erlendsellie Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hei! Tenkte jeg skulle gå over til stasjonær maskin da jeg er lei av bærbare som går varm og bare tuller. Maskninen kommer til å bli brukt til litt forskjellig, men mest til film og litt spill. Eller litt ymse i Adobe. Vil bygge maskinen selv for morro skyld. Har noen krav. - Tenkte å bruke rundt 9000. - Intel prosessor - Vil ha så lydløs PC som mulig når den ikke er i bruk. - Blir kanskje litt overklokking etterhvert, bare for å prøve ut litt, Så at det var veldig greit på dette hovedkortet. Har satt sammen en handlekurv som kan være grei på dustin.no. Fant ut at jeg sparte rundt 500kr fra å bestille fra dustin framfor komplett.no i denne omgang. Kabinettet: Synes dette kabinettet så greit med tanke på dock for HDD på toppen. Hovedkort: Her har jeg ikke peiling på hva jeg trenger, men dette så greit ut. Hva mister jeg om jeg velger et billigere? Skjermkort: Tipper GTX 660TI er kraftig nok til å dra det meste av spill? Så det er flere versjoner av dette, men klarte ikke helt å forstå forskjellen. Ville du har byttet ut noe? Lenke til kommentar
ole a Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Når det gjelder hovedkort må du nesten se hva du selv har behov for Sata III tilkoblinger, USB 3.0 etc, støtte for SLI/CF. Hvis du vil overclocke kan du tenke på en annen CPU kjøler, da stock kjøleren ikke er noe særlig å skryte av. Og med ny kjøler, må du passe på at den ikke koliderer med minnemodulene. Vil anbefale å kjøpe "LP"(low profile) minnemoduler, så er du helgardert Endret 7. februar 2013 av ole a Lenke til kommentar
erlendsellie Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) USB 3.0 er et krav. Hvertfall mer enn 1 port som jeg har idag siden jeg har 2 eksterne 3.0 disker. Oppsettet fungerer fint slik som det er nå, men med en gang jeg begynner å overklokke må jeg endre? Hvor viktig er hastigheten på minnet? 2400MHz høres dryøt ut, men merker jeg noe forskjell fra 1600? Har 16GB på lappisen idag, og bruker sjeldent mer enn 6. Ser ikke noe poeng med å ha mer enn 8 per idag egentlig. Endret 7. februar 2013 av erlendsellie Lenke til kommentar
erlendsellie Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 En annen ting jeg også tenker på; Vil det være lurt å vente på de nye Haswell prosessorene? De er vell rett rundt hjørnet. Blir sikkert en god del dyrere da, men vil helt sikkert være verdt prisforskjellen. er ikke noe stress å vente noen uker heller. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Mitt forslag fra dustinhome.no Ville personlig ikke ventet på Haswell, er ikke snakk om de store ytelsesøkningene visstnok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå