Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Helt ny pc booter ikke

Anbefalte innlegg

Hei. Idag fikk jeg alle pc-delene som jeg har bestilt fra Komplett. Her er delene hvis det er relevant: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1183948&su=0E9C09F0-CC7D-49DA-943E-1DCA4143FE83

Ble ferdig med å bygge den også skulle jeg starte den. Viftene og det starter og blåser som bare det, skjermkortet sine vifter også. Men kommer ikke noe bilde på skjermen. Og etter ca 10 sekunder stopper nesten viftene. Såvidt de går rundt. Super frustrert nå med tanke på det er pc til nærmere 23 tusen og er pissredd jeg har ødelagt noe nå. Bygd 20 pcer før hvis ikke mer men aldri sånnen som dette. PLIS hjelp :)

Endret av Simenhaegeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå støtter ikke kabinettet E-ATX hovedkort offisielt. Passer avstandsskruene?

Off topic: Men et oppsett til 23k uten SSD?

Hovedkortet og alt passer i. Fikk i alle 9 skruene uten problem. Spurte noen som tok review av kabinettet på Youtube også og de sa det gikk i. Tar ikke i noen plasser og sånt. Hadde SSD ifra før ser du :)

Endret av Simenhaegeland
Lenke til kommentar

Ok. Kan nevne at høy viftestøy akkurat ved bootup er normalt, og at den går ned igjen.

Da er det bare å gå over absolutt av koblinger. Er det koblet i som trengs av til CPU, GPU, ATX på hovedkortet etc.

Etter det bør du kanskje vurdere "elimineringsmetoden", stripp ned til kun det essensielle for å kjøre en oppstart. Feks kan du bruke integrert gpu i 3700k etc etc.

Lenke til kommentar

Ok. Kan nevne at høy viftestøy akkurat ved bootup er normalt, og at den går ned igjen.

Da er det bare å gå over absolutt av koblinger. Er det koblet i som trengs av til CPU, GPU, ATX på hovedkortet etc.

Etter det bør du kanskje vurdere "elimineringsmetoden", stripp ned til kun det essensielle for å kjøre en oppstart. Feks kan du bruke integrert gpu i 3700k etc etc.

Vet det er normalt med mye viftestøy men så lavt den går etter de 10 sekundene er ikke normalt. Det er altså så de ikke går rundt. Bare å være i de med fingereren forsiktig så stopper de. Har gått over alt 10 ganger og vet ikke mer. CPU har alt, GPU har og alle koblinger på hovedkortet er koblet til. Prøvd integrert GPU og hjelper ikke det heller.

Får du bilde hvis du setter skjermkabelen i HK?

Kan jo hende du er så heldig at det er kun det som gjør det. Vært borti en del snodige eksempler når det kommer til igpu'n

Får ikke noe bilde med integrert heller nei. Så er nok ikke skjermkortet. Må jo være noe jeg har ødelagt virker det som for har aldri vært borti dette før.

Lenke til kommentar

bruker du HDMI kabel??

hvis du gjør det vill jeg anbefale og prøve med en DVI eller VGA kabel.

har hatt noen problemer selv med at det ikke kommer bilde på skjermen når eg bruker HDMI

Med GTX 680 har jeg prøvd HDMI, VGA, og DVI. Men på den integrerte GPU er det bare HDMI så har ikke andre valg :)

Lenke til kommentar

Tatt av alle kontakter og på igjen, prøvd andre ram brikker i alle forskjellige slots, prøvd integrert gpu, gtx 680 og et annet skjermkort jeg har på gamle pcen, tatt ut og inn prosessoren og sett at alt er greit der. Og fortsatt ikke noe bilde. Og det rareste er at jeg kjøpte det hovedkortet fordi det har et display som viser feilkoder hvis det er noe galt. Og det viser ikke noe. Så skjønner ikke helt dette. Sinnsykt irriterende. Noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar

Lest endel nå og ser at det kan være at hovedkortet tar i kabinettet som det gjør. I 3 av skruehulla var det liksom hevet så fikk ikke på disse "heverene" som man setter på når man tar på hovedkortet. Skrudde det bare rett i kabinettet derifra. Kan dette ha noe med å gjøre? Er det verdt å ta alt ut og legge det på en papp overflate og teste eller?

Lenke til kommentar

Vel, har vært borti lignende, da var det en ram slot som ikke fungerte, ser du har prøvd forskjellige slots, med kun 1 brikke av gangen ja?

Ellers har det vært mye i at en kabel ikke sitter riktig / ikke var koblet til i det hele tatt, av og til kan det ta overraskende lang tid før man legger merke til slikt.

Siden viftene "gir opp" kan det kanskej tenkes å være et PSU problem?

Lest endel nå og ser at det kan være at hovedkortet tar i kabinettet som det gjør. I 3 av skruehulla var det liksom hevet så fikk ikke på disse "heverene" som man setter på når man tar på hovedkortet. Skrudde det bare rett i kabinettet derifra. Kan dette ha noe med å gjøre? Er det verdt å ta alt ut og legge det på en papp overflate og teste eller?

Ville ventet litt med slikt, tross alt dyre deler du sitter og tukler med, men ja det kan selvsagt være en kortslutning pga HK/kabinett feil, men erfaringsmessig har det ikke påvirket meg, har hatt pc'er hvor det virkelig ikke skulle passet, skruer som manglet og HK bare lå inntil kabinettet osv.

Lenke til kommentar

Ta ut hovedkort fra kassen og koble alt på et bord eller pult og se om du får liv i den da. Hvis den da starter så er det nok avstandsstykkene som er problemet....har opplevd samme problemet selv en gang...da var det et avstandsstykke som stod igjen i kabinnetet fra det gamle hovedkortet og jordet feil punkt på hovedkortet. Viftene startet men det skjedde absolut ingenting mer.

Lenke til kommentar

Haha jeg har vært total idiot. Har aldri vært borti slik modular strømforsyning før så den store kontakten til hovedkortet hadde visst 2 kabler som skulle kobles til strømforsyningen og jeg har glemt å koble i den. Koblet den i og kom rett til BIOS. Beklager virkelig for å ha sløst tiden deres. Sjekket en gang til på grunn av Alekpowah så var ikke helt forgjeves du kommenterte :) Takk skal dere ha for at dere tok dere tiden til å svare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...