Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Massive club.

 

 

Du må da ikke poste slike bilder Niko.Godte deg over andre supportere sin uvitenhet og desperasjon/mentale tilstand. Som den med City supporteren som satt og sippet som ei lita jente på julaften da hun ikke fikk de ti drømmehusene til sine Barbie dukker som hun jo ønsket seg, med slike innlegg kommer du jo bare til å sette deg selv og oss andre United supportere i ett dårlig lys for andre som kommer dettende inn her på sin høye hest.

 

De får fort ett tragiskt syn på oss og sånn kan vi ikke ha det.

 

 

Hahha, nesten så eg klarte å la være å poste..men nei. Herlig bilde! ;)

 

 

Edit: Han i fremgrunnen der har forresten Nico på ryggen..Feiltrykk?... :ph34r:

Endret av LunaticFanatic
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er forsåvidt enig med Benbjo. Men vi har et par store overganger denne sesongen( før og etter)

Arteta, mertesacker og Podolski iallefall(Selv om mertesacker ikke har vært en VELDIG hit helt enda)

 

 

MEN! Kan noen forklare meg på en grei og enkel måte hvordan Fair Play regelen fungerer?

Er det slik at man kan kun kjøpe spillere for så mye man omsetter? Eller?

Lenke til kommentar

Med "stor overgang" mener jeg "dyr" og ettertraktet spiller, ala Hazard, Götze, Benzema etc.

 

Arteta var ingen stor overgang og de fleste ble rimelig skuffet da han kom. Mertesacker kan kanskje diskuteres. Stort navn hvertfall.

 

Podolski er vel det nærmeste man kommer stor overgang siden Arshavin. Hadde han spilt i en annen klubb en Köln hadde han nok lett kostet flere ganger summen vi kjøpte ham for. Og det er også grunnen til at han ble kjøpt; kvalitet + billig.

Lenke til kommentar

 

MEN! Kan noen forklare meg på en grei og enkel måte hvordan Fair Play regelen fungerer?

Er det slik at man kan kun kjøpe spillere for så mye man omsetter? Eller?

 

http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/protectingthegame/financialfairplay/index.html

 

(...) They include an obligation for clubs, over a period of time, to balance their books or break even. Under the concept, clubs cannot repeatedly spend more than their generated revenues, and clubs will be obliged to meet all their transfer and employee payment commitments at all times.

 

Mer på wikipedia.

Lenke til kommentar

MEN! Kan noen forklare meg på en grei og enkel måte hvordan Fair Play regelen fungerer?

Er det slik at man kan kun kjøpe spillere for så mye man omsetter? Eller?

 

http://www.uefa.com/...play/index.html

 

(...) They include an obligation for clubs, over a period of time, to balance their books or break even. Under the concept, clubs cannot repeatedly spend more than their generated revenues, and clubs will be obliged to meet all their transfer and employee payment commitments at all times.

 

Mer på wikipedia.

 

Dessverre vil dette gå utover de mindre klubbene, mens de store og deres sugar daddies vil kunne fortsette som før.

 

Skuffet? Mener å huske at jeg jubla som faen da Arteta ble Arsenal spiller.

 

Folk klikket på Arsenal-Mania hvertfall. "Underwhelming" osv.

 

Uansett var det i en posisjon vi sårt trengte folk etter at Wilshere ble skadet for sesongen allerede i august.

Lenke til kommentar

 

Dessverre vil dette gå utover de mindre klubbene, mens de store og deres sugar daddies vil kunne fortsette som før.

 

Det er nok ikke tilfeldig at både Chelsea og City snuser på ny stadion med plass til flere. Ser for meg en fremtid med store halvtomme stadioner som er halvfulle men «utsolgt» allikevel.

Lenke til kommentar

Ingen som hyller City for penebruken. De blir hyllet for spillet.

 

Ingen som hyller city for pengebruken? Lurer på hvor du har vært i det siste.

 

Hvem hyller de for pengebruken? Jeg har til gode å se noen gjøre det, både her og på andre plasser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke City vil bruke like mye på spillere som i fjor sommer, med mindre de kvitter seg med både Balotelli og Tevez. Gjør de det styrker de strengt tatt ikke stallen så voldsomt heller.

 

Krysser fortsatt fingrene for at UEFA har baller nok til å håndheve FFP-reglene. City har vel minst tre ganger mer i underskudd enn det de "har lov" til å ha?

 

United har brukt 169 mill pund på sine 11 og City har bare brukt 161 millioner pund. Det er bare å plusse innkjøpsprisene sammen det.

 

Naivt.

Endret av Stonemeister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...