Jonk55 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei til alle kloke hoder Har et Asus GTX 670 Direct CU II TOP (2GB) kort fra før i maskinen min... Tenkte å kjøre SLI på dette og lurer da på om jeg må kjøpe et 670 TOP kort til for å få det til å fungere ? Eller holder det med standard 670 eller Direct CU II ??? (sikkert dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling...) Ulemper med å differensiere i så tilfelle ? Takk for alle kloke svar Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg vil ikke tro at det har noe å si. Det er jo samme modell, selvom TOP kortet er fabrikk overklokket. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det har ikke noe å si, slik Kepler Boost fungerer hadde det vært vanskelig å få SLI til å fungere om det ikke gikk an å kjøre kort med forskjellige klokkefrekvenser. Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Det har ikke noe å si, slik Kepler Boost fungerer hadde det vært vanskelig å få SLI til å fungere om det ikke gikk an å kjøre kort med forskjellige klokkefrekvenser. Jeg vil ikke tro at det har noe å si. Det er jo samme modell, selvom TOP kortet er fabrikk overklokket. Ok så da holder det med å ta et vanlig da eller ? Eller ville dere tatt Direct CUII for å få 4GB ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ok så da holder det med å ta et vanlig da eller ? Eller ville dere tatt Direct CUII for å få 4GB ? SLI dobler ikke effektiv VRAM, det kortet med minst VRAM vil være grensen for hvor mye et spill kan bruke. Om det holder eller ikke kommer an på ytelseskravene dine Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ok så da holder det med å ta et vanlig da eller ? Eller ville dere tatt Direct CUII for å få 4GB ? Kjør inn et Asus GTX 670 Direct CU II TOP til du.. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Velger du et kort som har lavere standard clock enn kortet du har, vil det ene clocke seg ned i det laveste kortet sin ytelse. Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Kjør inn et Asus GTX 670 Direct CU II TOP til du.. Velger du et kort som har lavere standard clock enn kortet du har, vil det ene clocke seg ned i det laveste kortet sin ytelse. Problemet er at TOP kortet er vanskelig å få tak i.... Er det noen som har dette på lager nå da ? Synes det virker utgått overalt jeg... Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Problemet er at TOP kortet er vanskelig å få tak i.... Er det noen som har dette på lager nå da ? Synes det virker utgått overalt jeg... Deal: https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-670-2gb-directcu-ii-top-158951 Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Deal: http://www.prisguide...u-ii-top-158951 Takk ! Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente meg av ytelsesforbedring i feks BF3 med disse kortene i SLI ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Takk ! Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente meg av ytelsesforbedring i feks BF3 med disse kortene i SLI ? I BF3 vil det variere voldsomt fra bane til bane og antall spillere: med 16 spillere, low/medium Mesh quality, og Team Deathmatch vil du sikkert se dobbel ytelse, men med 64 spillere, Ultra Mesh Quality og på en bane som Sharqi vil du i verste fall ikke se forskjell. BF3 er skrekkelig glad i CPU-ytelse ja. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Takk ! Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente meg av ytelsesforbedring i feks BF3 med disse kortene i SLI ? Husk at dette også varierer veldig fra spill til spill. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Kommer nye drivere hele tiden so gjør skaleringen for Sli bedre og bedre så noen spill vil kanskje ha dårlig støtte i starten - dette varier veldig men både Amd og Nvidia er flinke med å få ut updates Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå