JaySpearing Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) 1. http://gymgrossisten...rdcore-120-caps Så dette var på tilbud, så jeg vurderer å kjøpe to pakker. Er dette bedre enn kreatin monohydrate? Skal jeg også ta 30 min før kardio økt? Slipper jeg å bli så vannete av dette? Så litt lubben ut når jeg brukte kreatin. Edit: Når det står 1-2 kapsler før trening. Hva skal jeg egentlig ta da? Jeg er 1.90 høy og veier 72 kg. 2. http://gymgrossisten...80-storkjp-8-kg Vurderer også dette proteinpulveret. Er det bra? Har hatt 100% whey og whey tech? Hvordan er dette i forhold til disse to? Endret 7. februar 2013 av Lindie Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 1) Det er kreatin med basisk aske i. Dvs kreatin og ikke noe mer an salgstriks. Grunnen til at du ikke holder så mye vann med disse er at du får i deg mindre kreatin. Samme effekt med halv dose vanlig kreatin. 2) Det er myseproteinkonsentrat og bare myse. Tåler du konsentratet (laktose ol) så kjør på. Du burde få i deg kasein også, for eks melk ol. Jeg bruker et 50/50pulver så slipper jeg tenke på det. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 1) Det er kreatin med basisk aske i. Dvs kreatin og ikke noe mer an salgstriks. Grunnen til at du ikke holder så mye vann med disse er at du får i deg mindre kreatin. Samme effekt med halv dose vanlig kreatin. 2) Det er myseproteinkonsentrat og bare myse. Tåler du konsentratet (laktose ol) så kjør på. Du burde få i deg kasein også, for eks melk ol. Jeg bruker et 50/50pulver så slipper jeg tenke på det. Jeg leste for en stund siden at Kre-alkalyn skulle være bedre enn vanlig kreatin. Anbefaler du meg å kjøpe vanlig kreatin monohydrate i stedet? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Disse påstandene kommer fra de som lager og selger Kre-alkalynen. Kreatin er stabil 3 timer i magesyre (99 til 97%) og funkerer like godt, du må bare ta rett dose. Kan være ned i 2 gram kreatin i 2 kapsler, 5g i en tskje vanlig. Jeg bruker Kre-alkalyn selv, men bare pga det er kapsler og jeg ser på det som kun kreatin. Vanlig er billigere ja , om du ikke har noe i mot pulver. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Disse påstandene kommer fra de som lager og selger Kre-alkalynen. Kreatin er stabil 3 timer i magesyre (99 til 97%) og funkerer like godt, du må bare ta rett dose. Kan være ned i 2 gram kreatin i 2 kapsler, 5g i en tskje vanlig. Jeg bruker Kre-alkalyn selv, men bare pga det er kapsler og jeg ser på det som kun kreatin. Vanlig er billigere ja , om du ikke har noe i mot pulver. Sikker på at det blir billigere når jeg får 40% avslag på kapslene? Edit: Uansett, vil dette være et godt kjøp? Blir 1,3k der jeg får med en smart shaker, 8 kg whey 80, og evt. 240 kapsler kre-alkalyn + en gratis gymgrossisten skjorte! Endret 7. februar 2013 av Lindie Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Ja kjøp det billigste! , bare ikke kjøp det når det er dyrt pga det liksom skal være bra. Jeg synes det høres ut som et kupp. Jeg betaler rett under tusenlappen for 3kg protein. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Sjekk nå om du responderer på kreatin før du kjøper inn mye. Jeg kjøpte en halvkilo, men jeg er non-responder, muligens fordi jeg får i meg nok fra vanlig mat. Endret 7. februar 2013 av Akse Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Sjekk nå om du responderer på kreatin før du kjøper inn mye. Jeg kjøpte en halvkilo, men jeg er non-responder, muligens fordi jeg får i meg nok fra vanlig mat. Hvordan vet man om man responderer eller ikke? Og eventuelt om det ikke er pga noe annet? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Såvidt jeg vet må du bare teste det ut en periode og se om det har effekt. Derfor Aske sier du bare skal kjøpe inn litt. Ifølge Olympiatoppen er det rundt 30% som ikke responderer på kreatin. Ikke veldig uvanlig med andre ord. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Eneste man kan sjekke er om vekten på en uke går opp for eks en kg. Men den skal jo kanskje opp uansett om man er på en bulk, så logger man kan man iallefall se om det er en boost i grafene. Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Skaff deg steroider med ikkeandrogene sideeffekter som er antiaromatiserende. Du må bare vite hvordan du skal bruke, og kombinere dem - og hvordan PCT du skal bruke og evnt. leverbeskyttere. Kreatin gjør liten forskjell på kroppen hvis du først skal investere i supplementer som skal "øke muskelstyrken". Steroider til 20-30 euro eller kreatin til 2-300kr Usikker på policyen til diskusjon ang. steroideomtalelser, men ifølge loven er det forbudt å selge, eller bringe over grensen, så løst snakk burde være tillatt. Men til spørsmålet ditt, kreatin monohydrate, vs - jeg gadd ikke klikke linken din, men når du sier kaplser, tipper jeg du snakker om kre-alkalyn. Jeg har hatt begge deler, og er nå i besittelse av monohydrate pulver. To kaplser kre-alkalyn er 10g kreatin, samme som to måleskjeer monohydrate. Personlig liker jeg pulver (mono) bedre. Noen her sier prøv og test ut om du ser forskjell - du kan ikke se forskjell på kroppen din at du går på kreatin. Du kan såvidt se forskjell av steroider etter 1-2 uker med god bulk. Men jeg foreslår du leser her ang kreatin, håper du allerede har litt treningsgrunnlag fra før. http://www.muscleand...ine-monohydrate Ikke forvent noe magiske piller/pulver, for det er det ikke i det hele tatt. Ja kjøp det billigste! , bare ikke kjøp det når det er dyrt pga det liksom skal være bra. Jeg synes det høres ut som et kupp. Jeg betaler rett under tusenlappen for 3kg protein. ..når du kan betale 950kr for 8 kilo.. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-storkjp-8-kg Endret 16. februar 2013 av Skyggedans Lenke til kommentar
War Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Det er myseproteinkonsentrat og bare myse. Du får ett hus til 1 mill og man får hus til 5 mill, man får hva man betaler for. Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 he he daså. men tidligere skrev du jo som råd "ja kjøp det billigste!" Og det som er dumt med myse er ? Er det noe myseproteinet ikke gjør som det du vanligvis tar? (forutsatt at du ikke tar soya/kasein) Vanlig whey er forøvrig myse selvom det bare kalles "whey protein". protein som kommer fra melk deles det inn i to typer, kasein og myseprotein. Er det ikke kasein så er det myse. 8 kg for 950 kr er det du selv kaller et kupp. Dersom du selv trodde du hadde "bare vanlig protein" er det nok myse. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Skjønner ikke det siste du skriver, jeg mener det er et kupp om man aksepterer konsentrater , dvs tåler laktosen og man får i seg kasein ellers. Jeg gjør ikke det så jeg holder meg til isolater og jeg vil gjerne ha 50/50 K/M så da blir det noe dyrere råvarer , så vil jeg ha det produsert på en fabrikk som lager barnemat ol og ikke hva som helst på anbud. Da slipper jeg få spor av ditt og datt i, men da må jeg også være villig til å betale for dette, og der kommer 8-9-1000-1100kr for 3 kg inn. Lenke til kommentar
bolagutt Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg kjøpte 8kg whey 80 og er veldig fornøyd. Både vanilje og sjokolade smaker kjempegodt med melk, og helt greit med vann. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Noen her sier prøv og test ut om du ser forskjell - du kan ikke se forskjell på kroppen din at du går på kreatin. Jeg skrev "se effekten", der effekten av kreatin ikke er kosmetisk men økt styrke under trening. Selv kan jeg nå i ettertid se en nedgang i vektene jeg trente med når jeg var av kreatin. [...] jeg mener det er et kupp om man aksepterer konsentrater , dvs tåler laktosen og man får i seg kasein ellers. Må dette forholdet være 50/50? Drikker brukbar mengde melk, blant annet til proteinshake, men om jeg finregner på det vil jeg tro proteinpulveret overgår kaseinkildene i kostholdet... Jeg bruker altså rent mysekonsentrat (?), whey-80. Endret 17. februar 2013 av Bushmann Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Nei, jeg kjøper ofte 20/80 også. Poenget er bare at begge har unike egenskaper når det kommer til styrke og volum osv og man vil ha egenskapene til begge og burde derfor blande. Kosten kan ha mye protein, men spiser man bare knekkebrød og har kjøpt seg 30kg myse så går man glipp av fordelene kasein har. Myse er inn pga prisen på råvaren er lav. Er råvaren lite renset er den enda lavere ( konsentrater) og flesteparten printer råvaren på bøtta og ikke ferdigblandet produkt. Så står det 80g protein pr 100g så kan det fort være 60-65g i bøtta pr 100g. De jeg vet absolutt ikke gjør dette idag, men printer det som faktisk er i bøtta er tn og myrevolution. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1090935 Posten er sykt gammel og anbefalinger på inntak ol må oppdateres. Endret 17. februar 2013 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå