kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Selvom psuen er 850 watt mener jeg å ha lest at den kan levere mere enn dette. Jeg er totalt blåst når det kommer til dette. Grunnen til at jeg spør er pga 3-4 way sli. Er litt redd for at jeg må kjøpe en ny. Takker for svar.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Den er vel 80+ Gold Certified, så den skal vel levere 88% eller lignende hvis jeg ikke tar feil. 748 Watt blir vel det da Skal dog ikke si meg helt sikker på dette. Endret 6. februar 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Spesifikasjonen sier hva en PSU kan levere ut, ikke hva den trekker fra nettet. Spørsmålet er vel om en PSU kan levere oppgitt effekt, billige enheter blir gjerne markedsført med vel optimistiske ytelser. At noen skal kunne levere mer enn oppgitt er vel tvilsomt. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Har du modellnr. kan du se på tester på nettet. Er du heldig, finner du en god en, som viser effektivitetskurven til psu'en din. Dette kan du forvene i praksis. Endret 7. februar 2013 av geekay Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg fant dette på nett: Overclock3D: "Efficiency levels increased to 93% at medium load levels, the +5v and +3.3v rails became much more stable and the ripple results from all rails was among the best for any PSU we've tested on OC3D to date. Add this to the fact that the NZXT is capable of holding a massive 1088w load and we have one extremely strong PSU regardless of its colour. At £152 over at Scan, it may be on the expensive side, but if you're after a PSU for your white PC case that doesn't compromise on performance. The HALE90 850w is right up your street." http://www.nzxt.com/new/products/power_supplies/hale90_850w Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Den er vel 80+ Gold Certified, så den skal vel levere 88% eller lignende hvis jeg ikke tar feil. 748 Watt blir vel det da Skal dog ikke si meg helt sikker på dette. Man regner effektivtet utifra hvor mye PSU behøver å trekke fra veggen for å produsere en visst mengde likestrøm. Tar man et hypotetisk utgangspunkt i at PSUen er 90% effektiv ved 850W levert likestrøm, så må den trekke ~944W vekselstrøm for å kompensere for tapet i omformingsprosessen. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg fant dette på nett: Overclock3D: "Efficiency levels increased to 93% at medium load levels, the +5v and +3.3v rails became much more stable and the ripple results from all rails was among the best for any PSU we've tested on OC3D to date. Add this to the fact that the NZXT is capable of holding a massive 1088w load and we have one extremely strong PSU regardless of its colour. At £152 over at Scan, it may be on the expensive side, but if you're after a PSU for your white PC case that doesn't compromise on performance. The HALE90 850w is right up your street." http://www.nzxt.com/new/products/power_supplies/hale90_850w Kommer du virkelig til å bruke 3 eller 4 skjermkort? Virkelig, mener jeg. I så fall, hvilke akkurat har å si for valget av psu, samt overklokking - ja/nei, samt resten av systemet. Mao - du har ikke akkurat forlalt detaljene rundt problemstillingen. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Kommer du virkelig til å bruke 3 eller 4 skjermkort? Virkelig, mener jeg. I så fall, hvilke akkurat har å si for valget av psu, samt overklokking - ja/nei, samt resten av systemet. Mao - du har ikke akkurat forlalt detaljene rundt problemstillingen. Jeg spør fordi jeg ønsker muligheten til å slenge inn 3-4 skjermkort. Mest for moro. OG overklokking er veldig aktuelt ettersom jeg skal sette inn vannkjøling på CPU/GPU. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg spør fordi jeg ønsker muligheten til å slenge inn 3-4 skjermkort. Mest for moro. OG overklokking er veldig aktuelt ettersom jeg skal sette inn vannkjøling på CPU/GPU. 4 stk + overklokking av alt mulig > 1 KW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå