Gå til innhold

[Løst] Montering av Intel-prosessorvifte

Zoone

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å monterer en PC nå, men sliter med den forb.... medfølgende Intel-prosessorviften. En av plastfestene ser ut til å ha bøyd seg for mye, og nå får jeg den simphelten ikke inn. Ingen av festene ser ut til å ville gå ned i hullene på hovedkortet.

Begynte pent og rolig - kanskje for rolig.

Er det noe jeg kan gjøre, eller er det bare å hive dritten og bestille en skikkelig vifte?

Mvh.

Zoone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dekker 70% av flaten og CPU vil være sånn 30-40C varmere ved load, men har du et bilde?

Står de rett skrudd når du tyrkker de ned skal det gå fint, men det er snakk om 50kg trykk på siste ofte.

Lønner seg å trykke ovenforhverandre hele tiden.

Lenke til kommentar

Klem de sammen med tang, de skal ned i hullene før de skal åpne seg noe som helst.

Den ser sånn ut ja?

Pass på at de ikke er trykket ned fra før av men vridd i rett stilling og pinnen inni er opp før du setter den på.

post-64596-0-73453700-1360257645_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, det er en slik vifte.

Jeg fikk presset sammen endene med tang, og har nå fått vifta på plass - men hvordan kan jeg være helt sikker på at den vil holde godt?

Plastendene kommer så vidt ut på den andre siden av hovedkortet.

Endret av Zoone
Lenke til kommentar

Når du presser ned nå sier det klikk og den sitter fast.

alternativt er å montere kjøleren før du setter HK i kabinettet så kan du se under.

Så ser du en strek øverst som viser at du må skru på de med skritrekker en veg for å løsnt det, er alle strekene rett veg / låst er alt ok. Sitter den ikke på så vil kjøleren vippe opp 2 cm uansett.

Kjennes den fast ut sitter den.

Du vil også merke om den skulle løsne noen gang ved å se temp bli veldig høy.

Det er ikke en kjøler du vil klokke med.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg når jeg monterer PC'er for meg selv og andre, kasta Intel-viftene i søpla de siste årene og brukt en god 3djepartsvifte. Den tjener formålet sitt når den sitter, forsåvidt. Men har hatt folk med ikke fungerende PCer på døra her der vifta har poppet ut av et av hullene. Den festemekanismen er det dummeste jeg har sett. Løsningen fra f.eks Pentium III og 4-dagene var faktisk bedre.

Lenke til kommentar

Vurderer å printe ett bilde av en skikkelig kjøler med kjølerfeste og sende den gamle elendige stock kjøleren til Intel med teksten "This is how it is supposed to be done."

Dumper selv Intel stock kjølerne og det er synd at det ikke er så mange med skikkelige fester der ute til en billig penge, minste prisen jeg har sett er 400-500 kroner og da må du til Noctua, men fy flate for en drøm den kjøleren er å montere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...