Taake89 Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Hei, jeg eier ett gigabyte 7970 og sapphire 7970. Begge med ek vannblokk. Hver for seg klarer kortene fint å kjøre 1200mhz på 1200 mV, men i crossfire så klarer jeg ikke meg engang 4 sek inn i unengine med samme klokk. Til og med hvis jeg skrur opp til 1300mV så skjer det samme. Har senket klokker osv for å unngå slike problemer, men det er kjipt å ikke kunne klokke lengre.. Har for øyeblikket bare satt det til 1100mhz for å slippe driverkræsj. Er det slik at jeg bare må leve med så lave klokkehastigheter, eller er det noe jeg kan gjøre? Kortene har samme bios forresten. Føler at det ikke skal stå på maskinvaren i alle fall, da jeg har AX1200, Asus Rampage IV GENE og 3930k. Alt er vannkjølt i customloop og temperaturene rekker ikke å komme opp i 40C engang før de kræsjer. Alle innspill settes pris på. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg tror det har noe med at du har forskjellige leverandører av 7970'ene dine, men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Skru av ULPS, hvis ikke får du kun justert spenning på det første kortet. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Hvordan justerer man spenningen på kortene egentlig? Har aldri tittet på dette. Vet du kan justere litt på voltage i MSIafterburner m.v. Endret 6. februar 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Hvordan justerer man spenningen på kortene egentlig? Har aldri tittet på dette. Vet du kan justere litt på voltage i MSIafterburner m.v. Afterburner, ASUS GPU Tweak eller Trixx Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Afterburner, ASUS GPU Tweak eller Trixx Det var det jeg tenkte. Tnx Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Sukk, så enkelt kan det være. Veit jeg har gjort det før, men den var tydeligvis på igjen. Problemet løst! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Sukk, så enkelt kan det være. Veit jeg har gjort det før, men den var tydeligvis på igjen. Problemet løst! Hver gang du installerer en ny driver blir ULPS aktivert. Det burde virkelig legges inn en innstilling i CCC for dette. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2013 Hver gang du installerer en ny driver blir ULPS aktivert. Det burde virkelig legges inn en innstilling i CCC for dette. Virkelig? Det forklarer mine plutselige ustabile clocks. Kjekt å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå