Gå til innhold

Gjenoppretting av harddisk etter formatering?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå nylig på skolen min var det et 20-talls elever, blant annet jeg, som ble utsatt for en oppdatering til windows 8 (fra windows 7) som feilet.

Installasjonen "wipet" win7-installasjonen slik at når man skulle starte PCen kom det opp melding om at et OS ble ikke funnet. (5 februar 2013).

Etter at vi hadde levert inn PCene til dataansvarlige og latt dem reinstallere windows 7, var alle brukerfiler og personlige dokumenter borte / slettet.

Ettersom maskinen nå fungerer fra C:/, er det mulig å gjenopprette data som ble visket vekk under reinstalleringen? (jeg antar det er der hele harddisken ble formatert, ettersom oppdateringen fjernet bare operativsystemet),

er det mulig å gjenopprette de filene som var på PCen før den ble formatert?

-----------------

Harddisken er på 750GB (698GB kan brukes), PC-modellen er en HP Probook 4320s.

Med tanke på at en ny windowsinstallasjon kan overskrive de tidligere filene, har jeg etter formateringen bare lagret data på en ekstern lagringsenhet E:/ (minnekort i minnkortleser) for å forhindre mer overskrivning.

Vet dere om et program som kan gjenopprette dataene, enten ved å kjøre fra CD-rom, og deretter gjenopprette slettede filer til en ekstern harddisk (USB), istedet for å la programmet kjøre fra C-disken, som sikkert fører til flere overskrivninger?

De viktigste filene var på størrelse på omlag 32 kb og under dette, men også skoleprosjekter på 2-3 MB. (videoredigering).

Så, vet dere om det finnes et program som kan gjenopprette data på en ordentlig måte, uansett hva? :)

Hilsen ThomasMLS3.

Endret av ThomasMLS3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve Active @ File Recovery, det skal være et bra program, og koster ikke med en 29,95 $ US. IBAS recovery koster ca 8000 kr for en privat person.

Men er filene overskrevet som vidarkri sier, så er nok IBAS eneste løsningen.

Jobbet med IBAS før og det er akkurat like elendig som alt annet der ute :p GetDataBack ble min favoritt da den var rask og effektiv. Koster også kun 79 USD framfor IBAS sin pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...