Skatteflyktning Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Spesialenheten for politisaker kritiserer Oslopolitiet for ikke å samle beviser omkring sine kriminelle handlinger, og henlegger saken pga "bevisets stilling". http://www.osloby.no/nyheter/Politiet-innrommer-a-ha-kjort-bort-romfolk-7112257.html 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Abigor Skrevet 7. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2013 De ble ikke kjørt langt nok bort. Sigøynere burde blitt kjørt helt hjem til Romania og Bulgaria og deretter stoppes på grensen om de prøver å reise hit igjen. 17 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) "Bukken som passer havresekken"... Det kommer sikkert en del innlegg i denne tråden som forfekter at "hensikten helliger middelet". Men nei, uavhengig av hva man ellers mener om sigøynerne foretrekker jeg at politiet følger loven. Dette er ellers en teknikk med lange tradisjoner. I min ungdom var innerst i Maridalen en populær destinasjon for slike "forflytninger" av individer fra ulike problemgrupper. Vet ikke riktig hvorfor jeg plutselig kom til å tenke på det... Geir Endret 7. februar 2013 av tom waits for alice 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Litt typisk at slike negative utslag kommer fra nettopp Oslo, og det føyer seg inn i en rekke at mer eller mindre gjennomtenkte tiltak som skal demme opp for den nye typen tiggeradferd, og generell "økoturisme". Andre byer og tettsteder har etter det jeg fikk med meg fra forrige års kamp mot sigøynerinvasjonen en mer fornuftig og menneskelig måte å håndtere disse problemene på, og det eskalerer dermed heller ikke. Tror at det har mer med ukultur hos oslopolitiet, enn det har med noe annet fornuftig å gjøre. Bare vent til de skal springe rundt å løfte på alle presenninger, og filleryer for å bestemme hvem som skal sove hvor, ute på gater og streder i vår kjære hovedstad, når årets invasjon er blitt realitet. Endret 7. februar 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) La NRK lage en dokumentar om dette. Intervju et av disse uskyldige ofrene. I andre byer blir sigøynere behandlet som alle andre folk. Arrestert for å smugle og selge narkotika, innbrudd og tyveri. Endret 7. februar 2013 av Abigor 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Forutsatt at de - som individer - har gjort noe av dette. Geir Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Selvsagt. Man skal behandle alle mennesker som individer enten det er Hells angels, sigøynere eller scientologer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Så hvor vil du kjøre scientologene hen...? Individuelt, selvsagt. Geir 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Misunner Hells Angels, og sigøynerne - de har nå i hvert fall egne transportmidler i det minste. Men stakkars scientologene da, de har jo bare rutebusser (hvis den kommer .. ) eller kanskje de må vente til vi har fått dobbelspora heile landet, og kan bli kvitt dem i lyntogsfart? Glad jeg bor i Østfold - da kan jeg vinke til det forbigående scientologlyntoget når det passerer her forbi ... Tro om det er lov å mate dem - kan jo lade softgunnen min med popcorn, og skyte det rett i halsen på dem ... melding over nsb-intercom: Nå må alle scientologene åpne vinduer og dører, eller sette seg på taket - for nå skal vi passere et område hvor det hagler med mat ... vel bekomme, idoter ... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 I min ungdom var innerst i Maridalen en populær destinasjon for slike "forflytninger" av individer fra ulike problemgrupper. Vet ikke riktig hvorfor jeg plutselig kom til å tenke på det... Geir Er det derfor Skar leir til stadig blir inntatt av husokkupanter? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Oslopolitiets Roger Andresen bekrefter i dagens Aftenposten at de vil fortsette å behandle romfolket som gruppe og bortvise dem preventivt uten at de individuelt har gjort noe galt. ("Som russ og fotballfans.") Geir Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Oslopolitiets Roger Andresen bekrefter i dagens Aftenposten at de vil fortsette å behandle romfolket som gruppe og bortvise dem preventivt uten at de individuelt har gjort noe galt. ("Som russ og fotballfans.") Geir Dette må da være grunnlovsstridig? Endret 8. februar 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 De skaper jo problem som gruppe. Politiet løser problemet med å kjøre bort gruppen som skaper problemet. Det samme gjøres med andre bråkmakere. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Dette må da være grunnlovsstridig? Tja, da må jo Politiet arrestere seg selv. Dog, ettersom ingen av dem har kjennskap til grunnloven, den er tross alt skrevet på ett uforståelig språk .... 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Tja, da må jo Politiet arrestere seg selv. Dog, ettersom ingen av dem har kjennskap til grunnloven, den er tross alt skrevet på ett uforståelig språk .... At noe er grunnlovsstridig, betyr ikke at politiet gjør noe med det. Men da bør de kanskje gjøres oppmerksomme på det. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 De skaper jo problem som gruppe. Men de er fortsatt individer. Kanskje vi skal innføre den metoden på andre områder: Det er åpenbart at alle ungdommene som strømmer rundt i byen etter utestedenes stengetid er et problem "som gruppe", selv om bare et fåtall sloss. De spyr og urinerer og skråler. Kanskje vi skulle sette inn busser om kvelden som tok med seg alle natteranglere rett fra utestedene og kjørte dem til et tilfeldig sted utenfor byen. Da ville jo byen bli fredeligere. Geir 5 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg heller mer til at de som arbeider i politiet er en gjeng som trenger å ha noen å banke/harsellere med. Maridalen nevnt, tidligere ble sexarbeidere sendt med svartemarja til Bygdøy der de ble ranet for dagens inntjening. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 De ble ikke kjørt langt nok bort. Sigøynere burde blitt kjørt helt hjem til Romania og Bulgaria og deretter stoppes på grensen om de prøver å reise hit igjen. Kanskje vi burde blåse støv av den gamle jøde-paragrafen for å holde dem ute fra kongeriket? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Men de er fortsatt individer. Det er hells angels medlemmer og fotball hooligans også. Likevel blir de behandlet som en gruppe av politiet. Nektet adgang, bortvist, sendt ut av landet osv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det er hells angels medlemmer og fotball hooligans også. Likevel blir de behandlet som en gruppe av politiet. Nektet adgang, bortvist, sendt ut av landet osv. Helvetes engler og fotballpøbler er individer som har søkt seg til tvilsomme grupperinger. Sigøynerne er en folkegruppe og nasjon man blir født inn i. Et likhetstegn er derfor ikke holdbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå