt stykke unna å gå i null.

 

Heldigvis har Uefa valgt å lette litt på kravene i startfasen. For de to første periodene tillates klubbene p drive med et underskudd på 35 millioner pund, gitt at klubbens eier sier seg villig til å dekke dette underskuddet ut av egen lomme. Alt tyder på at Roman har godtatt dette. For de tre nesten periodene 15/16, 16/17 og 17/18, reduseres dette beløpet til 24 millioner pund for hele treårsperioden, altså 8 millioner pund per regnskapsår.

 

For å oppsummere: Regnskapsåret 10/11 noterte Chelsea et tap på 67 millioner pund. Stryker vi bort ale utgiftene som er irrelevante for FFP, står vi igjen med 7 millioner pund i underskudd. Da er vi godt innenfor den absolutte grensen på 17,5 millioner for 2011/2012 sesongen.

 

Poenget er: Vi har brukt veldig mye penger på trenerbytter. Bare å fjerne den summen vil gjøre at vi får et langt bedre budsjett. Nå vil også årets budsjett bære preg at vi vant CL. Jeg er sikker på at Chelsea ledelsen har kontroll på FFP og økonomien.

Lenke til kommentar

@Bad877:

Stan Kroenke could sell his Arsenal stake after 2014, once our revenues (& his portion of the club) have increased by over 45%.... 1/2
2/2 At which point he'll also be free to take the £200m+ we'll have in the bank as a dividend. Not bad takings for 7 years of £0 input.

 

Et godt poeng. Kroenke er en skam for klubben og driter åpenbart i hvordan det går med oss så lenge han får sin andel av overskuddet, men hvis han selger, vil det mest sannsynlig bety at Usmanov tar over. Vet ærlig talt ikke hva som er verst. Usmanov er en kjeltring, men han virker i det minste ambisiøs, og med ham som eier vil vi sannsynligvis få David Dein tilbake i styret. Dessuten vil FFP forhindre at han kan spy rublene sine inn i Arsenal.

Lenke til kommentar

@Bad877:

Stan Kroenke could sell his Arsenal stake after 2014, once our revenues (& his portion of the club) have increased by over 45%.... 1/2
2/2 At which point he'll also be free to take the £200m+ we'll have in the bank as a dividend. Not bad takings for 7 years of £0 input.

 

Et godt poeng. Kroenke er en skam for klubben og driter åpenbart i hvordan det går med oss så lenge han får sin andel av overskuddet, men hvis han selger, vil det mest sannsynlig bety at Usmanov tar over. Vet ærlig talt ikke hva som er verst. Usmanov er en kjeltring, men han virker i det minste ambisiøs, og med ham som eier vil vi sannsynligvis få David Dein tilbake i styret. Dessuten vil FFP forhindre at han kan spy rublene sine inn i Arsenal.

 

Spørs om Usmanov fortsatt er interessert hvis han ikke kan investere? Then again, det finnes jo måter å unngå restriksjonene på, f.eks få en sinnsykt sponsoravtale.

 

2/2 At which point he'll also be free to take the £200m+ we'll have in the bank as a dividend. Not bad takings for 7 years of £0 input.

 

Dette her er jo helt sykt. Det er 2 Ronaldoer, 10 Fabregaser, 8 Hazarder. Tar han ut den summen vil han jo mer eller mindre ruinere klubben. Nekter å tro at styret tillater det å skje. Er jo absurd om han bare kan komme og ta "sparepengene" til klubben. Evt så er det noe jeg missforstår her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...