Gå til innhold

Schengen avtalen?

Schengen avtalen   

5 stemmer

1. 1. For eller mot Schengen avtalen?

• For
      1
    • Mot
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det krikkert sier stemmer også etter en eventuell utmelding, vil det nok ikke ha noen effekt.

Skulle det bli strengere passkontroll, ville antallet asylsøkere med ulovlig opphold gått ned, vil jeg tro. - Noe jeg regner med ville hjulpet økonomien til dels. - Jeg regner med at dersom vi hadde meldt oss ut, hadde vi nok også hatt en innvandrings-kritisk regjering.

Lenke til kommentar

Hvis det krikkert sier stemmer også etter en eventuell utmelding, vil det nok ikke ha noen effekt.

Skulle det bli strengere passkontroll, ville antallet asylsøkere med ulovlig opphold gått ned, vil jeg tro. - Noe jeg regner med ville hjulpet økonomien til dels. - Jeg regner med at dersom vi hadde meldt oss ut, hadde vi nok også hatt en innvandrings-kritisk regjering.

Ja, en eventuell Høyre-Frp regjering vil nok føre til en mulig utmelding. Med tanke på grensekontroll/toll, en utmelding vil føre til mer grensekontroll = mer beslag = mer penger til statskasse?
Lenke til kommentar

Den nordiske passkontrollunionen har medført at vi ikke har hatt passkontroll mot andre nordiske land siden 1959-ish. Vi måtte i så fall ha meldt oss ut av denne også.

Det vidunderlige er at siden vi da må stoppe folk for passkontroll uansett kan vi eliminere harryhandelen...

Lenke til kommentar

Uten at jeg har så mye kunnskap om det, vil jeg påstå at alt som blir smuglet er skatteløs import fra utlandet, altså en direkte utgift for den norske økonomien.

Mer beslag er nok bare positivt dersom det øker produksjonen av nevnte ressurser her i landet, og importøren ikke bruker norsk verdi til å kjøpe produktene.

På den andre side, blir det norske folk mer ressursfattige i at de ikke lenger får billig rus, og matvarer fra utlandet. - Men man kan jo alltid håpe at en høyre-Frp regjering ville senket skatte -og avgiftssatsene her i landet etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...