Gå til innhold

Oslopolitiet bortfører og trakasserer sigøynere

Anbefalte innlegg

Er ikke dette på grunn av at de som oppholder deg rett utenfor brilleland faktisk okkuperer butikkens område og gjør det vanskelig for de ansatte når de kommer på jobb på morgenen?

Edit: Prøver ikke å rettferdiggjøre at politiet bedriver slik praksis uten å loggføre det, bare prøver å forstå det.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Spesiell kultur de har hos oslopolitiet - senest i går var det en fin liten sak angående uheldige forhørsteknikker som har vært i bruk hos etaten, og så klart er det ingen av lederne som kjente seg igjen i beskrivelsene

Lenke til kommentar

Er ikke dette på grunn av at de som oppholder deg rett utenfor brilleland faktisk okkuperer butikkens område og gjør det vanskelig for de ansatte når de kommer på jobb på morgenen?

Edit: Prøver ikke å rettferdiggjøre at politiet bedriver slik praksis uten å loggføre det, bare prøver å forstå det.

Jeg også stusset litt over Brilleland. Om det er deres område eller ei har ikke noe å si - har det alminnelig ferdsel, er det juridisk sett å regne som offentlig område. I praksis vil alle uteområder med alminnelig ferdsel som er privateid allikevel kvalifisere som offentlig sted etter norsk lov, slik som eksempelvis Aker Brygge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og angående mangel på loggføring av disse borttransporteringene, så synes jeg at når de først skal deportere folk, så kan de i det minste være like nøyaktige medå registrere sine forbrytelser, slik som nazistene var ved jødedeportasjonene under krigen.

Lenke til kommentar

Jeg også stusset litt over Brilleland. Om det er deres område eller ei har ikke noe å si - har det alminnelig ferdsel, er det juridisk sett å regne som offentlig område. I praksis vil alle uteområder med alminnelig ferdsel som er privateid allikevel kvalifisere som offentlig sted etter norsk lov, slik som eksempelvis Aker Brygge.

Dette betyr ikke at folk har lov til å ''campe'' på offentlige plasser. Dette er jo hvorfor de fjernet benkene ved outland på østbanehallen, mener jeg å tro, så folk ikke bare skal ''være der'' uten noe formål om å handle eller reise.

Så kriminell aktivitet av Politiet er greit, så lenge de samler bevis mot seg selv når handlingen utføres?

Nei.. Hvis det loggføres og blir sett på som ''kriminelt'' av politiet så fortjener de som har begått det straff, derfor syns jeg det burde loggføres, som alt annet de gjør skal.

Lenke til kommentar

Mulig man burde tvangsterilisere sigøynerne også, slik at de ikke blir flere?Tross alt er det relativt nylig at man sluttet med den praksisen, eller i det minste har vel praksisen blitt "unndratt offentligheten" etter 1977?

http://www.forskningsradet.no/prognett-vfo/Artikkel/Sterilisering_og_kastrering_av_tatere_19341977/1224698373434

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei.. Hvis det loggføres og blir sett på som ''kriminelt'' av politiet så fortjener de som har begått det straff, derfor syns jeg det burde loggføres, som alt annet de gjør skal.

Enig, jeg syns ALLE kriminelle, ikke bare i Politiet, bør samle inn beviser mht sine handlinger slik at det blir lettere å dømme dem. Man kunne f.eks. gjøre det forbudt å ikke samle inn beviser om sine lovbrudd, og mot de man ikke har beviser mot kan da dømmes for brudd av denne loven :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig man burde tvangsterilisere sigøynerne også, slik at de ikke blir flere?Tross alt er det relativt nylig at man sluttet med den praksisen, eller i det minste har vel praksisen blitt "unndratt offentligheten" etter 1977?

Neida, la det skure som det gjør nå

Og når vi får litt flere helikoptere å leke med, så kan jo oslopolitiet fortsette å "amerikanisere" seg og gjøre som usa gjorde når de hygget seg med gooks'en i Vietnam. Ut på fjordtur, og avsluttes med strikkløst bungy

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Enig, jeg syns ALLE kriminelle, ikke bare i Politiet, bør samle inn beviser mht sine handlinger slik at det blir lettere å dømme dem. Man kunne f.eks. gjøre det forbudt å ikke samle inn beviser om sine lovbrudd, og mot de man ikke har beviser mot kan da dømmes for brudd av denne loven :)

Du vet, det hjelper ikke diskusjonen på noen som helst måte å prøve å være nesevis og direkte frekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, hvordan mener du at jeg burde fremlegge observasjonen om at dine forventinger til at Politiet, eller andre kriminelle ikke kan forventes å samle beviser mot seg selv?

På en måte som ikke fremstiller deg som en total douchbag, kanskje?

Edit: Altså: en saklig og konstruktiv måte. Det er ikke noe nytt at man forventer mer av politiet enn kriminelle..

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

På en måte som ikke fremstiller deg som en total douchbag, kanskje?

Douche usually refers to vaginal irrigation, the rinsing of the vagina, but it can also refer to the rinsing of any body cavity. A douche bag is a piece of equipment for douching—a bag for holding the fluid used in douching.
http://en.wikipedia.org/wiki/Douche

Edit: Altså: en saklig og konstruktiv måte.
Iblandt tror jeg ironi er på sin plass, mulig jeg tar feil.
Det er ikke noe nytt at man forventer mer av politiet enn kriminelle..

Jeg forventer mindre av Politiet enn av kriminelle. Viere ser det ut som om du tror at Politiet og kriminelle er to helt forskjellige grupper, noe intet tyder på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Føding er tydeligvis nasjonalsporten, for de føder jo langt over bæreevne. Resultatet ser vi her.

Ja, fattigfolk bruker å gjøre det på den måten - du har visst ikke fått det med deg

Lenke til kommentar

Ja, fattigfolk bruker å gjøre det på den måten - du har visst ikke fått det med deg

Er det så ille at om man har fem unger uten råd til mat og strømregning, så føder man like gjerne et par unger til? Ja så blir det hvertfall lettere å overleve vinteren med kannibalisme og likbål.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det så ille at om man har fem unger uten råd til mat og strømregning, så føder man like gjerne et par unger til? Ja så blir det hvertfall lettere å overleve vinteren med kannibalisme og likbål.

Ja, det kan du si, og det skal du få være helt alene om å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...