Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har erfaringer med Mobilselskapet Phonero ??

Jeg har veldig dårlig erfaring med dette selskapet !!

Inkompetente medarbeidere og veldig dårlig kunnskap om hva de selger samt att de er mye mere interessert i å fakturere enn å drive kundebehandlig for eksisterende kunder !

Velg alt annet enn dette selskapet !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel kun bedriftsoperatør de enda? Da er det jo ikke alltid man har et valg om bedriften har valgt de.

Eneste jeg vet er at Sveaas (rikingen som tjente stort på Ventelo-salget) plukket med seg flere tidligere ledere fra norske operatører og satte igang med å selge abonnement. På få år har de stjålet mye av bedriftsmarkedet, så helt håpløse kan de vel ikke være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Phonero er ikke så ille.

 

En ting er at i deres fastprispakker (400/1500/3000) som inkluderer fri bruk innad i firmaet, vil denne "frie bruken" faktisk dra av de 400/1500/3000. Aner ikke hvorfor.

Normalt sett vil dette ikke være relevant såklart, men greit å ha i bakhodet.

 

Phonero hadde et problem før med support og fakturering og litt kluss der mellom selgerne og den tekniske avdelingen dog.

 

Jeg har jobbet med å selge Phoneros løsninger selv, og selv om det var litt kluss i ny og ne var det sjelden.

 

De er gode på priser selv om kundebehandlingen ikke lengre er på første plass (tror ett annet firma gikk forbi dem sist EPSI).

 

Sentralbordløsningen er fenomenalt bedre enn tilbudene fra konkurrenter også, det trekker mye opp.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

En ting er at i deres fastprispakker (400/1500/3000) som inkluderer fri bruk innad i firmaet, vil denne "frie bruken" faktisk dra av de 400/1500/3000. Aner ikke hvorfor.

Normalt sett vil dette ikke være relevant såklart, men greit å ha i bakhodet.

 

Samme som Tele2 sin familie & venner. De bruker først av de inkluderte minuttene, men når de er tomme er det gratis å ringe mellom Tele2.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

nok er nok!

jeg er ikke fornøyd med phonero og nå flytte jeg til Chess

før Phonero jeg har hatt Netcom og det var mye bedre der...

 

min erfaring med Phonero:

-dårlig / komplisert websiden

-du må tigge om passord til ditt og datt -ett passord er ikke nok spør jeg??!

-hvis du over grensen datatrafikk -de lavere hastighet (helt normal) og fakturere mye for ekstra bruk (jeg fikk 1 200 netto -og det er ikke normalt)

-glemt passord -du må betale

-når jeg snakket med konsulenten han sa 3 000 netto for utkjøp. faktisk jeg fikk 750 :D

det er min feil. det står skriftlig inntil 3 000

veldig hyggelig firma, søster til telenor tror jeg

 

beklager for mitt språk -jeg er polsk

 

ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Phonero er VELDIG DYRT om du skulle være uheldig å komme litt over datakvoten. De setter ned farten men tar seg likevel grovt betalt for hver eneste MB.

 

Utkjøp før bindingstid 3000kr eks. mva for vår avtale hos Phonero.........

Firmaet har vel valgt Phonero pga sentralbordsløsningen. Talkmore har bedre priser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

PHONERO A\S

PASS DERE FOR DETTE FIRMAET

Dette er det værste selskap jeg noen sinne har vært borti.

Dette er en gjeng med kjeltringer og løgnhalser.

Jeg ble ansatt i ett firma som var kunde hos PHONERO og tok med meg min private telefon inn.

Da jeg sluttet i dette firmaet ville jeg jo ha med meg mitt gamle telefon nummer.

Jeg ringte til PHONERO og forklarte dette og de sa at dette ikke var noe problem.

Men jeg måtte først binde meg 24 månder,noe jeg motvillig gjorde for og få med nummeret mitt.

Da jeg så etter 24 månder ville ut begynte helvete..........

De sa da at om du ikke sier opp til riktig dato med 3 mnd oppsigelsestid så refornyer de ditt abonnement i 12 månder.

Er dette lov? Her må man lese alt med lupe .Dette sa de ingenting om da jeg gikk med på 24 månder binding.

Så nå har jeg fått bot på 4000,- kr . ( De kaller det kontraktsbrudd ) Jeg har ikke frivillig fornyet noen kontrakt i 12 månder.

Så fikk jeg endelig tak i en dame etter 30 klagetelfoner som sa att dette skulle hun selvfølgelig ordne opp i.

Hun sa et dette er jo for galt DU ville jo bare ha med ditt gamle telefon nr.

Så ette 4 uker kom det plutselig et inkassokrav fra lindorff , selv om de sa att alt var satt på hold.

Jeg hadde ikke fått noen som helst info om klagesaken

Nå gidder jeg ikke å snakke mer med disse arrogante jæv....... så jeg får vel betale.

Jeg er i kontakt med mange bedrifter og personer ,så jeg får fortalt alle sammen om dette

bedretene firmaet noe jeg virkelig går inn for nå om dagen.

I går fikk jeg stoppet et stort firma som vurderte phonero som leverandør .

Min bot til dette firmaet skal de tape mange ganger.

Pass dere og spre dette til alle dere kjenner Dette er kjeltringer..............

Geir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

PHONERO A\S

PASS DERE FOR DETTE FIRMAET

Dette er det værste selskap jeg noen sinne har vært borti.

Dette er en gjeng med kjeltringer og løgnhalser.

Jeg ble ansatt i ett firma som var kunde hos PHONERO og tok med meg min private telefon inn.

Da jeg sluttet i dette firmaet ville jeg jo ha med meg mitt gamle telefon nummer.

Jeg ringte til PHONERO og forklarte dette og de sa at dette ikke var noe problem.

Men jeg måtte først binde meg 24 månder,noe jeg motvillig gjorde for og få med nummeret mitt.

Da jeg så etter 24 månder ville ut begynte helvete..........

De sa da at om du ikke sier opp til riktig dato med 3 mnd oppsigelsestid så refornyer de ditt abonnement i 12 månder.

Er dette lov? Her må man lese alt med lupe .Dette sa de ingenting om da jeg gikk med på 24 månder binding.

Så nå har jeg fått bot på 4000,- kr . ( De kaller det kontraktsbrudd ) Jeg har ikke frivillig fornyet noen kontrakt i 12 månder.

Så fikk jeg endelig tak i en dame etter 30 klagetelfoner som sa att dette skulle hun selvfølgelig ordne opp i.

Hun sa et dette er jo for galt DU ville jo bare ha med ditt gamle telefon nr.

Så ette 4 uker kom det plutselig et inkassokrav fra lindorff , selv om de sa att alt var satt på hold.

Jeg hadde ikke fått noen som helst info om klagesaken

Nå gidder jeg ikke å snakke mer med disse arrogante jæv....... så jeg får vel betale.

Jeg er i kontakt med mange bedrifter og personer ,så jeg får fortalt alle sammen om dette

bedretene firmaet noe jeg virkelig går inn for nå om dagen.

I går fikk jeg stoppet et stort firma som vurderte phonero som leverandør .

Min bot til dette firmaet skal de tape mange ganger.

Pass dere og spre dette til alle dere kjenner Dette er kjeltringer..............

Geir.

 

Du er klar over att dette er likt for alle operatører som jobber mot bedrifter?

24 mnd binding er helt normalt og bruddgebyr er standard hos alle operatører. 

Når der kommer til kundeservices kan jeg ikke si noe på da dette er individuelt fra leverandør til leverandør. Slik at dette er noe du møter hos alle operatører.

 

http://www.telenor.no/bedrift/bindingsvilkar/

 

telenor skriver selv på sine sider at skal du avslutte ditt abn må du betale bruddgebyr.

Slik at du må råde bedrifter til å slutte og bruke teletjenester/teleleverandører helt. 

 

=P

Lenke til kommentar

Jeg ble ansatt i ett firma som var kunde hos PHONERO og tok med meg min private telefon inn.

Da jeg sluttet i dette firmaet ville jeg jo ha med meg mitt gamle telefon nummer.

Jeg ringte til PHONERO og forklarte dette og de sa at dette ikke var noe problem.

Men jeg måtte først binde meg 24 månder,noe jeg motvillig gjorde for og få med nummeret mitt.

 

Hvis dette er korrekt så har Phonero en service som er betydlige dårligere enn andre.  De fleste arbeidstakere i dag har sitt eget mobilnummer som de tar med seg også når de bytter arbeidsgiver.    Her har jeg erfaring med Telenor, NetCom og Hello (av alle) som uten problem, også under bindingstid, løser ett nummer fra bindingstiden.  Avtalen er jo mellom bedriften og mobilselskapet og ikke med den enkelte personen.  Så dersom en person slutter i et selskap som har avtale med Phonero, og det gjenstår tid av bindingstiden, så er det feil av Phonero og forlange at personen må kjøpe seg ut av avtalen for å få med seg sitt nummer.  

 

Hvis Phonero virkelig har en slik praksis så lurer jeg på om dette er på kant med loven.  Selv om Phonero har en bindende avtale med et selskap så kan ikke denne overføres til en ansatt.  Dersom den ansatte hadde sitt nummer med seg inn i selskapet så har vel personen også lov å ta med seg nummeret ut ?

 

Høres ut som advokatmat. 

Lenke til kommentar

 

Jeg ble ansatt i ett firma som var kunde hos PHONERO og tok med meg min private telefon inn.

Da jeg sluttet i dette firmaet ville jeg jo ha med meg mitt gamle telefon nummer.

Jeg ringte til PHONERO og forklarte dette og de sa at dette ikke var noe problem.

Men jeg måtte først binde meg 24 månder,noe jeg motvillig gjorde for og få med nummeret mitt.

 

Hvis dette er korrekt så har Phonero en service som er betydlige dårligere enn andre.  De fleste arbeidstakere i dag har sitt eget mobilnummer som de tar med seg også når de bytter arbeidsgiver.    Her har jeg erfaring med Telenor, NetCom og Hello (av alle) som uten problem, også under bindingstid, løser ett nummer fra bindingstiden.  Avtalen er jo mellom bedriften og mobilselskapet og ikke med den enkelte personen.  Så dersom en person slutter i et selskap som har avtale med Phonero, og det gjenstår tid av bindingstiden, så er det feil av Phonero og forlange at personen må kjøpe seg ut av avtalen for å få med seg sitt nummer.  

 

Hvis Phonero virkelig har en slik praksis så lurer jeg på om dette er på kant med loven.  Selv om Phonero har en bindende avtale med et selskap så kan ikke denne overføres til en ansatt.  Dersom den ansatte hadde sitt nummer med seg inn i selskapet så har vel personen også lov å ta med seg nummeret ut ?

 

Høres ut som advokatmat.

 

Vel, jeg har 2 telefon nummere. Et (primært) som er under binding hos telenor mens ett er på kontantkort. Spurte telenor om jeg kunne bytte om på disse nummerene, men det kunne jeg ikke før bindinga hadde gått ut. Så det er nok vanlig praksis at et tlf nummer er bundet til det abb'et for X antall måneder, så fremt man ikke vil betale bruddgebyret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også svært dårlig erfaring med dette selskapet. Ualminnelig høye bruddgebyrer som er gjemt bort i alminnelige vilkår på nettsiden så ikke noe man ser i avtaleteksten man skriver under på. Elendig kundeservice, som gir mye gal informasjon, vanskelig å få sagt opp, "mister oppsigelsen" hele tiden i oppsigelsestiden, holder absolutt ikke hva de lover, og lover gull og grønne skoger samt å følge opp sak selv, men klarer intet. Anbefaler alle om å holde seg langt unna dette firmaet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

PHONERO A\S

PASS DERE FOR DETTE FIRMAET

Dette er det værste selskap jeg noen sinne har vært borti.

Dette er en gjeng med kjeltringer og løgnhalser.

Jeg ble ansatt i ett firma som var kunde hos PHONERO og tok med meg min private telefon inn.

Da jeg sluttet i dette firmaet ville jeg jo ha med meg mitt gamle telefon nummer.

Jeg ringte til PHONERO og forklarte dette og de sa at dette ikke var noe problem.

Men jeg måtte først binde meg 24 månder,noe jeg motvillig gjorde for og få med nummeret mitt.

Da jeg så etter 24 månder ville ut begynte helvete..........

De sa da at om du ikke sier opp til riktig dato med 3 mnd oppsigelsestid så refornyer de ditt abonnement i 12 månder.

Er dette lov? Her må man lese alt med lupe .Dette sa de ingenting om da jeg gikk med på 24 månder binding.

Så nå har jeg fått bot på 4000,- kr . ( De kaller det kontraktsbrudd ) Jeg har ikke frivillig fornyet noen kontrakt i 12 månder.

Så fikk jeg endelig tak i en dame etter 30 klagetelfoner som sa att dette skulle hun selvfølgelig ordne opp i.

Hun sa et dette er jo for galt DU ville jo bare ha med ditt gamle telefon nr.

Så ette 4 uker kom det plutselig et inkassokrav fra lindorff , selv om de sa att alt var satt på hold.

Jeg hadde ikke fått noen som helst info om klagesaken

Nå gidder jeg ikke å snakke mer med disse arrogante jæv....... så jeg får vel betale.

Jeg er i kontakt med mange bedrifter og personer ,så jeg får fortalt alle sammen om dette

bedretene firmaet noe jeg virkelig går inn for nå om dagen.

I går fikk jeg stoppet et stort firma som vurderte phonero som leverandør .

Min bot til dette firmaet skal de tape mange ganger.

Pass dere og spre dette til alle dere kjenner Dette er kjeltringer..............

Geir.

Når man overfører sitt nummer til en bedrift, er det bedriften som blir juridisk eier av nummeret. Det er altså ikke "ditt" lenger. Normal prosedyre for å få med seg nummeret når man slutter, er at telefonansvarlig i bedriften, sørger for å overføre mobilnummeret til et privat-abonnement i den ansattes navn, eller sende med en fullmakt, slik at den ansatte selv ordner med nytt privat abonnement. Alternativt leverer fullmakten til en ny arbeidsgiver. Du skal ikke kunne få overført nummeret selv, uten en fullmakt.

 

En typisk bedriftsavtale innebærer 2-3 års avtaletid og et bruddgebyr utløses normalt ikke ved ut- og innmelding av mobilnummer i avtaletiden. Men dersom bedriften sier opp hele avtalen i perioden, vil det utløse et bruddgebyr pr. mobilabonnement. Kjøper bedriften mobiltelefoner med binding deriomot, vil hver utmelding utløse et bruddgebyr.

 

Har du et enkeltmannsforetak, eller som privatperson, av en eller annen merkelig grunn, kjøper et bedriftsabonnement, vil du bli bundet i typisk 18 eller 24 mnd. og vil følgelig måtte betale bruddgebyr om du velger å gå ut av avtalen. Da du er den eneste abonnenten i avtalen. 

 

Hvorfor du fikk overført nummeret ditt på egen hånd, og deretter til et Phonero bedriftsabo er underlig. Du burde kontaktet arbeidsgiveren du jobbet hos og fått dem til å rydde opp. Om en operatør overfører et nummer ut av en bedrift uten en fullmakt, ligger feilen hos operatøren, i dette tilfelle Phonero. Bedriften kan da kreve at nummeret tilbakeføres og at eventuelle kostnader frafalles. Min oppfatning generelt er at bedrifter skal være av en viss størrelse før man i det hele tatt vurderer bedriftsavtaler på mobiltelefoni. Enkeltmannsforetak bør holde seg langt unna, da det krever at du vet hva du går inn i. For få ansatte vil det også være billigere å bruke privatabonnement. Jeg er kjent med at bla. bønder ofte blir "lurt" inn i slike bedriftsabonnement og her er Netcom, Telenor og andre like ille. Det finnes ingen god grunn til at enkeltmanssforetak bruker bedriftsabonnement.

 

Jeg er kjent med vilkårene til Phonero og de skiller seg ikke ut fra resten. Man må bare vite hva en bedriftsavtale innebærer. Som ansatt i en bedrift er det ikke noe du skal trenger å tenke på. Bedriften skal ta seg av inn- og utmelding. Det er også bedriften som får evt. bruddgebyr om noe slikt ligger i avtalen, f.eks. i forbindelse med subsidierte telefoner. Alltid juridisk eier.

Endret av Sopp1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det har garantert verdt mellom 30-50 stykk innom lokal el-butikken her, som klager over Phonero, og føler seg lurt. Vilkår er en ting, men jeg tror det har noe med måten de selger seg inn til kundene på. Menmen, er det et flott selskap får de kunder - er det ikke det, så mister de dem.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har akkurat fått faktura ifra Phonero.

 

Der er det påløpt 1500kr for overforbruk på MB. 

 

Etter samtale med Kundeservice så stiller dem seg uforstående til at jeg ikke forstår at det kom til å koste mer.

 

Jeg mener, med bakgrunn i SMS tilsendt så burde det bare bli redusert hastighet... noen som er enig?

eller burde jeg viste såpass at det kom til å koste mer? (se vedlegg)

 

Efus

 

-oppgitt over phon(y)ero

post-179248-0-23407900-1467798026_thumb.png

Lenke til kommentar

Har akkurat fått faktura ifra Phonero.

 

Der er det påløpt 1500kr for overforbruk på MB. 

 

Etter samtale med Kundeservice så stiller dem seg uforstående til at jeg ikke forstår at det kom til å koste mer.

 

Jeg mener, med bakgrunn i SMS tilsendt så burde det bare bli redusert hastighet... noen som er enig?

eller burde jeg viste såpass at det kom til å koste mer? (se vedlegg)

 

Efus

 

-oppgitt over phon(y)ero

 

 

Har du bedrift- eller privatabonnement hos Phonero ?  Vi har selv bedriftsabonnement og vi har opplevd at flere brukere har fått ekstraregning på kr. 1500 for bruk utover kvoten.  Ikke en kjekk opplevelse så vi bytter fra Phonero etter sommeren.

 

Phonero er vel kjent for å skjule alle prisene sine godt (er ikke lett å finne dem på hjemmesiden deres) og ha vilkår som ikke alltid er i forbrukerens interresse.

Lenke til kommentar

 

Har akkurat fått faktura ifra Phonero.

 

Der er det påløpt 1500kr for overforbruk på MB. 

 

Etter samtale med Kundeservice så stiller dem seg uforstående til at jeg ikke forstår at det kom til å koste mer.

 

Jeg mener, med bakgrunn i SMS tilsendt så burde det bare bli redusert hastighet... noen som er enig?

eller burde jeg viste såpass at det kom til å koste mer? (se vedlegg)

 

Efus

 

-oppgitt over phon(y)ero

 

 

Har du bedrift- eller privatabonnement hos Phonero ?  Vi har selv bedriftsabonnement og vi har opplevd at flere brukere har fått ekstraregning på kr. 1500 for bruk utover kvoten.  Ikke en kjekk opplevelse så vi bytter fra Phonero etter sommeren.

 

Phonero er vel kjent for å skjule alle prisene sine godt (er ikke lett å finne dem på hjemmesiden deres) og ha vilkår som ikke alltid er i forbrukerens interresse.

 

Vi er i gråzonen, det er av bedriftsavtale for private igjennom fagforening.-> Siste ord er ikke sagt her. 

Lenke til kommentar

 

 

Har akkurat fått faktura ifra Phonero.

 

Der er det påløpt 1500kr for overforbruk på MB. 

 

Etter samtale med Kundeservice så stiller dem seg uforstående til at jeg ikke forstår at det kom til å koste mer.

 

Jeg mener, med bakgrunn i SMS tilsendt så burde det bare bli redusert hastighet... noen som er enig?

eller burde jeg viste såpass at det kom til å koste mer? (se vedlegg)

 

Efus

 

-oppgitt over phon(y)ero

 

 

Har du bedrift- eller privatabonnement hos Phonero ?  Vi har selv bedriftsabonnement og vi har opplevd at flere brukere har fått ekstraregning på kr. 1500 for bruk utover kvoten.  Ikke en kjekk opplevelse så vi bytter fra Phonero etter sommeren.

 

Phonero er vel kjent for å skjule alle prisene sine godt (er ikke lett å finne dem på hjemmesiden deres) og ha vilkår som ikke alltid er i forbrukerens interresse.

 

Vi er i gråzonen, det er av bedriftsavtale for private igjennom fagforening.-> Siste ord er ikke sagt her. 

 

 

 

Da er det i prinsippet privatavtale med fellesinnkjøp.  Dette tilsvarer en avtale som Hello hadde tidligere/har med medlemmer i SBBL og ande boligbyggerlag (BBL-er).  De har forhandlet frem en god avtale men det er du som er juridisk eier og får regningen og ikke BBL-et.   Hvis du er juridisk eier, og faktura sendes direkte til deg, så er det en privat og ikke bedriftsavtale.

 

Hvis Phonero påstår noe annet så er de på viddene juridisk sett.  Ved en bedriftsavtale så er det bedriften (i ditt tilfelle fagforeningen) som eier nummeret og mottar regningen.

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Phonero er for bedriftsmarkedet. Da gjelder ikke de forbrukerrettigheter man er vant til som privatperson.

Dette vet Phonero å benytte seg av og har gode selgere med overtalelsesevne til å "lure" mindre kompetente bedriftsledere.

I vårt firma sitter sjefen igjen med en hodepine, som ikke kan gjøres om med det første.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...