Jaketten Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Startet akkurat et lite prosjekt før jeg går over på vannkjøling, tenkte at jeg skulle ta min 80mm kabinettvifte å sette på min taisol cgk760. et lite cowboyprosjekt som jeg begynte med kl 2 på natta altså (da er jeg vel unskylt). Tok enkelt å greit å skar opp en 1.5 liter brusflaske tilpasset viften til denne hehe fant deretter noen gamle 60mm vifte deler å fikk tilpasset i andre enden til min taisol hehe. - mens jeg venter på at limet skal tørke prøvde jeg å snu 60mm viften så den suger loadtempen sank med 6 GRADER helt utrolig men det btåker jo mye mer da. - noen som vil ha en tilbakemelding om mitt lille prosjekt? så gi beskjed. Lenke til kommentar
Lzr Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har også prøvd dette. SNudde viften på Taisol'en og tempen gikk opp 2-3 grader. Prøvde med funnel og 80mm vifte (enermax m./rheostat) som har en mye høyere luftgjennomstrømning enn org. Taisol vifte. Resultatet ble dårligere enn den orginale viften. Værst ble den da jeg monterte viften til å blåse på kjøleribben. Testet også med både orginal viften og enermax viften. Uansett hva hvordan jeg testet så var konklusjonen min at den orginale viften var best! Lzr. Lenke til kommentar
Hurrle Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har også prøvd meg litt fram med det samme. XP1700+ @ 1900+ @ 1.85V Taisol 760 med kobber Delta 60mm (original med Taisol) Enermax 80mm Snudde først Delta vifta, temp gikk 1-2 grader opp. Så tok jeg Enermax vifta. Tenkte på å kjøpe funnel og greier, men det kosta for mye for å få sendt så det gadd jeg ikke. Fikk en glimrende ide med Chieftec fulltoweret. Det går en plate rett over hovedkortet og liksom deler øvre og nedre del av kabinettet. Denne var perfekt til å LIME Enermax vifta nesten helt inntil Taisol'en. Vifta sitter altså 1mm fra ribba, limt i metallet i kassa ovenfor ribba. Vifta er jo såvidt større enn ribba ene veien, så det blåser jo litt på hk også. Enermax viftene har hastighetskontroll, og med nesten lydløs (2300rpm) holder maskinen min 39 grader idle, 46 full load i 6 timer, mb/case 35. Delta vifta holdt 38 idle med 37 mb/case. Gikk altså opp 1 grad, men med nesten lydløs maskin er jeg kongefornøyd! Delta'en bråker jo sinnsykt i forhold (4800rpm). Skal legge til at jeg har 4 Enermax 80mm i kabinettet. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 har fått prøvd ut prosjektet litt nå, viser seg at tempen på cpu gikk ned med ca 5 grader på full load. Ikke helt det jeg forventet men det er jo mye stillere da. MEN noe helt annet hvis jeg tar av sidedekselet, da synker tempen med 15 grader til............... Kjører uten kabinettvifte fordi at det btåker så jæ... Lenke til kommentar
Lzr Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hurrle! Jeg har også et chieftec kabinett (scorpio). Det er helt identisk med dragon innvendig. Kun forskjellig front. Det jeg gjorde var å modde kabinettet litt. Denne plata du prater om brukte jeg dremelen på og lagde et hull som en 40mm vifte passet inn i. Monterte den til å blåse den oppvarmede luften fra cpu videre oppover i kabinettet. Det jeg ser er at kabinett temperaturen ligger på 35-36 grader ved load som er nokså mye. Den metall platen ser ut til å forhindre at varmen blåses videre oppover i kabinettet. Kunne nok ha trengt en større vifte enn 40mm, men man tar det man har. Har forresten 6 kabinett vifter + den ekstra viften + cpu vifte i kabinettet nå. Kjører det på 5v.. Ikke så mye støy. Blir ikke nevneverdig bedre av å kjøre på 12v heller. Lzr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå