H?rselsvern Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei, har ett trådløst nettverk her jeg bor, men kommer ikke på nett med pc'en min. Har prøvd å slette nettverket for så å legge det til igjen, men står bare "identifiserer" men det er tilkoblet. Har dog ingen problemer med å koble opp iphonen min, noen som har en løsning på dette ? Uten å resette routeren iog med at jeg ikke har tilgang til denne Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Har du satt opp fast IP på nettverkskortet kanskje, som er i en annen range enn den ruteren deler ut? Start -> Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> Høyreklikk på det trådløse kortet -> Egenskaper -> TCP/IPv4 -> Sett den til automatisk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Start med å oppdatere trådløsdriver i PC. Hjelper ikke det, så får du komme med noen detaljer om oppsettet... Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Har du satt opp fast IP på nettverkskortet kanskje, som er i en annen range enn den ruteren deler ut? Start -> Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> Høyreklikk på det trådløse kortet -> Egenskaper -> TCP/IPv4 -> Sett den til automatisk Gikk inn på nettverkskortet og da stod dns på manuell - endret til auto, men ingenting skjedde har aldri hatt problemer med dette nettverket før og koblet pc'en opp til ett annet nettverk senest mandag - uten problemer Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Du er sikker på du gjorde det på det trådløse og ikke det "vanlige"? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Gjorde det med trådløs tilkobling 1 og 2 så helgarderte Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Prøv start -> cmd skriv ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Kan ikke utføre operasjoner på trådløs nettverkstilkobling 2 mens mediet er frakoblet. Deretter samme melding på Bluetooth tilkobling. Systemet finner ikke angitt fil. Betyr dette at operasjonen er utført på tilkobling 1 ? Edit: kan legge til at jeg mottar og sender data, ( under aktivitet i statusvinduet) Endret 6. februar 2013 av Hørselsvern Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hvis du skriver "ipconfig /all", hvilken adresse, gateway og dns får du da? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Takker for alle svar, nå fungerte det plutselig av en eller annen grunn :/ merkelige saker, men har ihvertfall nett ? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Prøv start -> cmd skriv ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew Hadde samme problemet og dette trikset fungerte nesten for meg. Måtte bare kjøre ledetekst som administrator. Da funket det Endret 24. februar 2013 av billywillie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå