Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjør jenter dette ofte?

Anbefalte innlegg

Har endelig begynt å date igjen, etter lang tid som singel. Føler meg veldig rusten, og er ikke sikker på den beste fremgangsmåten....

Det jeg merker, er at når jeg først chatter med jenter så har vi en god tone, men det forandrer seg litt etter en stund for en eller annen grunn.

Kanskje jeg er for ivrig, "for" seriøs med en gang, eller jeg maser...uansett grunn så har det hendt flere ganger at de reagerer på en litt (på mangel av et bedre ord) bitchy.. De er litt små-kvass, og virker nesten litt irritert på små ting som jeg sier. Selv om jeg er snill og grei i oppførsel.

Er dette kanskje en vanlig oppførsel jenter gjør for å skremme vekk gutter de ikke liker? Er så lenge siden jeg har datet noen, og sist gang gikk det relativt smertefritt.

P.S. Hvor ærlig bør man egentlig være når man finner noen man liker? Skal man late som man bare vil bli venner med de, eller bare si at man liker de med en gang?

Takker for hjelp Anonym poster: 7be414eb51526562566a88579d41e304

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om det er en oppførsel som er ment for å skremme vekk, men hvis du er veldig ivrig og kommer brått på skal du ikke se bort fra at det er en "vent litt"-oppførsel.

Generelt sett handler det ikke om å være ærlig i å erklære om man liker noen, men om å ha et tilstrekkelig bredt grunnlag til å vurdere spørsmålet om man liker dem. Hvis du bare har chattet med disse jentene vil du bare ha sett de sidene av deres personlighet de vil du skal se. Er det et godt og bredt grunnlag for å vurdere slikt på?

• Liker 2
Lenke til kommentar

TS:

Noen av de har jeg bare chattet med, andre har jeg møtt på fest så begynt å chatte, og en har jeg gått ut på kafé/øl med. Så ingen skikkelig date, men jeg kommer liksom aldri til det stadiet. Er klar for det, men føler kanskje jeg bør chatte litt med de først før jeg ber de ut...?

Nesten hver gang jeg chatter så virker det som det er alltid jeg som starter en samtale, deler mest av meg selv, og jentene bare svarer med enkle setninger og ikke mer.

Bør jeg være litt hemmelighetsfull kanskje? Prøver å få de til å fortelle om seg selv, men vanskelig å få noen av de igang.

Anonym poster: 7be414eb51526562566a88579d41e304

Lenke til kommentar

TS:

Noen av de har jeg bare chattet med, andre har jeg møtt på fest så begynt å chatte, og en har jeg gått ut på kafé/øl med. Så ingen skikkelig date, men jeg kommer liksom aldri til det stadiet. Er klar for det, men føler kanskje jeg bør chatte litt med de først før jeg ber de ut...?

Nesten hver gang jeg chatter så virker det som det er alltid jeg som starter en samtale, deler mest av meg selv, og jentene bare svarer med enkle setninger og ikke mer.

Bør jeg være litt hemmelighetsfull kanskje? Prøver å få de til å fortelle om seg selv, men vanskelig å få noen av de igang.

Anonym poster: 7be414eb51526562566a88579d41e304

Virker som at du kommuniserer veldig med hodet, og tenker over hva du skriver til dem.

Det du skal kommunisere er en følelse..

Det er ikke om å gjøre å utveksle mest mulig fakta men om å gjøre å skape en god følelse. Slik at de liker å snakke med deg, selv om dere ikke snakker om noe spesielt.

For å gjøre det, må du slutte å snakke til dem på en fornuftig måte, og heller en måte som får de til å føle seg vel når de snakker med deg. Skryt litt av deg selv uten å skryte, og finn ting dere har til felles.

Viktigste er at du selv er rak i ryggen og sterk, at du har det bra, slik at den følelsen kan smitte over på de du snakker med. Er du usikker eller utrygg smitter det over og da beskytter de seg selv mot deg :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Basert på hvordan du forklarer det kan det virke som forsvarsreaksjoner på at du er for pågående, eller som du selv sier "for seriøs" med en gang. Bruk tiden, ta det rolig, og start vennskap fremfor å lete etter potensielle forhold bak enhver sten, så går det kanskje bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja..

Selv om du "vet" dette er den rette, eller en du vil satse på, så må du holde deg selv i tøylene.

Hvis du må på do mitt i skoletimen, så tisser du ikke midt på gulvet, du venter til en passende anledning.

Er det samme her også, kroppen må/vil noe men du må ha selvkontroll :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Har endelig begynt å date igjen, etter lang tid som singel. Føler meg veldig rusten, og er ikke sikker på den beste fremgangsmåten....

Det jeg merker, er at når jeg først chatter med jenter så har vi en god tone, men det forandrer seg litt etter en stund for en eller annen grunn.

Kanskje jeg er for ivrig, "for" seriøs med en gang, eller jeg maser...uansett grunn så har det hendt flere ganger at de reagerer på en litt (på mangel av et bedre ord) bitchy.. De er litt små-kvass, og virker nesten litt irritert på små ting som jeg sier. Selv om jeg er snill og grei i oppførsel.

Er dette kanskje en vanlig oppførsel jenter gjør for å skremme vekk gutter de ikke liker? Er så lenge siden jeg har datet noen, og sist gang gikk det relativt smertefritt.

P.S. Hvor ærlig bør man egentlig være når man finner noen man liker? Skal man late som man bare vil bli venner med de, eller bare si at man liker de med en gang?

Takker for hjelp Anonym poster: 7be414eb51526562566a88579d41e304

Vil anbefale deg og ta det rolig, men etterhvert si at du er interessert. Vil påstå at du med tiden vil finne ut om en jente er interessert tilbake eller ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...