Gå til innhold

AMD A4 3300 - er den sterk nok til HTPC?


Anbefalte innlegg

Den er uansett sabla billig. Hvis man bestiller hos en luguber nettbutikk, får man CPU og hovedkort for under 600,-

 

Holder en AMD A4 3300 APU til en HTPC? Skal kun kjøre Windows 7 og Plex Media Server og Media Center og kobles til en TV via HDMI.

 

Noen som vet? Har testet selv?

 

Jeg tror jeg må oppgradere min HTPC litt, men vil gjøre det så billig som mulig. Trenger bare CPU+hovedkort. Har i dag en E6600, som ikke er den råeste CPUen lengre.

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er veldig i tvil. Det er bare det at min E6600 er iallfall ikke helt superduper. :p

 

Hadde håpt å gjøre det så billig som mulig, bare. ;)

 

Eneste fordelen jeg kan tenke meg er jo at AMDen har integrert grafikk og at du da kan stappe det i et ganske lite kabinett om du ikke har tenkt å legge til noen utvidelseskort.

Lenke til kommentar

Cpu delen skorer 1361 i passmark, min e8600 scorer ca 2500, og jeg mener å huske at min MBP 13 fra 2010 scorer rundt 1700, så det er ikke noe super arbeidshest dette. Derimot til HTPC bruk er det mer en kratig nok til media avspilling.

 

GPU delen scorer 1300 i 3dmark11, mitt aldrene 5770 scorer 2620.

 

Denne A4en er erstattet av en ny modell, til noen hundrelapper mer, men du får en bra medie pc for pengene ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...