Airship Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hei, viften på skjermkortet mitt har i det siste oppført seg merkelig, med skranglete lyd og during, selv om at viften ikke er borti noe. I dag morgens døde det, og jeg trenger da enten et nytt skjermkort eller en ny vifte. Spørsmålet er, vet dere om noen butikker i Oslo som jeg kan skaffe ny vifte fra? Trenger en butikk med godt utvalg da lommeboken er litt tynn (Kan betale maks 200). Kortet er for øvrig et Radeon HD 4870, mer spesifikt Powercolors 1GB. Håper på raskt svar, og takk på forhånd! -Air EDIT: er for øvrig klar over at jeg kan bestille over nettet, har sett meg litt rundt og funnet ut at dette http://www.dustinhome.no/product/5010621551/arctic-cooling-accelero-l2-plus/#intcmp=searchProvider_dacsa er en muligens god match. Problemet er at nettbestilling vil gjøre at jeg ikke kan bruke pcen på flere dager ... (Komplett som faktisk har pick up point ser ikke ut til å ha noen vifter til rundt 100-150kr) Endret 7. februar 2013 av Airship Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Kan du handle på nett, så får du denne for kr 218 ink porto http://www.dustinhome.no/product/5010621551/arctic-cooling-accelero-l2-plus/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Airship Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 vel, ja, det var jo den jeg hadde sett på Men håpte jeg kunne finne en butikk jeg kunne besøkt i dag, da jeg ikke kan være uten pc så lenge som det tar å få levert noe fra nett... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du har ikke innebygget skjerkort i CPU eller på hovedkort så du kan bruke det som nødløsning frem til skjermkortviften er byttet? Lenke til kommentar
Airship Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) tror ikke det, er et Asus P5Q. Er ingen HDMI/VGA utgang på hovedkortet EDIT: Prosessor er en gammel C2D E8500, så ingen hybrid dessverre... Endret 7. februar 2013 av Airship Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Billigste kjøler på lager på Digital Impuls ligger på 595,-, så da er det ikke verd å kjøpe derfra heller. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Kan det være et alternativ å kjøpe et ATI 7850 2GB til 1500 kr fremfor å betale hundrelapper på vifte og bruke tid på å knote med montering? Hadde det ikke vært kjekt med bedre ytelse og lavt effektbruk i samme slengen? Lenke til kommentar
Airship Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hadde definitivt vært å foretrekke, ja, men dessverre er den økonomiske siuasjonen min alt for dårlig til dette... EDIT: Begynner å bli litt sent, så antar at jeg ikke rekker det i dag likevel. Men! Jeg klarte å få i gang viften igjen, ser ut som den kjøler ok, men den bråker som et fly. Kommer sikkert til å bestille en vifte fra en eller annen nettbutikk da. Vet noen om vifter til en billigere penge en den fra Dustin? Frakten la til litt vel mye ... Endret 7. februar 2013 av Airship Lenke til kommentar
Tsenng- Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 beste jeg kan gjøre er å tilby deg ett brukt pent radeon 6850 kort til 500 spenn.. Utenom det tror jeg du vil ha problemer med å skaffe en vifte til en så lav sum så fort :/ Lenke til kommentar
Airship Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Hei, sendte deg en pm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå