Tharkûn Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har planlagt på bygge ny pc, men kunne trengt noen synspunkter på oppsettet mitt før jeg bestiller. Slik hadde jeg tenkt: www.absoluttdata.no Lydkort Creative Soundblaster Audigy 2 - 824kr www.mpx.no Hovedkort Abit IC7 Socket478/800Mhz P4 - 1332kr DVD-ROM Sony DVD-ROM 16x/40 IDE/ATAPI - 342kr www.psdata.no Strømforsyning Chieftec 360W, ATX12V - 291kr RAM Geil 2x256MB DDR PC4000 500MHz Golden Dragon Series - 1854kr Skjerm Samsung 19" SyncMaster 957DF BNC - 2399kr www.microplex.no Prosessorkjøler Zalman CNPS7000ACU m/spenningsregulator - 445kr Til sammen 13.331 kr + noen hundre i frakt. Jeg har CD-brenner, mus, tastatur og harddisk fra før. Takk for alle råd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 nummer 1- du kan like godt bestille fra en og samme webshop (utenom kabinettet da) det du eventuelt tror du sparer på å bestille fra forskjellige nettbutikker taper du fort på frakt, noe som vil gjøre alt dyrere.. hold deg til enten mpx.no eller psdata.no mpx.no er den eneste av de 3 jeg har erfaring med og vil anbefale dem, veldig rask respons samt god kundeservice. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Ville kanskje byttet RAM. Leste tidligere i dag at det har vert en del problemer med geil brikkene. Er ikke 100% sikker. Prøv å søk litt rundt på forumet..... :wink: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 angående ram, les snekkerns ram test. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hvis jeg hadde vaert deg hadde jeg ikke kjøpt dynaflat skjerm disse er ikke ekte flat skjermer (bare selve overflaten ikke bilderøret er flatt) kjøp heller en nec eller Samsung skjerm med Natural Flat bilderør suround er ganske bortkastet hvis det koster så lite og skall brukes til mussikspil kjøp heller et skikkelig headsett til rundt 600 - 1000 kr (senheiser hd 497 feks) mvh Sandiz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Meget bra pc det der, når det gjelder ram har jeg aldri hatt problemer med Geil brikkene og jeg har hatt samtlige typer da jeg tester dem+ at jeg selv bruker dem i mine maskiner. Det er dermed ikke sagt at du ikke kan få en med feil på , men det skjer med alle produsenter. Dessuten er det livstidsgaranti på dem. Maskinen er herved GODKJENT Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Ikke vits i å kjøpe Boxed Cpu viss du skal kjøpe kjøler uten om! Og gjerne noe Artic silver Kjøle pasta Lenke til kommentar
Tharkûn Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Takk for alle svar! 1. Jeg sparer over 400 på å kjøpe lydkort og CPU hos Absolutt, noe som er mer enn frakt. Og det er ikke alt psdata har som mpx har og omvendt. 2. Jeg har ikke funnet noen steder der prosessoren selges uten vifte? Og er ikke Zalman pasten som kommer med viften grei nok? 3. Angående skjermer vil jeg helst holde meg i prisklassen rundt 2000kr. Funderer på Hyundai eller Samsung. Noen som har erfaringer med disse? Og er denne skjermen "ekte" flat? Lenke til kommentar
KvN Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Ser fin ut den ja! Godt vifte valg, får min i morgen.. Gleder meg.. Da blir det [email protected] (håper jeg da). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Takk for alle svar! 1. Jeg sparer over 400 på å kjøpe lydkort og CPU hos Absolutt, noe som er mer enn frakt. Og det er ikke alt psdata har som mpx har og omvendt. 2. Jeg har ikke funnet noen steder der prosessoren selges uten vifte? Og er ikke Zalman pasten som kommer med viften grei nok? 3. Angående skjermer vil jeg helst holde meg i prisklassen rundt 2000kr. Funderer på Hyundai eller Samsung. Noen som har erfaringer med disse? Og er denne skjermen "ekte" flat? Tja det står iallefall i linken : PerfectFlat screen :wink: Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Ikke vits i å kjøpe Boxed Cpu viss du skal kjøpe kjøler uten om! Og gjerne noe Artic silver Kjøle pasta Kan jo være kjekt å ha ei vifte i reserve sånn som boxed vifta :wink: Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Det å kunne mekke en pc selv gjør en ikke til datakyndig. Det å tenke på fsb, minnetyper, oc, vifter, skjermkort osv er hobyen til hva man kaller spec freaks.. en datakyndig person er forøvrig en som veit hvordan man utvikler og hvordan en pc fungerer ned til lavnivå. Selv om man har datakortet fra it-akademiet er man ingen datakyndig person. Man er da pc-bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå