Gå til innhold

– Neste Xbox krev Internet

Anbefalte innlegg

jeg var PS2 gutt, jeg ble Xbox 360 gutt og har latt PS3en støve ned de årene jeg har hatt den. Hvorfor?

Jo fordi bruktspillmarkedet på Xbox har vært overlegent her til lands og jeg har fått tak i spill til en ufattelig rimelig penge! Neste generasjon skyter som mange tidligere har kommentert seg selv i foten hvis de gjør dette.

Kjøper man seg et produkt eier man det, derimot hvis det kun er web baserte løsninger må etter min mening samtidig prisene dumpes. Jeg er ikke typen til å printe ut alle spillene i Steam biblioteket mitt på et ark for å vise det frem og trives med å ha en fysisk kopi av alle spillene mine.

599kr for et nytt spill er en investering jeg personlig ikke gjør uten at jeg i alle fall har muligheten til å selge det hvis jeg var misfornøyd.

Derimot har Microsoft planer om å lansere samme klasse titler til 199kr over nett så er det plutselig konkurransedyktig, men da må markedet endre seg og vi må få se en prisdumping. Å plukke opp 8 år gamle xbox spill til 8 kr på Gamestop kan gi timer med moro, derimot vil jeg ikke plukke opp tilsvarende til 99kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker det er spillutgivere som Ubisoft, Electronic Arts osv som eventuelt er de som presser frem løsninger som dette. Det er alt for pengegriske enn hva godt er, og vi ser jo tydelig tegn ved prising av spill over digitaleløsninger som Origin at de ikke skyr noen midler for å tjene ekstra penger.

De unnskylder seg med at prisen på digitale spill må være like høy som spill som selges i butikk, ellers så vil butikkene gå dunken, samtidig så gir de egne digitale butikker så mange unike goder og fokuset på DLC fra release dato som lokker kjøpere til å kjøpe digitalt til over vanlig fullpris bare understreker at her skal det presses for penger, hvor det presses kan.

Microsoft selv tror jeg ikke har så alt for stor interesse av å drepe muligheten for bruktspill, men de er jo avhengig av å få med spillselskapene ellers så blir det jo en heller laber konsoll.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var ihvertfall ikke gode rykter for Microsoft, men tviler på at dette holder ord. Med mindre de samarbeider med at Sony gjør det samme, kommer de aldri til å tørre dette, (tenker hovedsaklig på 0 bruktspill funksjon her). Da har de allerede tapt kampen. Krav om internett er idag ikke mulig å legge frem når man tenker på alle de millioner konsoller solgt til folk som ikke sitter med internett/bra nok internett idet heletatt. Jeg kunne fint klart å brukt konsollen takket være bra internett tilgang her i landet, men for øyblikket er ikke dette noe jeg støtter, så null kjøp om det stemmer.

Trivia-artikkel: Dead Space 3 som får/fikk kritikk ang microtransaction har nettopp fått ett in-game resource bug -

http://www.eurogamer...ro-transactions

Blir spennende å se om dette blir patchet, noe som er mest sannsynlig.

Edit: Allerede en "kommentar" artikkel på Edge: http://www.edge-online.com/features/risky-business-the-next-xbox-versus-playstation-4/

Ser ut som at Gamestop allerede har gått ned på børsen også: "and it has impacted upon the real world too.

GameStop’s share price took a dent following the publication of our story earlier this afternoon." 7% nedgang: http://finapps.forbe...nce.jsp?tkr=gme

http://www.forbes.co...low-used-games/

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Mistenker det er spillutgivere som Ubisoft, Electronic Arts osv som eventuelt er de som presser frem løsninger som dette. Det er alt for pengegriske enn hva godt er, og vi ser jo tydelig tegn ved prising av spill over digitaleløsninger som Origin at de ikke skyr noen midler for å tjene ekstra penger.

Jeg kan ikke unngå å legge merke til at du ikke nevner Valve? Om du gir ut et spill på Steam kan du ikke gi det ut andre steder også. Og hvorfor det, tror du? ;)
Lenke til kommentar

Mange av ryktene rundt konsoller oppover årene har hatt en tendens til å være riktige.

Være online konstant, ikke bra med tanke på servere i spill o.l. Ingen brukte spill, eller man må ha Xbox live Gold for å i hele tatt bruke maskinen. Abonnement basert maskin, nei takk!

Jeg håper på disse ryktene ikke stemmer, da blir det ingen kjøp av Xbox Next.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke unngå å legge merke til at du ikke nevner Valve? Om du gir ut et spill på Steam kan du ikke gi det ut andre steder også. Og hvorfor det, tror du? ;)

Vel, det stemmer jo ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker de ikke på hvor tungvint det er å bruke den om du ikke har internettilkobling? Per idag har jeg f.eks. bare internettilkobling til PC-en jeg bruker nå via et USB-nettverkskort, som er koblet til en retningsbestemt antenne som får signal fra en router langt borte.

Og hva med konsoll på hytta osv.? Når nettet er nede, når det er ustabilt? Blir idiotisk at maskinens brukbarhet skal være avhengig av internettlinjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

då muste di vertfall meg så kunde ..... hvis du e nødt å ver på internett 24/7 for å spela et xbox spel så komme di t å slida me server problema 23/7 ......... så NO DEAL. så då får PS4 stilla me någe bedre eller så blir d ny pc ;)

Lenke til kommentar

Vedlikehold av servere, noe krasjer, Internettet i huset er nede, tekniske feil.

Bare tanken på at man må være online for å spille singelplayers spill gir ingen logikk.

Jeg overlever hvis det skjer. Ting forandrer seg hele tiden, og istedet for å irritere seg over ting

tar jeg en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dersom dette er sant, så dreper det mine planer om å skaffe neste generasjon Xbox. Da er det for mange ting som jeg misliker, slik at jeg heller vil styre unna neste generasjon Xbox. For det verste jeg vet når det gjelder antipiratkopiering eller antibruktsalg så er det permanent Internet forbindelse selv i solomodus eller at en må innløse en kode for å spille flerspiller, eller i dette tilfellet for å kunne spille spillet.

Jeg styrer automatisk unna spill som krever permanent Internett forbindelse, og jeg er svært kritisk til den løsningen at jeg må innløse en kode for å spille flerspiller. Spillet må være nesten AAA klasse for at jeg skal kjøpe det, for eksempel Far Cry 3. Ellers har jeg styrt unna Ubisoft og EA spill. For det var de som begynte med dette tullet opprinnelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...