JanThore Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vet jeg har lest et sted at det skal være ganske enkelt å finne siste rad i MySql med php når tabellen er Auto Increment. Husker ikke helt hvordan. Noen som kan hjelpe meg ?? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 $sql = "Select * from tabell order by id DESC"; Da vil den siste raden være den øverste raden og da er det bare å hente ut den første Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 [off topic] Et annet bra tips: Dersom du benytter autonumber ved registrering av en post, og vil hente det genererte nummeret uten å kjøre en ny select, kan du benytte mysql_insert_id(). Greit å vite.. :wink: [/off topic] Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 [off topic] Et annet bra tips: Dersom du benytter autonumber ved registrering av en post, og vil hente det genererte nummeret uten å kjøre en ny select, kan du benytte mysql_insert_id(). Greit å vite.. :wink: [/off topic] Det var vel denne funksjonen jeg hadde hørt om et sted. Hadde jeg tenkt litt lenger enn nesetippen hadde jeg kommet på det som ddd-king skrev: $sql = "Select * from tabell order by id DESC"; Da vil den siste raden være den øverste raden og da er det bare å hente ut den første Men jeg kom aldri så langt :-) Det er jo en selvfølge den sql setning, jeg bare koblet ikke. Takker hvertfall begge for oppklarende svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå