Gå til innhold

Staten ønsker å behandle alle som kriminelle (Føre var - prinsippet)

Anbefalte innlegg

Kirkens forargelse ovenfor sine undersåtter har forandret seg til statens forargelse over sine undersåtter.

Holder på med slektforskning og har kommet til 1700-tallet på alle bauger og kanter.

Nylig ble jeg klar over at en tante av min farfar sonet 8 dagers fengsel i Trondheim 1885

Grunnen:

Å ha fått 3 barn utenfor ekteskap - hun var og ble aldri gift.

Dette med lausunger var ett hett tema helt til slutten av 60-tallet og sikkert lengre enkelte steder.

I dag er vel dette normalen.

Da denne gærnebajas ble tatt etter å ha mumlet om trusler angående stortinget på denne buss:

Sa min 70+++ gamle mor til meg - at også hun hadde tenkt tanken at enkelte parti/politikere kunne ha forsvunnet - muligens ved at ett stort hull hadde åpnet seg i bakken.

Ved overvåkning - kan ett slikt hull defineres som ett bombekrater.......

Jeg har sikkert tenkt tanken om at enkelte mennesker kunne ha forsvunnet fra jordens overflate.

Har sikkert også sagt at jeg skulle kaldkvele noen, banke dem gul og blå og sikkert sagt at de skulle slåes ihjel til tider som jeg har vært som mest forbannet.

Gjerne sagt i min barndom og ungdom da det til tider ble utvekslet harde ord med andre.

På motsatt hold har flere i sinne sagt at de skulle drepe meg, jeg skulle bli banket gul og blå med mere til.

Skal alle bli overvåket - og anholdt fordi de har beveget seg over en linje som til stadighet er i bevegelse - så får det Norske politi meget å gjøre.

Har heller ingen sans for symbolpolitikk - og vern av symboler som stortingsbygninger og andre bygninger og innstallasjoner.

Riktignok må enkelte innstallasjoner ha værn grunnet fare for liv og miljø som f.eks. oljeinnstallasjoner.

Men hva har skjedd med Norge og i Norge de seneste 20 - 30 åra?

Millioner og kanskje milliarder går til sikkerhet på flyplasser og kaianlegg.

Har vi blitt så farlige - vi nordmenn at vi må overvåkes kontinuerlig, og sjekkes ved enhver anledning?

I 1986 - 87 drev jeg en flyplasskafeteria.

Ingen sikkerhetsforanstaltninger - hvermannsen kom og gikk som han eller hun ville.

Hadde i overkant av 200 middagsgjester i snitt på Søndager - samtidig som noen få flyruter var i drift.

Countrykvelder og pizzakvelder var også vanlig på Fredag og Lørdagskvelder på den lokale flyplasskafeteria som lå klin inntil innsjekking.

Folk kom og gikk edrue som fulle.

I dag blir en nesten kledd naken med det samme en trer innfor døra.

Riktignok i en ny terminalbygning, men dette kom mens den gamle var i drift.

Sikkerhet sier noen når det gjaldt den lokale flyplass.

Men hva i all verden sier jeg da...

Før man kommer til denne flyplass - bilveien - har en passert 2 barne og ungdomsskoler, en videregående skole og ett par gamlehjem totalt uten sikring.

I tillegg 3 - 4 barnehager også uten sikring.

Hvis man skulle utøve terror - hvorfor da gå etter fly - hvis man ikke skulle kræsje flyet i noe?

Ett gamlehjem med over 100 gamle + x antall pleiere - legesenter med pasienter både ventende og de under behandling ville jo også kunne være ett lett mål?

Symbolpolitikk har dette blitt - verne symboler.

Som innbyggere er vi like lite sikret mot terror som vi var før dette ble innført.

Endret av Vårbris
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her ser man igjen at naturlige reaksjoner på en "omsorgsovertagelse" (el. kommunal kidnapping) blir nøye notert av systemet, og brukt mot foreldrene.

http://www.oa.no/nyh...icle6515409.ece

Hvis du tar ungen fra en bjørn må du regne med at den kommer etter deg. Men det norske systemet forventer at foreldrene skal oppføre seg på en puslete måte.

OG i tillegg betale oppfostringsbidrag til dem som har stjålet barnet ditt. Kan det tenkes en større ydmykelse?

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...