Gå til innhold

Hjelp til utskrift av fotografi - Lerrett, foto, akvarell, kapamontert osv.

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skrive ut et fotografi jeg har tatt selv for å henge opp som dekorasjon i stua. Men det er så mye å velge mellom. Lerret, akvarell, fotografi, kapamontert, osv. Hva er forskjellen, og hva bør man velge? Spesielle ting man må tenke på rent fototeknisk når man skal blåse opp et bilde så stort?

Moderatormelding

Tråden er splittet ut fra en annen tråd.

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har planer om å skrive ut et fotografi jeg har tatt selv for å henge opp som dekorasjon i stua. Men det er så mye å velge mellom. Lerret, akvarell, fotografi, kapamontert, osv. Hva er forskjellen, og hva bør man velge? Spesielle ting man må tenke på rent fototeknisk når man skal blåse opp et bilde så stort?

Så lenge bildet er skarpt og du ikke har croppet det for mye, så kan du skrive ut ganske så stort. Jeg vil si at motivet bør bestemme hva du printer på. Kan jeg spørre om hva motivet er?

Lenke til kommentar

Så lenge bildet er skarpt og du ikke har croppet det for mye, så kan du skrive ut ganske så stort. Jeg vil si at motivet bør bestemme hva du printer på. Kan jeg spørre om hva motivet er?

Jeg har ikke bestemt meg helt ennå for hvilket jeg skal velge, men jeg tror nok det blir noe i denne stilen:

post-161752-0-95375500-1358866907_thumb.jpg

post-161752-0-90098800-1358866910_thumb.jpg

post-161752-0-98491400-1358866913_thumb.jpg

Har valg av ISO mye å si når man blåser det opp skikkelig stort? Det øverste bildet er på 3200 med 5D2, kan det bli et problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...