Gå til innhold

16år - Styrkelogg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å logge. Er 16år, 189cm, og 83KG.

Mitt mål er noe ala. zyzz sin kropp.

Har til nå kjørt styrke, men kommer til å starte å kjøre mere volum.

Har kjørt 5x5, men vurderer å gå over til x-zize eller lignende, bestemmer meg innen nest kommende økt - som er på fredag.

Maksløft (Redigeres etterhvert)

Benk 95

Knebøy 105

Markløft 130

Chins KV+15KGx8

Dips: KV +20KGx8

Kostholdet sliter jeg med. Orker ikke å stresse med det så veldig mye i en alder av 16. Spiser brus,godteri osv når jeg føler for det. Men, spiser bra middager som fisk, kylling, kjøtt. Får med tunfisk, cottage cheese, egg osv.

Vi logges ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spis sunt!

Ikke drit deg ut med dårlige vaner. Kostholdet er 50% av treninga!

Jeg er enig med deg der. Men, har ingen jobb, og vanskelig å spise helt perfekt hjemme. Derfor tilatter jeg meg selv å spise noe usunt for å få et overskudd, er vell bedre det en å gå i underskudd? I og med at ejg skal bygge.

Men jo, er helt enig med deg at jeg hadde kun spist sunt, OM jeg hadde hatt mulighetene til det!

Lenke til kommentar

hvorfor har du ikke muligheten til det?

En meny på mc donalds blir fort like dyrt som et sunnere alternativ som du lager selv.

Jeg sliter rett og slett på kostholdsbiten.... Kanskje den fucker opp litt av fremgangen, ja.

Dette får jeg i meg en god dag

1L Helmelk

3Egg

2kyllinglår

8brødskvier med to skiver ost og salami

Middag = Ris, grønnsaker og kjøtt/fisk/fugl

Som sagt har jeg ikke råd til noe form for gainer/ mat pga jeg ikke har jobb. Og jeg kan heller ikke drikke all helmelken vi har hjemme. Da spiser jeg heller 4-5-6 kakestykker, for å gå i overskudd.

Og faktisk når jeg tenker over det, er heller ikke sikker på om jeg får i meg nok proteiner osv. Merket det nå, er ikke sikkert det jeg ramset over utgjør 150-60g proteiner. FAEN detta er vanskelig :p

Mamma er heller ikke så sammarbeidsvillig. Hun tror styrketrening er farlig og kommer til å ødlegge meg etter at jeg hadde fått strekkmerker og hun uheldigvis så det, så det er ikke tale om at jeg får ta en kylling fra frysern og lage den til meg selv. Høres sikkert litt sært ut, men sånn er hun.

Noen tips? Hvordan skal jeg bruke pengene hvis jeg feks. har 100kr en dag? Hjelper ikke så mye..

Lenke til kommentar

Dagens økt:

Knebøy dype - 90 5x5

Skulderpress: 24KG / 6rep 6rep 6rep, 22KG 8rep 8rep 8rep (Manualer)

Leg extention: 85 12x3 Sakte og kontrolerte SVIIR

Tåhev 100kg 20x2

Mageøvelser

Planken 2min

Kosthold:

3-4 Nakkekoteletter med ris

Yt restitusjonsdrikk

Tunfisk på boks 180G

2Kyllingbryst og 2 kyllinglår

2 Bananer

+ en del godis ;)

Imorgen er det Hele overkroppen. Skal på 3 dagers overnattingstur neste uke, så blir ikke så mye trening neste uke

Endret av Ultimat
Lenke til kommentar

Tipper du mangler en del kcal for å ligge i overskudd.

Sliter så jævlig med det der... Takk for at du sier ifra. Men vet virkelig ikke hva annet jeg skal spise. Skal prøve å få i meg 5 brødskiver imed melk iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Dumt av meg å kjøre skuldre rett før overkroppdag, var drit støl idag morres.

Benkpress (Gikk ræva) 80Kg 4x2 77,5 5x2 70 5x5

Litt pushups

Chins: 5x5 KV+15KG

Sittenderoing (kabel) 45 8x3

Dips 8x3 kv+10kg

Franskpress Stang (8-10kg) 11,25kg på hver side.

Biceps

Lenke til kommentar

Vært på lang skitur 9-10 mil. Ble lite mat, pga alt for dårlig matlyst. det var helt jævlig

sjekka vekta. Har gått ned 3kg.

Fra og med fredag starter jeg på x-zize, og som sagt da starter jeg med smågått/sukker fri konkuranse mot meg selv. Kun sunne ting. Chips osv er ikke tillat.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Slenger inn det her jeg

Før spiste jeg ganske "normalt" mye mat for en tenåring.(sammenligner med folk som ikke trener) Jeg spiste frokost, lunsj (brødskiver), middag og kveldsmat. Mitt mål var å bygge volum, men siden jeg trente 6 ganger i uken og ikke spiste nok ble jeg bare tynnere og tynnere. til slutt var jeg kongen av skinny, men sykt markert.

Man lærer av sine feil, og siden dette har jeg endret på programmet. har i de siste, tja kanskje 3 - 4 månedene bare vokst og fått både bedre fysikk og bedre styrke enn noen gang, selvom jeg har gatt fra 6 dager i uken til fire. hvordan? Mat! Mange folk glemmer hvor viktig mat er. Jeg sier ikke at du skal stappe i deg mat til du spyr, men spis nok mat til ca. 5 - 6 små måltid med EKTE mat (kylling, egg, og ikke glem carbs).

Obs: du trenger ikke å spise maten fordelt i 5-6 måltid, så lenge du spiser det i løpet av dagen. selv spiser jeg 4.

Lykke til og ikke glem at det tar tid å bygge muskler, vær tolmodig :)

Endret av ArnoldTheTerminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...