XmasB Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Lader ca. annenhver dag takket være JuiceDefender+UltimateJuice (et absolutt must med en slik app imo). Har testet UltimateJuice ved med to mobiler, til sammen 3 ganger (i håp om at det faktisk skulle fungere). Konklusjon er ganske klar ved samtlige forsøk: vesentlig dårligere batteritid med dårlige opplevelse på kjøpet. Jeg førte enkel statistikk over batteritid i en uke før jeg la det inn sist. UltimateJuice kunne fortelle meg at at batteritiden var mer enn doblet, mens den i praksis var cirka 30% dårligere. I tillegg sørget innstillingene for datatrafikk at jeg ofte måtte vente på at mobilen skulle komme seg på nett for at jeg kunne bruke den til det jeg ville. Dette var med standardinnstillinger, men jeg fikk ikke noe bedre resultater når jeg forsøkte å tweake det til heller. GUI var også veldig uoversiktlig, men det er mulig dette er endret. Så er spørsmålet: Har jeg brukt det feil? Virker det, eller bare forteller det brukeren at det virker? Hvor stor er den negative effekten på brukeropplevelsen? Jeg sitter litt med samme følelse som med task killers. Mange sverger fortsatt til dem, men innser ikke at de stort sett bare fører til lavere batteritid og mer ustabilitet... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Har testet UltimateJuice ved med to mobiler, til sammen 3 ganger (i håp om at det faktisk skulle fungere). Konklusjon er ganske klar ved samtlige forsøk: vesentlig dårligere batteritid med dårlige opplevelse på kjøpet. Jeg førte enkel statistikk over batteritid i en uke før jeg la det inn sist. UltimateJuice kunne fortelle meg at at batteritiden var mer enn doblet, mens den i praksis var cirka 30% dårligere. I tillegg sørget innstillingene for datatrafikk at jeg ofte måtte vente på at mobilen skulle komme seg på nett for at jeg kunne bruke den til det jeg ville. Dette var med standardinnstillinger, men jeg fikk ikke noe bedre resultater når jeg forsøkte å tweake det til heller. GUI var også veldig uoversiktlig, men det er mulig dette er endret. Så er spørsmålet: Har jeg brukt det feil? Virker det, eller bare forteller det brukeren at det virker? Hvor stor er den negative effekten på brukeropplevelsen? Jeg sitter litt med samme følelse som med task killers. Mange sverger fortsatt til dem, men innser ikke at de stort sett bare fører til lavere batteritid og mer ustabilitet... Jeg har ikke ført statistikk, men mener jeg har fått merkbart bedre batteritid med Ultimatejuice. Merk at jeg ikke bruker noen andre lignende programmer (ei heller task killer), og er kun Android 2.2. Muligens nyere versjoner har noe innebygd som gjør at Ultimatejuice gjør mer skade enn det hjelper. Syns ikke det er så irriterende at man tidvis må vente på tilkobling. Hvor sensitiv denne skal være kan du forøvrig justere. Det er litt irriterende når jeg bruker Spotify stream, siden den laster ned data i bulker, men Ultimatejuice merker ikke når Spotify vil streame igjen. Så da skrur jeg den av manuelt med widgeten når jeg streamer (sjeldent, bruker syncing og offline). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå