LoxDrock Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hvor ofte lader du mobilen din? Her er også link til Hvor ofte slår du mobilen din helt av. Endret 9. februar 2013 av LoxDrock 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Stemte hver natt, men lader også når jeg ikke bruker den og en lader ligger lett tilgjengelig. Edit: Telefonen er en Samsung i9305 Galaxy SIII 4G... og 4G er litt av et strømsluk så blir litt klattlading i løpe av dagen også Endret 7. februar 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 "Hver natt" kunne kanskje hett "En gang i døgnet"...? Og hva med oss som klattlader Litt her og litt der... Jeg sender SMS via Windowsprogram på jobben og da lader mobilen mens den er tilkoblet maskinen. Derfor trenger jeg ikke lade om natten I helgene holder det som regel å lade natt til søndag eller søndag morgen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Stemte "hver natt" fordi det er det nærmeste sannheten i mitt tilfelle. når jeg sitter hjemme foran PCen står den i dockingstasjon så da lader den alltid. Når jeg kjører bilen i jobb så står den alltid og lader i holderen sin. Så det blir hele dagen, bare ikke om natta. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Har trådløs (QI) lading på SGS3 og legger telefonen på ladeplaten når jeg ikke bruker den. Har en ladeplate ved PC på stua og en ved senga :-))) Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg tar vare på batteriet så godt jeg kan så jeg lader den når den har under 5% strøm igjen, da lar jeg den lade til den er 100% full og tar den ut i løpet av noen minutter etter Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Nye batt kan man klattlade og ha i ladere i det uendelige uansett. Telefonen styrer dette og slår av. Lenke til kommentar
LoxDrock Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Hver natt. Hver Natt her og 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg tar vare på batteriet så godt jeg kan så jeg lader den når den har under 5% strøm igjen, da lar jeg den lade til den er 100% full og tar den ut i løpet av noen minutter etter Jeg lo litt 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Er ikke sunt for batteriet å være under 30% Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hver 2. eller 3. dag, kommer an på. Har monsteret av en Galaxy Note 2, veldig fornøgd med batteriet hittil Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg lo litt Kanskje jeg har misforstått litt da, men har hørt mange ganger at batteriet tåler et vist antall ladinger og det blir ferre ladinger når man tar det helt ut Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Savner "hver dag" fra listen. Lader svært sjelden om natten, for da må jeg ut av senga for å skru av vekkerklokka... Men lader som oftest på jobb og iblant på kvelden. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Kanskje jeg har misforstått litt da, men har hørt mange ganger at batteriet tåler et vist antall ladinger og det blir ferre ladinger når man tar det helt ut Moderne batterier er mye mer robuste enn tidligere generasjoner. Ved moderne mener jeg batterier produsert de siste årene. Har hatt en HTC Desire i 2,5 år og batteritiden er ikke blitt noe merkbart dårligere på tross av at jeg ikke har vært spesielt "snill" med batteriet. Lader ca. annenhver dag takket være JuiceDefender+UltimateJuice (et absolutt must med en slik app imo). Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hahah har så elendig batteri at jeg må lade to ganger om dagen. Testa det litt her en kveld og spilte konstant i 3-4 t og da var det helt tomt.... Lenke til kommentar
Hickey Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Telefonen putter jeg som rutine i laderen når jeg går til sengs. Ikke alltid den faktisk behøver det, men greit å ha fullt batteri når man starter dagen Lenke til kommentar
LoxDrock Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Lader mobilen hver natt jeg og fordi da er den nesten helt tom for strøm.. Hører på litt musikk/spiller da går det mye strøm. 1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Galaxy S3, lader annenhver natt for å være sikker på å ikke gå tom for strøm iløpet av dagen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Kanskje jeg har misforstått litt da, men har hørt mange ganger at batteriet tåler et vist antall ladinger og det blir ferre ladinger når man tar det helt ut Når det gjelder disse li-ion-batteriene så er det ikke noe poeng å å lade de helt ned. De har ikke minneeffekt og man kan derfor klattlade de og heller holde de rimelig godt oppladet. Dette har også med levetiden på batteriene å gjøre. De lever korter om de her helt utladet. Faktisk så er det en beskyttelseskrets som slukker mobilen før batteriene er helt utladet. Når batteristatus på mobilen er "0 %" og mobilen slår seg av, så er det fremdeles ca ~10% kapasitet igjen på batteriet for at det ikke skal bli ødelagt. I mobiler med utbyttbare batterier, så er det bare å bruke de så mye man gidder. For 50 kr så får man nytt batteri på ebay. Så det er ingenting å spare på mao. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå