Gå til innhold

Hvor ofte lader du mobilen din?

Hvor ofte lader du mobiltelefonen?  

64 stemmer

1. 1. Hvor ofte lader du mobiltelefonen?

• En gang i uka
      0
    • Hver natt
    • Når jeg ikke bruker den
    • Når den er helt tom for strøm
    • Hver dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemte hver natt, men lader også når jeg ikke bruker den og en lader ligger lett tilgjengelig.

Edit: Telefonen er en Samsung i9305 Galaxy SIII 4G... og 4G er litt av et strømsluk så blir litt klattlading i løpe av dagen også ;)

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

"Hver natt" kunne kanskje hett "En gang i døgnet"...?

Og hva med oss som klattlader :) Litt her og litt der...

Jeg sender SMS via Windowsprogram på jobben og da lader mobilen mens den er tilkoblet maskinen. Derfor trenger jeg ikke lade om natten ;) I helgene holder det som regel å lade natt til søndag eller søndag morgen.

Lenke til kommentar

Stemte "hver natt" fordi det er det nærmeste sannheten i mitt tilfelle.

når jeg sitter hjemme foran PCen står den i dockingstasjon så da lader den alltid.

Når jeg kjører bilen i jobb så står den alltid og lader i holderen sin.

Så det blir hele dagen, bare ikke om natta.

Lenke til kommentar

:) Kanskje jeg har misforstått litt da, men har hørt mange ganger at batteriet tåler et vist antall ladinger og det blir ferre ladinger når man tar det helt ut

Moderne batterier er mye mer robuste enn tidligere generasjoner. Ved moderne mener jeg batterier produsert de siste årene. Har hatt en HTC Desire i 2,5 år og batteritiden er ikke blitt noe merkbart dårligere på tross av at jeg ikke har vært spesielt "snill" med batteriet. Lader ca. annenhver dag takket være JuiceDefender+UltimateJuice (et absolutt must med en slik app imo).

Lenke til kommentar

:) Kanskje jeg har misforstått litt da, men har hørt mange ganger at batteriet tåler et vist antall ladinger og det blir ferre ladinger når man tar det helt ut

Når det gjelder disse li-ion-batteriene så er det ikke noe poeng å å lade de helt ned. De har ikke minneeffekt og man kan derfor klattlade de og heller holde de rimelig godt oppladet. Dette har også med levetiden på batteriene å gjøre. De lever korter om de her helt utladet.

Faktisk så er det en beskyttelseskrets som slukker mobilen før batteriene er helt utladet. Når batteristatus på mobilen er "0 %" og mobilen slår seg av, så er det fremdeles ca ~10% kapasitet igjen på batteriet for at det ikke skal bli ødelagt.

I mobiler med utbyttbare batterier, så er det bare å bruke de så mye man gidder. For 50 kr så får man nytt batteri på ebay. Så det er ingenting å spare på mao.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...