Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Merker at jeg begynner å bli syk med hodepine, vond hals og begynnende forkjølelse. Har mest sannsynlig blitt smittet av broren min som har vært syk snart en uke. Skal reise på fjellet på søndag så hadde vært greit å vær i grei form da, så er det noe jeg kan gjøre for å ikke bli syk eventuelt blir raskt frisk? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Kjør på med løk og konjakk. Masse løk på pizzaer osv og varme dusjer/badstu for å svette ut igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ok, takk! Tror ikke akkurat jeg får til å skaffe konjakk helt uten videre, men skal prøve med løk! Lenke til kommentar
Anonymbruker123 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Det som er viktig er det psykiske. Tenker du at du blir syk, blir du det... Tenk at du har et utrolig sterkt imunforsvar og forestill deg at du aldri er syk. Tips; Spis mye grønnsaker o.l. Har hørt at ingefær vistnok hjelper. Ta deg også gjerne en rolig joggetur, dersom du er av den typen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Men det er litt vanskelig å la være å tenke på det, men skal prøve Takk for tipset skal prøve det, men er ikke akkurat den typen som jogger hver dag, så tror jeg dropper joggeturen hehe Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Drikk mye Juice, ikke anstreng deg for mye, pass på at du ikke fryser når du er ute og ha på noen ullsokker/tøfler når du er inne. Da med deg Paracet og Inux til turen og propp deg med det om det blir for ille, eventuelt ta en pille eller 2 når du føler at du begynner å bli groggy. Mentale tror jeg også spiller inn, som anon123 sier. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Forkjølelse og influensa er virus. Har du først fått det er det bare to ting du kan gjøre: Gi immunforsvaret tid, eller ta antivirale medisiner som f.eks tamiflu om det er influensavirus. Egentlig ikke stort annet å gjøre enn å kose seg på det viset man liker best, og forsøke å holde seg varm. En del gamle folk tror man blir forkjølet av kulde, men det som skjer er at viruset lettere vinner frem over immunsystemet. Ellers er det ingenting utover placebo-effekt i kjerringråd, men placebo-effekten er reell så du kan like gjerne konstruere din egen... gjør det du føler er riktig for deg 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ok, takk! Har egentlig ikke blitt noe verre er mest på kveldene jeg kjenner at jeg har vondt. Problemet nå er at mamma mest sannsynlig har fått spysyken..Høres sikkert skikkelig hypokonder ut, men er livredd for å spy, og har jo ikke særlig lyst til å være syk når reiser. Så er det noe jeg kan gjøre for å unngå smitte(om jeg ikke er smittet) eller forebygge det? Hvordan ikke være så utrolig redd for å spy? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hiv nedpå: http://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-c-vitamin-250mg-tabletter-100-stk-598417p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hiv nedpå: http://www.apotek1.n...100-stk-598417p Takk! Regener med at man må være 18 for å kjøpe de? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Takk! Regener med at man må være 18 for å kjøpe de? Tror ikke det, er jo bare C-vitaminer, men vet jo aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå